וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: רפאל נדאל עלה לגמר אחרי שניצח את רוג'ר פדרר

אלוף הטורניר 11 פעמים שוב לא התקשה במיוחד מול השוויצרי על חימר, ניצח אותו בפעם השישית בשישה מפגשים בפריס עם 3:6, 4:6, 2:6 ומחכה למנצח בין דומיניק תים לנובאק דג'וקוביץ'

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
שמר על מאזן מושלם מול פדרר ברולאן גארוס. רפאל נדאל/רויטרס

המשחק ה-39 בין רפאל נדאל לרוג'ר פדרר הבטיח הרבה, כרגיל, אבל גם כרגיל על חימר לא ממש קיים. נדאל ניצח היום (שישי) 3:6, 4:6, 2:6 את פדרר ועלה לגמר רולאן גארוס, שם ייאבק ביום ראשון על התואר ה-12 שלו בפריס מול המנצח בין נובאק דג'וקוביץ' לדומיניק תים. המשחק עצמו התנהל בתנאי מזג אוויר קשים מאוד ועם רוח חזקה שהקשתה על שני השחקנים לפתח איזשהו משחק סביר ורגיל מבחינתם ולעשות התאמות במקום לסגנון משחק בתנאים כאלה.

לנדאל זה היה ניצחון שישי מול פדרר ברולאן גארוס בשישה מפגשים שנערכו ביניהם (נדאל הפסיד בגרנד סלאם בפריס רק לרובין סודרלינג ולנובאק דג'וקוביץ') ובנוסף הספרדי שיפר את מאזן הראש בראש ביניהם ל-15:24 ועצר רצף של חמישה ניצחונות עבור השוויצרי. המאזן ביניהם בטורנירי חימר עומד עכשיו על 2:14 מוחץ ואכזרי לטובת הספרדי, שגם מחזיק ב-3:10 ביניהם בטורניר גרנד סלאם. זה אמנם היה המפגש הראשון בין השניים ברולאן גארוס מאז 2011, אבל גם הוא לא נשא עימו בשורה שונה עבור פדרר, שרשם טורניר מוצלח מאוד אבל לא היה קרוב בכלל לאיים על הנמסיס ההיסטורי שלו.

עכשיו נדאל ינוח ויירגע לקראת הגמר בראשון, בעוד פדרר בטח גם ייקח מנוחה קצרה ואחריה יתחיל להכין את הגוף שלו ואת עצמו לעונת הדשא כשהמטרה הגדולה היא כמובן ווימבלדון, שיוצא לדרך ב-1 ביולי.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
מעולם לא ניצח את נדאל ברולאן גארוס. פדרר/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

נדאל הגיש ראשון, פדרר כבר עלה ל-30:40 והשיג נקודת שבירה, אבל אלוף השנה שעברה התעשת במהירות והצליח לשמור על משחקון לא פשוט ולעלות ל-0:1. זה עלה לפדרר ביוקר שכן נדאל שבר כבר במשחקון ההגשה הראשון של השוויצרי ועלה ל-0:2. במשחקון הבא נדאל טייל וקבע במהירות 0:3. פדרר שמר על משחקון ההגשה הבא כדי להוריד ל-3:1. פדרר לא התכוון לוותר במהירות והצליח להשיג שבירה במשחקון הבא כדי להוריד ל-3:2.

המשחקון הבא, בו הרוח התחילה לשחק תפקיד ולנשוב בצורה חזקה ביותר, היה קרב של ממש שנמשך דקות ארוכות. בסופו, נדאל היה אגרסיבי יותר והשיג שבירה נוספת בדרך ל-2:4 חשוב. רפא שמר המשחקון הבא ועלה ל-2:5. הפנומן השוויצרי לא אמר נואש והוריד ל-5:3 כדי לשים את הלחץ על נדאל, אבל השור ממאיורקה עמד בלחץ בדרך ל-3:6 במערכה הראשונה.

מספרי המערכה

אייסים: 0:3 לפדרר
שגיאות כפולות: 0:0
נקודות שבירה: 1 מ-2 לפדרר, 2 מ-9 לנדאל
ווינרים: 8:11 לפדרר
שגיאות לא מחויבות: 10:17 לפדרר
סך הכל נקודות: 33:38 לנדאל

עוד באותו נושא

האם רוג'ר פדרר סוף סוף ינצח את רפאל נדאל בפריס?

לכתבה המלאה
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
ואמוס! רפאל נדאל/AP

מערכה 2

פדרר הגיש ראשון, נדאל התנפל עליו אבל לא הצליח לגנוב את המשחקון והשוויצרי עלה ל-0:1. פדרר פתח את המערכה השנייה נהדר והצליח לשבור את נדאל במשחקון הבא בדרך ל-0:2. נדאל ידע שהפסד במשחקון הבא כבר יסדר לשוויצרי יתרון גדול, אז אחרי מספר דקות של טניס איכותי ביותר הספרדי הצליח לשבור בחזרה ולהוריד ל-2:1. נדאל שמר על המשחקון הבא, פדרר שמר גם על שלו ועלה ל-2:3. הקצב נמשך ואחרי שני משחקונים נוספים בהם חבטות ההגשה נשמרו, פדרר עלה ל-3:4.

במשחקון הבא פדרר ידע שזה הזמן לשבור. הוא נתן את כל מה שיש לו, אבל לרוע מזלו בדיוק אז נדאל נכנס לזון והיה בלתי ניתן לעצירה בדרך ל-4:4. המומנטום של הספרדי נמשך ובמשחקון הבא הוא הצליח לשבור בדרך ל-4:5 חשוב ביותר. למשחקון המכריע נדאל הגיע לוהט, הוא השלים בו 4:6 בדרך לניצחון לא קל במערכה השנייה. אגב, המאזן של רפאל נדאל אחרי שזכה בשתי המערכות הראשונות במשחק, כל משחק, הוא 2:222.

מספרי המערכה

אייסים: 0:1 לנדאל
שגיאות כפולות: 0:1 לנדאל
נקודות שבירה: 1 מ-2 לפדרר, 2 מ-4 לנדאל
ווינרים: 10:12 לנדאל
שגיאות לא מחויבות: 4:8 לפדרר
סך הכל נקודות: 28:34 לנדאל

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
רוג'ר פדרר/רויטרס

מערכה 3

המערכה נפתחה כששני הטניסאים שומרים על חבטות ההגשה שלהם במשחקונים הראשונים, אבל אז נדאל שבר על האפס עם חבטה שפגעה ברשת ושינתה כיוון בגלל הרוח ועלה ל-1:2. המצב הלך והחמיר עבור פדרר והוא בדרך החוצה. נדאל שמר על ההגשות שלו ועלה ל-1:3 ואז הוסיף עוד שבירה עם פורהנד נהדר לאורך הקו שקבע 1:4. נדאל עלה ל-1:5 ופדרר עוד שמר על ההגשות שלו כדי לאלץ את הספרדי להגיש עבור המשחק, גם זה לא ריגש את נדאל יותר מדי, הוא שמר על ההגשות וסגר סיפור עם 2:6.

מספרי המערכה:

אייסים: 0:2 לנדאל
שגיאות כפולות: 1 לפדרר, 0 לפדרר
נקודות שבירה: 0 מ-0 לפדרר, 2 מ-3 לנדאל
ווינרים: 4:13 לנדאל
שגיאות לא מחויבות: 5:9 לנדאל
סך הכל נקודות: 18:30 לנדאל

רוד לייבר טניסאי עבר אוסטרלי. GettyImages
טניסאי העבר האוסטרלי רוד לייבר מחזיק את הכובע חזק כדי שלא יעוף ברוח/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully