וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבוקש מספר 1: הקיץ שמצפה לעידן זלמנסון

18.6.2019 / 16:30

העונה שלו לא הייתה הכי נוצצת, אבל הסנטר שמר על יציבות והיה חלק חשוב בהצלחה של הפועל אילת. בעונת המלפפונים הזו הוא מעורר עניין במכבי תל אביב (לה הוא שייך), הפועל ירושלים (שמחפשת מחליף לסטודמאייר ואליהו) והפועל חולון (בה מחכה לו אחד, שרון דרוקר)

ONE

כשמדברים על הישראלים הצברים שהצטיינו בעונת 2018/19 וייזכרו ממנה, עולים באופן טבעי שמותיהם של תומר גינת, יובל זוסמן, טל דן, תמיר בלאט ואפילו נתנאל ארצי; אחר כך הצטרפו בפלייאוף אבי בן שימול ונמרוד טישמן - וכעת תוצף השאלה מי יתרגם את ההצלחה לשיפור עמדות בעונת המלפפונים. רובם ככולם של הכוכבים העולים חתומים לעונה הבאה, ומי שלפחות כרגע מסתמן כמבוקש הישראלי מספר 1 בשוק הוא בכלל עידן זלמנסון.

שוק ההעברות צפוי להיות השנה סוער מתמיד. מספר רב של ישראלים מוצא את עצמו ללא קבוצה, ולאור החוקים החדשים בליגה, לא ברור כמה מקומיים בכירים תבחר כל קבוצה להחזיק לקראת העונה הבאה. בתוך הבלאגן הזה, שוק הגבוהים מצומצם עוד יותר, והבכיר ביותר שנמצא בסטטוס "פנוי" הוא זלמנסון.

הרחק מאור הזרקורים, העביר הסנטר עונה סולידית. לפני שנתיים הוא היה לשחקן הצעיר ביותר ששיחק עם נבחרת ישראל ביורובאסקט, ואשתקד בחר לרדת להפועל אילת אחרי שלוש עונות במכבי ראשון לציון. ההימור השתלם: בגיל 24 הוא נאלץ להילחם על הדקות עם שניים מהשחקנים המלהיבים בליגה, סולימן בריימו וג'יי פי טוקוטו, והעמיד 8.6 נקודות, 3.4 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים ב-18.3 דקות; כעת, כשעננה מרחפת סביב עתידה של אילת והוא מסיים חוזה, לא מעט אפשרויות נפתחות בפניו.

הנה המצב הסבוך בגזרת הגבוהים הישראלים: ג'ייק כהן צפוי להאריך את חוזהו במכבי תל אביב, אלכס טיוס יקר מדי כדי להישאר בישראל וגם ריצ'רד האוול מאותת שלא יישאר, בעוד מצבו של טי ג'יי קליין אינו ברור. בין הישראלים הצברים - לגינת יש חוזה עם אופציית יציאה לאירופה, ליאור אליהו ייפלט מהפועל ירושלים ולא ברור האם ימשיך לשחק, ואיתי שגב מגיע אחרי יובש בסיום העונה האחרונה במכבי ראשון לציון.

וכך, אחרי כמה שנים של המתנה בקבוצות הביניים בכדורסל הישראלי, נראה כי הקיץ הקרוב תגיע קפיצת המדרגה של זלמנסון לקבוצה גדולה יותר, כשכולן כבר הביעו בו עניין. אז רגע לפני ההחלטה, הנה התמונה המלאה.

עידן זלמנסון שחקן הפועל אילת מול שון ג'ונס שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
ההימור על אילת השתלם. עידן זלמנסון/יוסי ציפקיס

האפשרות הריאלית - הפועל חולון

בכמעט שנתיים מלאות תחת שרון דרוקר, זלמנסון ביצע קפיצת מדרגה יפה. בעונה הראשונה שלו בראשון לציון הוא התחנך לצד דריל מונרו, קיבל צ'אנסים באירופה והיה חלק אמיתי בקבוצה שזכתה באליפות, גם אם שיחק פחות בסיום העונה. העונה באילת כבר הפך לבורג משמעותי, שחקן חמישייה קבוע וככזה בהחלט נתן תפוקה יפה, גם אם בדרך כלל ראה את בריימו וטוקוטו משחקים יותר ממנו.

עם המעבר של דרוקר להפועל חולון, שתשחק בעונה הבאה באירופה, נראה כי הצעד הטבעי מבחינת הסנטר יהיה ללכת בעקבות מאמנו, שמעוניין בשירותיו. הקבוצה מחפשת גבוה ישראלי במקום קליין, ונראה כי ההתקדמות ההדרגתית שלו תוכל לבוא לידי ביטוי גם בסגול.

עוד באותו נושא

אריק אלפסי קרוב לסיכום באילת לעונה הבאה

לכתבה המלאה
מלקולם גריפין שחקן הפועל ירושלים עם אלכס צ'וברביץ'. דני מרון
זלמנסון בחר באילת, והוא התייבש על הספסל של ירושלים. אלכס צ'וברביץ'/דני מרון

הימור מחושב - הפועל ירושלים

קבוצה נוספת שהביעה עניין בזלמנסון היא הפועל ירושלים. גם בקיץ שעבר הסנטר היה מועמד לאדומים, אך מהר מאוד העניינים נעצרו, זלמנסון הלך לאילת ואלכס צ'וברביץ' הגיע כדי להתייבש על הספסל בעוד אמארה סטודמאייר לוקח את דקות המשחק מהרגע שהפך לישראלי.

מדובר בסיכון מחושב שעשוי להפוך להצלחה גדולה אבל עלול גם להיגרר לבזבוז של עונה. נכון לעכשיו, ירושלים לא בונה על חזרתו של סטודמאייר ותבנה את הסגל מתוך הנחה שהוא לא יהיה חלק מהקבוצה. אלא שבהיעדר החוק הרוסי, ובהנחה שלפחות שני גארדים ישראלים יישארו בבירה, לא בטוח שדקות משחק רבות מדי ייצאו מהסיטואציה הזאת. בלי סטודמאייר - זלמנסון ישחק, אך לא הרבה. לצידו - הוא יהיה כמעט מחוץ לרוטציה.

עידן זלמנסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בפעם הקודמת הוא נפלט משם מהר. עידן זלמנסון במכבי תל אביב ב-2012/ברני ארדוב

האתגר - מכבי תל אביב

בקדנציות הקודמות זלמנסון לא שיחק יותר מדי במכבי תל אביב ונפלט מהר. עונת 2019/20 תהיה האחרונה שבה הצהובים יוכלו להמשיך ולהשאיל אותו לקבוצות אחרות, ולאחריה הם יצטרכו להחליט האם להשאירו ולהחתימו על חוזה חדש או לשחרר אותו.

מועמדותו של זלמנסון יכולה להיות ריאלית אם טיוס יעזוב והסגל הישראלי לא יעובה. זה יותיר את מכבי עם ארבעה ישראלים בלבד במקרה הטוב; בעידן החוק החדש זה עשוי להספיק, אך ייתכן מאוד שהצהובים ירצו קצת יותר עומק. מקרי העבר מלמדים שגם שחקנים שהוכיחו את עצמם מספר שנים ברציפות בליגת העל, מאלישי כדיר ומורן רוט, דרך יובל נעימי ועד דגן יבזורי וכרם משעור, היו רלוונטיים בסופו של דבר רק בליגה, אם בכלל.

האפשרות של זלמנסון להפוך לרלוונטי במכבי תל אביב הנוכחית תהיה רק אם יתעוררו קשיים של הרגע האחרון במשא ומתן עם כהן, או שיובל זוסמן ייבחר בדראפט ויחליט לעזוב. אחרת, ההחלטה ההגיונית תהיה לא לחתום שם, וללמוד מהטעויות של חברו בנבחרת, שגב.

עידן זלמנסון שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
מעטים הישראלים שמחזיקים במבנה שלו. עידן זלמנסון/יוסי ציפקיס

המהלך המפתיע - יציאה לאירופה

מעטים השחקנים כיום בכדורסל הישראלי שמחזיקים במבנה של זלמנסון, 2.08 מ', חזק ורחב ששיפר משמעותית את המהירות שלו בשנים האחרונות. הליכה לאירופה יכולה לסדר לו שתי ציפורים במכה אחת - גם שדרוג כלכלי משמעותי מצד אחד, וגם שיפור של הרמה במשחקים מול גבוהים איכותיים יותר ממה שלליגה שלנו יש להציע מצד שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully