וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "הפתעתי אפילו את עצמי בעונת החימר וברולאן גארוס"

השוויצרי נפרד מפריס בחצי הגמר אחרי הפסד לנדאל בתנאים קשים והודה לקהל: "לא נתקלתי באהבה כזו". נדאל: "התנאים היו קשים מאוד"

ShutterStock

רפאל נדאל ניצח היום (שישי) 3:6, 4:6, 2:6 את רוג'ר פדרר ועלה לגמר רולאן גארוס בפעם ה-12 בקריירה שלו במפגש ה-39 מול הנמסיס ההיסטורי שלו והשישי בפריס.

עוד בנושא:

רפאל נדאל ניצח את רוג'ר פדרר ועלה לגמר רולאן גארוס
נשים: מרקטה וונדרושובה תפגוש בגמר את אשלי בארטי

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
קטע רצף של חמישה הפסדים מול פדרר. נדאל/רויטרס

המספרים

* רפאל נדאל שיפר את המאזן שלו ל-15:24 מול פדרר, 2:14 על חימר, 3:10 בטורנירי גרנד סלאם, 3:7 בחצאי גמר, 0:6 ברולאן גארוס, 0:4 בחצי גמר של טורנירי גרנד סלאם, 0:2 בחצי גמר רולאן גארוס.

* נדאל קטע רצף של חמישה הפסדים מול פדרר ושיפר את מאזנו ל-2:117 במשחקים של הטוב מחמש מערכות על חימר ו-0:12 בחצי גמר רולאן גארוס.

* המאזן של רפאל נדאל בקריירה אחרי שהוביל בשתי מערכות עומד עכשיו על 2:223. הפעמיים היחידות בהן הפסיד אחרי שהוביל בשתי מערכות היו נגד פדרר בגמר מיאמי 2005 עם 2:6, 6:7, 7:6, 6:3, 6:1 ונגד פאביו פוניני באליפות ארצות הברית ב-2015, אז זה נגמר 3:6, 4:6, 6:4, 6:3, 6:4.

* רוג'ר פדרר (310) ורפאל נדאל (196) שהו ביחד 506 שבועות במקום הראשון בדירוג העולמי, מרחק 14 שבועות בלבד מעשר שנים.

* בעקבות הניצחון, נדאל יישאר במקום השני בעולם, פדרר יישאר שלישי.

* נדאל הוא אחד משלושה טניסאים שזכו בטורניר גרנד סלאם בשלושה עשורים שונים שלהם (בנעורים, בשנות ה-20 ושנות ה-30). גם קן רוזוול ופיט סמפראס עשו את זה.

* רפאל נדאל הפך לטניסאי הגבר הראשון שמגיע ל-12 משחקי גמר באותו טורניר גרנד סלאם. מרגרט קורט (באליפות אוסטרליה) ומרטינה נברטילובה (ווימבלדון) הן השתיים היחידות שעשו את זה אצל הנשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
"היה קשה מאוד לשנינו. אין גם שום דרך להכין את עצמך ולהתאמן בתנאים האלה". פדרר/רויטרס

פדרר אמר במסיבת העיתונאים שלו: "זה הגיע למצב שאתה מרוצה רק לחבוט בכדור ולא להיראות מגוחך", אמר פדרר על מזג האוויר, "זה היה עד כדי כך גרוע. היה קשה מאוד לשנינו. אין גם שום דרך להכין את עצמך ולהתאמן בתנאים האלה. זה הכול בהלך החשיבה שלך ובעבודת הרגליים. אני לא יודע אם הייתי יכול לעשות משהו בצורה שונה ממה שעשיתי. זה האט מאוד את המשחק. כשהכדור שלך עף לכל כיוון בזמן שאתה זורק אותו להגשה, אתה חייב ללכת יותר על בטוח. לא הצלחתי למצוא את הקצב שלי כך. אבל אני לא חושב ששיחקתי רע ברוח היום, זה פשוט שקשה מאוד לשחק כך על חימר. אתה חייב לנסות להכות חצי-וולי וכל הדברים האלה. זה פשוט מוסיף עוד דברים למשוואה. הוא שחקן החימר הכי טוב ואני מקבל את זה, זה ברור".

על הטורניר עצמו אמר פדרר: "חשבתי שהיה טורניר נהדר, נהניתי מאוד. תמיכת הקהל לא הייתה יכולה להיות טובה יותר, אולי אחת הטובות שקיבלתי ב-20 שנות קריירה בהן אני מסתובב בטורנירי גרנד סלאם. האוהדים כל הזמן היו שם בשבילי, תמכו בי בכל האימונים, במשחקים, במגרשים ואיפה שלא שיחקתי, הם תמיד היו איתי ושמחו בשבילי. זה היה נחמד מאוד. אני חושב שגם שיחקתי טוב מאוד. אני חושב שהפתעתי את עצמי בכך שהגעתי כל כך רחוק בטורניר". לגבי השנה הבאה אמר פדרר: "אני עוד לא יודע. נראה מה יקרה. אבל נהניתי מאוד מעונת החימר ומרולאן גארוס, אז ברור שזה יעזור לסיכוי שאשחק פה גם בשנה הבאה".

מעריצים בטורניר רולאן גארוס מצלמים את רפאל נדאל. AP
המעריצים מנסים לתפוס תמונה של נדאל/AP

נדאל עצמו אמר: "אני משחק טוב כבר תקופה מסוימת, התנאים היו קשים מאוד היום לשנינו. זה היה יום שהייתי חייב להיות בו מרוכז מאוד וחיובי מאוד וזה מה שניסיתי לעשות. בתחילת המשחק לא הייתה רמה מושלמת, אבל אחרי חמישה או שישה משחקונים, המשחק כן הפך לכזה עם רמה טובה של טניס. אם לא התנאים האלה, היה יכול להיות משחק גדול.

חצי גמר ברולאן גארוס הוא לא רק עוד משחק, ולשחק נגד היריב הכי גדול בקריירה שלי עם כל הסיפור שאנחנו חולקים אחד עם השני, זה תמיד הופך את המשחק לקצת יותר מיוחד. אנחנו מכירים אחד את השני, אבל לא שיחקנו אחד נגד השני כל כך הרבה לאחרונה כמו שבעבר. הוא שינה את הצורה בה הוא משחק וגם אני שיניתי דברים. באופן כללי, עליתי למגרש עם נחישות לשחק את המשחק שלי. המטרה שלי תמיד היא לעשות את מה שאני עושה טוב. אם אני מצליח לעשות את זה, אז לרוב יהיו לי ההזדמנויות שלי כדי לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully