וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנגלים מתפרעים בפורטוגל: "בבית כבר היינו מטפלים בהם על האלימות והגזענות"

שוב חוליגניזם אנגלי: האוהדים השליכו בקבוקי זכוכית לעבר הורים עם ילדים, ניפצו שמשות של רכבים, קראו קריאות לאומניות וחסמו כבישים

מתוך יוטיוב

כמו בכל מקום אליו מגיעים אוהדי נבחרת אנגליה, גם בפורטוגל מדווחים על לא מעט בעיות ותקריות אלימות לקראת המשחק של שלושת האריות בחצי גמר ליגת האומות מול הולנד (חמישי, 21:45, ספורט 1). לפי הדיווחים קרוב ל-20 אלף אוהדים אנגלים הגיעו לפורטוגל בטיסות זולות מאוד והתפרעו שם כשהם מתעמתים עם שוטרים, משליכים לעברם בקבוקים וקוראים קריאות לאומניות.

חלק מהפאבים בפורטו נאלצו לסגור בשעות מוקדמות כדי שלא ייאלצו להתמודד עם הבלגן של האוהדים האנגלים, שבין היתר שרו שירים אנטי גרמנים ואנטי IRA (המחתרת האירית). שוטר אחד אמר ל"דיילי מייל": "אנחנו חושבים שיש במקביל 500 אירועים והשתוללויות כאלה". בפורטוגל חוששים מאוד שאלפי חוליגנים אנגלים שלא הורשו להיכנס לרוסיה בזמן המונדיאל רכשו כרטיסים במכירה הכללית של אופ"א.

האוהדים האנגלים שרו בין היתר "שיזדיין האפיפיור", "עשרה מפציצים גרמנים", "לא להיכנע ל-IRA" ו"טומי רובינסון - הוא אחד משלנו" (רובינסון הוא פעיל פוליטי ימני קיצוני ואנטי איסלמי שמייעץ למפלגת העצמאות הבריטית הקיצונית). ביום רביעי בערב החלו אוהדים הולנדים להגיע לפורטו ובעיר יש חשש אמיתי מעימותים עם האוהדים האנגלים.

עוד בנושא:

הערב ב-21:45: אנגליה מול הולנד ו-וירג'יל ואן דייק שמבטיח שהוא מרוכז לגמרי

גבו של אוהד נבחרת אנגליה שנמצא בפורטוגל, חצי גמר ליגת האומות. מתוך טוויטר, אתר רשמי
אוהד אנגלי מראה את הפציעה בגבו אחרי עימותים עם שוטרים/אתר רשמי, מתוך טוויטר

אחת ההתפרעויות הגדולות החלה אחרי השער השני של פורטוגל ב-1:3 מול שוויץ, שגרם למאות אוהדים מקומיים שהיו בפאבים ובמסעדות לחגוג. מיד כשהחלו לשמוח, כמות משמעותית של אנגלים החלו להשליך לעברם בקבוקי זכוכית וגרמו למאות פורטוגלים לרוץ ולהימלט מהמקום, כולל הרבה הורים עם ילדים.

ב"גרדיאן" דיווחו על בקבוק זכוכית שהושלך לעבר רכבו של נהג פורטוגלי וניפץ את השמשה שלו. חלק מהאוהדים גם חסמו את התנועה וגרמו לשוטרים המקומיים לפנות אותם.

ההתאחדות האנגלית, שמודעת לבעיות ולעובדה שרבים מהאוהדים שהושעו מהמונדיאל הגיעו לפורטוגל, פרסמה סרטון אזהרה לאוהדים. בין היתר המאמן האנגלי גארת' סאות'גייט נראה אומר בסרט: "אל תהיה האידיוט הזה".

שוטר מכוחות המשטרה הבריטית שנמצא בפורטו אמר: "זה סוג חדש של חוליגנים שאנחנו לא מכירים. אנחנו לא מזהים אף אחד מהם. הם הגיעו לכאן כי הטיסות היו זולות והם עושים את זה בשם אנגליה. אין לנו את הכוח לעצור אותם. אם הם היו משתמשים בשפה הגזענית והאלימה הזו בבית, הם היו נעצרים. כל מה שאנחנו יכולים זה לייעץ למשטרה המקומית אם אנחנו מזהים מישהו שלא אמור להיות כאן ובכל זאת הגיע. הם שותים פה המון ויש אוהדים של עוד שלוש נבחרות כאן. השוטרים הפורטוגלים הרבה יותר סבלניים ממה שאנחנו היינו במצב כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully