וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורונטו ניצחה 92:105 את גולדן סטייט ועלתה ליתרון 1:3 בסדרת הגמר

הראפטורס בדרך לאליפות היסטורית: קוואי לאונרד (36), סרג' איבקה (20) ופסקל סיאקם (17) סחפו את הקנדים לניצחון מעורר השראה, ונותרו במרחק ניצחון בודד מהתואר. תומפסון חזר והצטיין, אבל קרי איכזב. זה אקורד הפרידה מהאורקל ארינה?

קוואי לאונרד, טורונטו ראפטורס, מול סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
מ-ה-פ-ך. קוואי לאונרד/רויטרס

ככה נראית אלופה. טורונטו הוכיחה הלילה (בין שישי לשבת) שהיא ראויה לתואר בזכות ולא בחסד, אחרי שגברה 92:105 על גולדן סטייט בחוץ ועלתה ליתרון 1:3 בגמר ה-NBA. בניגוד למשחק 3 בו לווריירס היו נסיבות מקלות, הפעם הם קיבלו בחזרה שניים משלושת השחקנים המושבתים שלהם - קליי תומפסון וקוון לוני - אבל גם זה לא עזר. קוואי לאונרד במשחק מעורר השראה עם 36 נקודות (משחק חוץ שמיני בפלייאוף עם 30 נקודות ומעלה, שווה לשיא כל הזמנים), סרג' איבקה עם תרומה עילאית מהספסל (20), ובעיקר הגנה קבוצתית קשוחה מראשון ועד אחרון השחקנים, העניקו לחבורה של ניק נרס ניצחון נפלא.

כעת הם ניצבים כפסע מאליפות היסטורית, וכל שיצטרכו הוא ניצחון בודד עד סוף הסדרה, בין אם תסתיים בעוד משחק אחד, שניים או שלושה. ההזדמנות הגדולה לסגור עניין תגיע בלילה שבין שני לשלישי באולם הביתי והחם בקנדה, שלבטח תלבש חג לאור המאורע חסר התקדים.

עבור גולדן סטייט, התחושות ברורות: בהתחשב בעובדה שקווין דוראנט וקליי תומפסון מסיימים חוזים, בהינתן העובדה שייתכן בהחלט שהיה זה המשחק האחרון במשכן ההיסטורי האורקל ארינה - ריחפה באוויר תחושה של מסיבת סיום מרירה במיוחד. קליי תומפסון אמנם חזר היטב מהפציעה (28), אבל סטף קרי סבל מיום קליעה פושר (למרות שסיים עם 27 נקודות), ובעיקר ההגנה - כמו בכל הסדרה, למעשה - לא נראתה כתמול שלשום.

לווריירס לא נותר אלא לתלות תקוות בקווין דוראנט, שייתכן שיחזור למשחק 5, ייתכן שיחזור למשחק 6 (אם יהיה כזה), אבל בתרחיש לא מופרך כלל לא יחזור.

קוואי לאונרד, טורונטו ראפטורס מול קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
היחיד שתפקד ברבע הראשון. קוואי לאונרד מול קליי תומפסון/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

גולדן סטייט פתחה בחמישייה עם סטף קרי, קליי תומפסון, אנדרה איגודלה, דריימונד גרין ודמרכוס קאזינס. טורונטו עלתה עם קייל לאורי, דני גרין, קוואי לאונרד, פסקל סיאקם ומארק גאסול. הדקות הראשונות היא מבולבלות ומפוזרות. בהמשך ישיר למשחק 3, קאזינס איבד שלוש פעמים בשתי דקות, אבל קליי תומפסון נראה לא רע בפתיחה, ועם שלשה הקפיץ את הווריירס ל-7:13. גם קוון לוני עלה לדקות ראשונות מאז הפציעה, והפיח רוח חיים אצל הווריירס התקפית והגנתית. שש נקודות מהירות שלו הקפיצו את היתרון של הווריריס ל-11, 12:23, אבל קוואי לאונרד - נקודת האור היחידה אצל הראפטורס ברבע הפותח - סייע לאורחים לצמק ל-17:23 לגולדן סטייט בתום הרבע.

עוד באותו נושא

הולכים לבחירות: סיפורו של דראפט 2009, בו סטפן קרי נבחר שביעי בלבד

לכתבה המלאה
קוון לוני, גולדן סטייט ווריירס, מול פסקל סיאקם, טורונטו ראפטורס. רויטרס
נכנס לעניינים במהירות. קוון לוני מול סיאקם/רויטרס

רבע 2

הרבע נפתח כששני הכוכבים משתי הקבוצות - סטף קרי וקוואי לאונרד - על הספסל. בהיעדרם, דווקא טורונטו נראתה טוב יותר, בעיקר בזכות סרג' איבקה שסיפק תרומה מיידית מהספסל, וגרם לסטיב קר להזעיק פסק זמן כשלוח התוצאות מורה 27:31 לגולדן סטייט. קליי תומפסון המשיך ללהוט, הגיע ל-14 נקודות אישיות והוביל את הווריירס למיני-בריחה עם יתרון שמונה, אבל עד המחצית שתי הקבוצות הרבו להחטיא ולאבד, והראפטורס היו מעט פחות חלשים בדרך לפיגור מינימלי במחצית, 42:46 לגולדן סטייט.

הסטטיסטיקה המלאה במחצית

שימו לב לאחוזי הקליעה הנמוכים במחצית הראשונה

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס מאוכזב. GettyImages
0 מ-5 מהשלוש במחצית הראשונה. קרי מתוסכל/GettyImages
סרג' איבקה, טורונטו ראפטורס, מול דמרכוס קאזינס, גולדן סטייט ווריירס. AP
דקות טובות ברבע השני. סרג' איבקה/AP

רבע 3

אחרי מחצית ראשונה חלשה התקפית, שתי הקבוצות עלו חדות למחצית השנייה: קוואי לאונרד נעץ שתי שלשות שהעניקו יתרון ראשון במשחק לראפטורס, אבל שלשה ראשונה של קרי, שני אסיסטים גדולים של גרין ועוד סל של תומפסון קבעו 50:55 לווריירס, תשע דקות לסיום הרבע. הדקות הבאות התנהלו בשליטה של הראפטורס: קוואי לאונרד ופרד ואנווליט בלטו בהתקפה, האחרון הצטיין גם בשמירה על סטף קרי בצד השני של המגרש, ושתי דקות לסיום הרבע עלו האורחים ליתרון שיא של שש נקודות, 63:69. טורונטו החזירה את הגנת הבוקס-אנד-וואן על סטף קרי, והמומנטום של טורונטו נמשך. דקה לסיום הרבע, הקפיץ קוואי לאונרד הנפלא את היתרון ל-13, 64:77. לקראת סיום הרבע קוואי קלע שוב, וקבע 67:79 מדהים לראפטורס עם הירידה לרבע האחרון.

סטיב נאש אהב את המשחק של קליי תומפסון

הסטטיסטיקה אחרי שלושה רבעים

רבע 4

עם פתיחת הרבע, קבע פרד ואנווליט את יתרון השיא של הראפטורס, 67:82. בצד השני סטף קרי החטיא עוד שלשה פנויה ונראה היה שהרוח יוצאת מהמפרשים של האורקל ארינה. ואנווליט נפצע אחרי היתקלות עם שון ליבינגסטון וירד לטיפול בחדר ההלבשה, אבל גם זה לא עצר את המומנטום של טורונטו, שעם שלשה נוספת של קוואי לאונרד קבעה עוד יתרון שיא, 72:88, תשע דקות לסיום. הווריירס עוד עשו קולות של קאמבק וקיזזו את ההפרש לתשע, אבל שלשות גדולות של דני גרין הנחיתו את המהלומה המורלית האחרונה על האלופה, וקירבו את האלופה שבדרך עוד צעד בדרך להשגת המטרה שאיש לא חלם עליה לפני כמה שבועות. 92:105 לטורונטו בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו לטורונטו: קוואי לאונרד 36 (11 מ-22 מהשדה, 5 מ-9 מהשלוש, 9 מ-9 מהעונשין), 12 ריבאונדים, 4 חטיפות ו-0 איבודים, סרג' איבקה 20 (22 דקות) ושתי חסימות, פסקל סיאקם 19, קייל לאורי 10 (7 אסיסטים), מארק גאסול 9 (7 ריבאונדים), פרד ואנווליט 8 (6 אסיסטים), דני גרין 3.

קלעו לגולדן סטייט: קליי תומפסון 28 (11 מ-18 מהשדה, 6 מ-10 מהשלוש), סטפן קרי 27 (9 מ-22 מהשדה, 2 מ-9 מהשלוש), קוון לוני ודריימונד גרין (12 אסיסטים ו-9 ריבאונדים) 10 כל אחד, דמרכוס קאזינס ושון ליבינגסטון 6 כל אחד, אנדרה איגודלה 3, אלפונזי מקיני 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully