וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון נגד החלטת משרד הספורט: "אם זה נכון, לא יהיה פה כדורסל עוד 10 שנים"

17.6.2019 / 14:37

המנהל המקצועי של האיגוד תקף את החלטת המשרד להעביר סכומי כסף גדולים למנהלת: "בדיחה עצובה. אם רוצים לקדם את הזרים שהולכים לצסק"א, שייתנו כסף למנהלת". במשרד הספורט הגיבו: "מתפלאים על החלטת האיגוד לפתוח בקמפיין נגד הכדורסלן הישראלי"

ONE

בווידאו: תקציר גמר הפיינל פור

המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל פיני גרשון תקף היום (שני) את שרת התרבות והספורט מירי רגב, על רקע חתימת משרדה על מסמך התמיכה למנהלות הליגה בכדורגל ובכדורסל לפני מספר ימים. לפי המסמך, קבוצות שישקיעו במחלקות הנוער, ישלבו תכניות אימון ייעודיות וישלבו שחקנים ישראלים בוגרי מחלקות הנוער בקבוצות הבוגרות, יזכו לתוספת תמיכה בסך של 15 מיליון שקל ממשרד התרבות והספורט.

"אני לא בטוח ששרת הספורט יודעת על זה ומקווה מאוד בשבילה שהיא לא יודעת מזה, כי זו בדיחה עצובה", אמר גרשון, שהתרעם בעיקר על כך שחלק מהכסף יגיע למנהלת הליגה ולא לאיגוד הכדורסל. "מישהו החליט לחלק כסף למקומות לא נכונים. אין לי שום בעיה, אם רוצים לתת למנהלת חמישה מיליון שקל שייתנו, ושיסמנו מטרה אחרת. המנהלת גם הורידה את מספר הישראלים וגם נותנים להם עוד חמישה מיליון שקל להחליף איזה 60-70 זרים.

"אם רוצים לקדם את הזרים שאחרי שנה הולכים לצסק"א וכו', שייתנו. אבל אנחנו, שצריכים את הכסף, שמעסיקים מאמנים, ויוצאים למחנות אימונים ונסיעות לחו"ל ומחזיקים 25 מאמנים - אנחנו לא מקבלים את הכסף. מי המנהל המקצועי במנהלת? כמה מאמנים יש במנהלת? יש שם מנהלי שיווק טובים ועושים ריקודים במחצית, הכל בסדר, אבל לתת למנהלת חמישה מיליון שקל זה כמו לתת לכולל שאין בו תלמידים חמישה מיליון שקל, והמדינה כבר התרגלה לזה כנראה.

"עד כמה שאני מבין המנהלת קיבלה רק זיכיון מאיגוד הכדורסל לנהל את ליגת העל, הם לא קיבלו רשיון לנהל את כל הכדורסל. אם כן, שיבואו, שישלמו ל-25 מאמנים, שישלמו את הנסיעות וכל ההוצאות של האיגוד כדי לייצר 3-4 שחקנים בדור. בשביל לייצר אותם, אנחנו מוצאים טונות של כסף, ובסוף הכסף הולך למופעי ראווה. אם זה נכון, כנראה שלא יהיה פה כדורסל בעשר השנים הבאות".

על אירוח אליפות אירופה לנבחרות עתודה והמטרות של הנבחרת הנוכחית אמר גרשון: "בשנתיים האחרונות היינו מקום שני וראשון באירופה, אף אחד לא תכנן את זה - גם לא אני, וזו לא היתה המטרה שלנו. שאף אחד לא יבנה על זה שזה הולך לקרות עוד פעם. יש לי מטרה אחת באיגוד הכדורסל, וזה להישאר בדרג א' ולשחק מול השחקנים הטובים באירופה, ולייצר שחקנים לליגת העל".

עוד בנושא:

עזרו לניקולה להחליט: מי צריך להישאר במכבי תל אביב בעונה הבאה?
הנהלת הפועל תל אביב לרביב לימונד: אתה לא בתכניות לעונה הבאה
דיווח ביוון: אולימפיאקוס שוקלת את מועמדותו של אלכס טיוס
דני פרנקו מונה למאמן עירוני נהריה: "עיר נהדרת וצמאה לכדורסל"

מירי רגב שרת התרבות והספורט עם פיני גרשון. יוסי ציפקיס
בעבר הם דווקא היו קרובים/יוסי ציפקיס

תגובת משרד הספורט

ממשרד הספורט נמסר בתגובה על דבריו של פיני גרשון: "צר לנו על דבריו המוטעים והמטעים של פיני גרשון, שכנראה כלל לא קרא את מבחן התמיכה או שבחר להתעלם מתכנו ומהבשורות שבצידו, רק בגלל שהדבר לא מנוהל באמצעות מעסיקו, איגוד הכדורסל. חלוקת התמיכה לקבוצות תיעשה אך ורק אם הקבוצות תעמודנה בתנאי סף של מינימום דקות לשחקן הישראלי בוגר מחלקות נוער וכן הן תידרשנה לבנות יחידות אימון מקצועיות למחלקות הנוער שלהן. קבוצות שלא תעמודנה ברף הזה לא תהיינה זכאיות לתמיכה".

"לכן אנו מתפלאים על ההחלטה של איגוד הכדורסל לפתוח בקמפיין נגד השחקן הישראלי אך ורק בגלל שהוא מתנהל דרך מנהלת הכדורסל, אשר קיבלה את המנדט מאיגוד הכדורסל לנהל את הליגה. מבחן התמיכה הוא חלק מהמלצות "דוח שרעבי" בעקבות הוועדה שהוקמה על ידי שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, בה היו נוכחים גם נציגי האיגוד".

"מצופה היה מאיגוד הכדורסל לברך על מבחן התמיכה, בדיוק כפי שעשתה ההתאחדות לכדורגל, וזאת מתוך ראיית מטרת-העל שהיא פיתוח וקידום השחקנים בוגרי מחלקות הנוער, מטרה שתתרום גם להצלחת נבחרת העתודה והנבחרות הלאומיות שבאחריות האיגוד".

מירי רגב שרת התרבות והספורט מטעם "הליכוד". קובי אליהו
שוב בכותרות. מירי רגב/קובי אליהו

תגובת מנהלת הליגה

"אנו מברכים את משרד הספורט והשרה על התמיכה בכדורסל הישראלי. כ-40 אחוז מסך השחקנים הפעילים באיגוד משחקים במחלקות הנוער של קבוצות ליגת העל ומהווים את השורשים והלב של הכדורסל הישראלי ולכן, אנחנו לא מבינים מדוע האיגוד מתנגד למתן כסף לקבוצות שיעזור להן להגדיל, לפתח ולשפר את מחלקות הנוער שלהן. הכסף המדובר יעבור במלואו אל הקבוצות, מבלי להשאיר ולו שקל אחד במנהלת וזאת לצורך שיפור וטיפוח השחקנים הישראלים, כך שהיינו מצפים מהאיגוד לתמוך במהלך זה ולמצוא דרך משותפת לעזור לקבוצות ולשחקן הישראלי.

רק נציין שהרוב המוחלט של הנבחרת הבוגרת וכ- 70 אחוז משחקני שתי נבחרות העתודה האחרונות גדלו במחלקות הנוער של קבוצות ליגת העל. בארבע השנים האחרונות (מאז 2015, אז פיני גרשון נכנס לתפקיד, א"ש) זומנו לסגל הרחב של הנבחרת הבוגרת 8 מתאזרחים, 7 מהם עדיין משחקים בליגת העל".

אריאל בית הלחמי מאמן גלבוע/גליל. לילך וייס רוזנברג
"יש עוד שחקנים חוץ מדני אבדיה". בית הלחמי/לילך וייס רוזנברג
seperator

בית הלחמי: "יש פה עוד שחקנים חוץ מדני אבדיה"

מאמן נבחרת העתודה אריאל בית הלחמי הוסיף: "אנחנו לא צריכים לשים לחץ על השחקנים הצעירים האלה, עלי אפשר לשים את הלחץ. אנחנו רוצים קודם כל לשחק טוב, שמי שרואה אותנו יהיה גאה במה שאנחנו מייצגים. האליפות בנויה על משחק אחד בעצם, המשחק הרביעי אחרי הבית המוקדם, ואם אנחנו מנצחים אותו אז אפשר יהיה לדבר הלאה. גם בשנה שעברה הרבה שחקנים היו אלמוניים יחסית שעשו את הפריצה. אנחנו רוצים לראות את אותו סגנון, אבל אני לא בטוח שנוכל להתאים אותו אחד לאחד כי השחקנים שונים".

על הפציעה של גבי צ'צ'אשוילי: "הפציעה עצמה יושבת לי בראש, זה היה נורא והלב שלי נקרע. אני בטוח שהוא יחזור טוב מאוד אחרי השיקום. גבי היה חלק מאוד חשוב, בעיקר בקו הקדמי שלנו שהוא חסר בשנתון הזה. אבל הנבחרת הוכיחה גם באותו משחק שאפשר לנצח אותו".

על דני אבדיה והלחץ עליו: "גם באליפות הקודמת באו סקאוטים לראות אותו, ואני לא חושב שהוא היה בלחץ. התקשורת שמה את הפוקוס על דני ואני חושב שזה לא נכון כי יש פה עוד שחקנים ואני בטוח שחלק מהם יצודו את העיניים. זה נכון שכל הדיבורים הם סביב דני, אך זו הפעם האחרונה שאדבר עליו או על שחקן אחר בנבחרת ברמה האישית. אנחנו קבוצה".

אריאל בית הלחמי, נבחרת העתודה. אתר רשמי
"גם בשנה שעברה הרבה שחקנים היו אלמוניים יחסית שעשו את הפריצה". בית הלחמי/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully