וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: דומיניק תים ניצח את נובאק דג'וקוביץ' ועלה לגמר

האוסטרי ניצח 2:6, 6:3, 5:7, 7:5, 5:7 במשחק שהופסק פעמיים בגלל הגשם, וחזר למעמד הגמר בו יפגוש שוב את נדאל לו הפסיד בשנה שעברה

טניסאי אוסטרי דומיניק תים. רויטרס
ניצחון לא קל בדרך לשחזור גמר השנה שעברה. דומיניק תים חוגג/רויטרס

שלב חצי הגמר של רולאן גארוס ננעל היום (שבת) וסידר לנו את שחזור הגמר של השנה שעברה אחרי שדומיניק תים ניצח 2:6, 6:3, 5:7, 7:5, 5:7 את נובאק דג'וקוביץ' בתום קרב קשה ביותר. האוסטרי (4), פיינליסט השנה שעברה, יקבל מחר בגמר הזדמנות לנקום ברפאל נדאל, שניצח אותו בגמר לפני שנה. זה היה קרב צמוד ומותח לכל אורכו אשר נמשך יומיים בעקבות הגשם החזק שירד בפריס וגרם להפסקות במשחק.

הסרבי המדורג ראשון בטורניר ניסה להגיע לגמר נוסף אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה מוקדם יותר השנה, אבל האוסטרי בן ה-25 מנע זאת ממנו. המערכה הראשונה הייתה של תים, השנייה של דג'וקוביץ', ובשלישית העניינים הפכו צמודים. במערכה השלישית, שנעצרה ביום שישי בשל הגשם החזק ונמשכה ביום שבת, ניצח תים עם 5:7. נולה לא ויתר ועם 5:7 משלו במערכה הרביעית שלח את המשחק למערכה חמישית ומכרעת.

תים התחיל אותה נהדר ועלה ל-1:4, אבל אז הגשם שוב התערב והמשחק הופסק. דג'וקוביץ' חזר מההפסקה נחוש יותר ולקח את האוסטרי לקצה, אבל אז תים עמד בלחץ והשיג 5:7 בדרך לשחזור גמר השנה שעברה, בו הוא יקווה לנקום במלך החימר.

seperator

מהלך המשחק

מערכה 1

מהרגע הראשון היה ברור שהתנאים יהיו קשים כשבנוסף לרוח שהייתה קודם, עכשיו החל גם גשם. למרות זאת הם שיחקו שלושה משחקונים ותים הצליח להשיג שבירה כדי לעלות ל-1:2 לפני שהמשחק הופסק בשל גשם. אחרי הפסקה קצרה הם חזרו ותים שמר על ההגשות שלו על האפס, דג'וקוביץ' נראה כמי שמושפע יותר מהתנאים הקשים. תים המשיך להיות דומיננטי בהרבה ושבר שוב על האפס בדרך ל-2:5. הסרבי טען שהתנאים לא מאפשרים התמודדות וביקש לעצור את המשחק, אבל המפקח של הטורניר הורה לו להמשיך לשחק. תים לא ממש התרגש, שמר על ההגשות שלו בקלות וזכה במערכה הראשונה עם 2:6.

מספרי המערכה:

אייסים: 1:1
שגיאות כפולות: 0:0
נקודות שבירה: תים - 2 מ-2, דג'וקוביץ' - 0 מ-0
ווינרים: 1:6 לתים
שגיאות לא מחויבות: 3 לתים, 8 לדג'וקוביץ'
סך הכול נקודות: 10:25 לתים

עוד באותו נושא

רוג'ר פדרר: "הפתעתי אפילו את עצמי בעונת החימר וברולאן גארוס"

לכתבה המלאה
דומיניק תים טניסאי אוסטרי. רויטרס
יופי של מערכה ראשונה. דומיניק תים/רויטרס

מערכה 2

במצב של 2:3 לדג'וקוביץ' ו-0:30 לתים במשחקון השישי החל לרדת גשם כבד, המשחק הופסק ושני הטניסאים ירדו לחדר ההלבשה. אחרי כעשר דקות השחקנים חזרו וחידשו את המשחק. דג'וקוביץ' חזר הרבה יותר טוב, ובעיקר הרבה יותר מותאם לתנאי מזג האוויר מההפסקה. הוא הצליח להשיג שבירה ביתרון 3:4, עלה ל-3:5 וסגר את המערכה ב-3:6.

מספרי המערכה:

אייסים: 0:2 לדג'וקוביץ'
שגיאות כפולות: 0:0
נקודות שבירה: תים - 0 מ-2, דג'וקוביץ' - 1 מ-1
ווינרים: 3:10 לדג'וקוביץ'
שגיאות לא מחויבות: 10 לתים, 7 לדג'וקוביץ'
סך הכול נקודות: 19:31 לדג'וקוביץ'

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
חזר לעניינים במערכה השנייה. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה 3

המערכה השלישית התחילה טוב מבחינת תים, ששבר במשחקון הרביעי ועלה ל-1:3, אבל אז הגשם שוב התחיל להתגבר והמשחק הופסק. אחרי כשעה הוחלט לדחות את המשחק לשבת ונראה שההחלטה הייתה הנכונה לאור התנאים הקשים ששררו והרוח החזקה בפריס.

המשחק נמשך בשבת והפעם, השמש חייכה לשחקנים ששבו למגרש. תים שמר על משחקון הגשה לא קל והרשים בדרך ל-1:4. נולה לא התבלבל במשחקון שלו ושמר עליו כדי להוריד ל-4:2. הסרבי ידע שהמשחקון הבא הוא קריטי ביותר להמשך המערכה. הוא לחץ על הגז, שבר את האוסטרי והוריד ל-4:3. דג'וקוביץ' שמר על המשחקון הבא כדי לאזן ל-4:4. במשחקון הבא השניים הציגו טניס נהדר, אבל בסופו תים עמד בלחץ והצליח לעלות ל-4:5 חשוב. במצב של 5:6 לתים, כל הלחץ היה על הסרבי. האוסטרי הקשה עליו והשיג מספר נקודות שבירה, אבל דג'וקוביץ' הצליח להימנע מהן פעם אחר פעם עם אייסים נהדרים. תים לא ויתר, והשיג לבסוף את השבירה המיוחלת בדרך ל-5:7 במערכה השלישית.

מספרי המערכה:

אייסים: 1:1
שגיאות כפולות: 1:2 לדג'וקוביץ'
נקודות שבירה: תים - 2 מ-7, דג'וקוביץ' - 1 מ-4
ווינרים: 8:20 לתים
שגיאות לא מחויבות: 13:17 לתים
סך הכול נקודות: 42:49 לתים

טניסאי אוסטרי דומיניק תים. רויטרס
ניצח אחרי קרב גדול במערכה השלישית. דומיניק תים/רויטרס

מערכה 4

דג'וקוביץ' השיג שבירה במשחקון השלישי ועלה ל-1:2, אבל תים שבר בחזרה במשחקון הבא ודאג לאזן ל-2:2. השבירות נמשכו וכבר במשחקון הבא הסרבי הראה הרבה אופי ושבר שוב כדי לקבוע 2:3. במשחקון השמיני תים שבר בחזרה כדי לקבוע 4:4, ובדיוק כמו במערכה הקודמת, גם המערכה הזאת הייתה צמודה עד לסיום. במצב של 5:5, דג'וקוביץ' השיג שבירה קריטית ועלה ל-5:6. נולה שמר על המשחקון החשוב במערכה כדי לקבוע 5:7 בדרך למערכה חמישית ומכרעת.

מספרי המערכה:

אייסים: 1:2 לתים
שגיאות כפולות: 1:2 לתים
נקודות שבירה: תים - 2 מ-4, דג'וקוביץ' - 3 מ-3
ווינרים: 10:11 לתים
שגיאות לא מחויבות: 6:18 לתים
סך הכול נקודות: 27:38 לדג'וקוביץ'

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
סירב לוותר. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה 5

תים היה קרוב לשבירה במשחקון השני, אבל הסרבי הצליח לשמור עליו בשיניים ולאזן ל-1:1. דג'וקוביץ' נראה עייף ולא מרוכז במשחקון הרביעי, תים ניצל זאת כדי לשבור ולעלות ל-1:3. במצב של 1:4 לאוסטרי הגשם התחיל לרדת, והמטריות שוב נפתחו. אחרי מספר דקות הגשם התחזק והמשחק הופסק פעם נוספת.

כעבור קצת יותר משעה הגשם נרגע והשניים חזרו למגרש. תים היה קרוב לשבירה קריטית, אבל דג'וקוביץ' ניצל והוריד ל-4:2. נראה שהפסקת הגשם עשתה טוב לסרבי, שהפגין נחישות ושבר במשחקון הבא כדי להוריד ל-4:3. דווקא כשהמומנטום לצידו, נולה פישל במשחקון הבא ותים ניצל חוסר עירנות כדי לשבור ולעלות ל-3:5 קריטי. תים פיספס הזדמנות לנצח כשהגיש למשחק, אבל דג'וקוביץ' נלחם ושבר שוב כדי להוריד ל-5:4. הלחץ היה עליו במשחקון הבא, אבל הוא שמר עליו כדי לקבוע 5:5 דרמטי.

הלחץ עבר לאוסטרי, שעמד בו נהדר עם סט מושלם שהעלה אותו ל-5:6. המשחקון האחרון היה צמוד ביותר, תים הצליח להיות חד יותר ולהשיג את השבירה המיוחלת שסידרה לו ניצחון 5:7, ומפגש נוסף עם רפאל נדאל בדיוק שנה אחרי שהפסיד לו בגמר רולאן גארוס.

מספרי המערכה:

אייסים: 0:1 לדג'וקוביץ'
שגיאות כפולות: 1:1
נקודות שבירה: תים - 3 מ-7, דג'וקוביץ' - 2 מ-4
ווינרים: 10:12 לתים
שגיאות לא מחויבות: 12:19 לדג'וקוביץ'
סך הכול נקודות: 38:47 לתים

טניסאי אוסטרי דומיניק תים. רויטרס
דומיניק תים חוגג ניצחון/רויטרס
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' מאוכזב. רויטרס
קרוב, אבל לא מספיק. נובאק דג'וקוביץ' מאוכזב/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ', דומיניק תים, חצי גמר רולאן גארוס גשם. רויטרס
הגשם חזר, המגרש כוסה פעם נוספת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully