וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון מימר: "לא אמכור את עצמי בזול"

ההחלטה שהותירה אותו ללא קבוצה לעונה הבאה ("התפטרתי כדי לישון טוב יותר בלילה"), היחסים עם יואב כץ ("מבעלי הבית היותר לארג'ים בכדורגל הישראלי"), הסטיגמה שדבקה בו בגלל אלי טביב והדרך של באר שבע לחזור לעצמה. ראיון

ההתאחדות לכדורגל

כמעט חודשיים עברו מהתפטרותו של שרון מימר מהפועל חיפה. מאז הפועל תל אביב מינתה את ניסו אביטן, בית"ר ירושלים בחרה ברוני לוי, קרית שמונה החתימה את מסאי דגו, מ.ס אשדוד החליטה לצוות את משה אוחיון עם רוני אוואט, הפועל חדרה הימרה על אורי גוטמן, סקציה נס ציונה העדיפה את עמיר תורג'מן, ומימר עדיין יושב בבית.

שרון, מה תגיד לאלה שאומרים שיצאת פראייר?

"יכול להיות שהם צודקים".

הרי אתה לקחת אחריות והתפטרת מהפועל חיפה, ובמקום שבעלי קבוצות יעריכו את זה, את העונה הזו לא תתחיל במגרשים.

"מי שמכיר אותי יודע שאני האחרון שחושב על הכסף שלו ועל טובתו האישית. לי חשוב המועדון. כן, חשוב לי מקום העבודה שאני עובד בו ואם אני מרגיש שאני לא יכול לשנות, אני אקום ואלך ואתן צ'אנס למשהו אחר".

אם לא היית מציע את ההתפטרות שלך, היית היום מאמן הפועל חיפה ועובד על העונה הבאה?

"יכול להיות. קרוב לוודאי שכן. יואב כץ ידוע כמי שלא ממהר לפטר. ליואב ולי היה קשר לא רגיל. חווינו עונה בה עבדנו בשיתוף פעולה מלא ובאנרגיות טובות. עד עכשיו הקשר בינינו נמשך ויש הערכה הדדית ואני בטוח שנעבוד יחד גם בעתיד. יואב לא חשב לפטר אותי. בוא אגלה לך, עד עכשיו אני נוסע על רכב מושכר של הפועל חיפה. מאמנים הולכים הביתה ובאותו יום דורשים מהם להחזיר את הרכב שהם נהגו עליו. אני כבר חודש וחצי לא מאמן את הפועל חיפה והרכב אצלי. בכלל אני חושב שעושים ליואב הרבה עוול. הוא מבעלי הבית היותר לארג'ים בכדורגל הישראלי. הוא מעמיד תקציב שכר מאוד ראוי למערכת כבר הרבה שנים".

שרון מימר מאמן הפועל חיפה. לילך וייס רוזנברג
"אני האחרון שחושב על הכסף שלו ועל טובתו האישית". שרון מימר/לילך וייס רוזנברג

ממשיכה לדבוק בך הסטיגמה של מאמן שמתעקש מול בעלי קבוצות. כל מה שאתה סוחב מימי אלי טביב, פוגע בך.

"נדבקה בי סטיגמה של מאמן שקשה לבעלי קבוצות לעבוד מולו וזה מגיע רק ממה שקרה עם טביב. היא מוטעית ללא ספק כי עם יתר בעלי הקבוצות עבדתי בצורה מעולה. אבל בניגוד לסטיגמה הזו שנולדה בבית"ר ירושלים כי הכל שם בווליום גבוה, יש עובדות בשטח. אצל טביב הייתי היחיד שסיים עונה וגם חתם לעונה נוספת. מה שקרה אחרי זה אצל טביב, אין מה לדוש בו שוב. אצל אבי לוזון הגעתי אחרי חמישה מחזורים כשהקבוצה היתה מתחת לקו האדום ובסוף העונה סיימנו שביעי ולצערי מי שלא עושה פלייאוף עליון מאבד קצת פרופורציות וזה פתאום נחשב לכישלון אוטומטי. תראה מה היה העונה. למעט מנחם קורצקי, כל מי שסיים בפלייאוף התחתון הלך הביתה. אני שנתיים רצוף לוקח קבוצות מתחת לקו האדום ומסיים שביעי ומחשיבים את זה לכישלון".

בוא נחזור לתקופה היפה בהפועל חיפה. אני זוכר איך נכנסתם למסיבת עיתונאים אחרי תיקו חוץ מול מכבי תל אביב. יואב כץ ישב לידך כאילו זכיתם הרגע באליפות. אחרי אותו משחק הכל התפרק לך.

"כשיואב היה בארץ, הוא היה נכנס לכל מסיבת עיתונאים לפני או אחרי משחקים. מה שכן, אחרי אותו משחק מה שצרם זה שיואב דיבר על מקומות גבוהים יותר ועל כרטיס לאירופה ומהנסיון שלי, אסור לדבר על הדברים האלה אלא צריך לעשות. אבל זה מה שיואב החליט להגיד ולא היה מקום לעצור אותו או להתחיל לריב איתו מול התקשורת ולטעון אחרת".

לא הרגשת בנוח שם.

"מניסיון לא צריך להכניס אופוריה למערכת. צריך להישאר צנועים ולהמשיך לעבוד קשה כדי להמשיך לעשות את הדברים שהובילו אותנו לנקודה ההיא. היינו באמת בפיק. בשיא. אחרי שלישיות או רביעיות ואחרי התיקו באותו משחק מול מכבי תל אביב".

עוד באותו נושא

ליגת העל: כל ההעברות והשינויים של החלון, קיץ 2019

לכתבה המלאה
שרון מימר מאמן הפועל חיפה עם יואב כץ. אדריאן הרבשטיין
"זה מה שיואב החליט להגיד ולא היה מקום לעצור אותו או להתחיל לריב איתו מול התקשורת". שרון מימר עם יואב כץ/אדריאן הרבשטיין

אחרי אותו משחק באה הנפילה וכבר במחזור שאחרי זה הפסדתם בבית לאשדוד החלשה.

"אני יכול להגיד לך שאחרי אותה מסיבת עיתונאים באיצטדיון בנתניה, הצוות שלי ואני היינו הרבה יותר דרוכים. ממש חששנו באותו שבוע מהאופוריה שנוצרה אחרי התיקו מול מכבי תל אביב. מבחינתנו היה שבוע אימונים הכי טוב שלנו העונה והייתי בטוח שהכנו את השחקנים הכי טוב שאפשר אבל באנו למשחק ונתנו את המשחק הכי גרוע שלנו העונה. היינו חשופים מאחור ומצד שני לא ניצלנו מצבים. זה היה המשחק ששינה את המומנטום ומכאן לא הצלחנו לצאת מהמערבולת הזו. חיכינו לניצחון שיחזיר אותנו למסלול וזה לא קרה. מאותה שבת, הכל השתנה לרעה".

באותה מסיבת עיתונאים בנתניה, המסר שעבר מיואב כץ היה שאתה נשאר בהפועל חיפה אפילו ליותר מעונה אחת. התקשורת סביב הפועל חיפה בכלל תהתה האם אתה נשאר או עובר להפועל תל אביב. אף אחד לא חשב שתהיה עכשיו בבית.

"לא היו הצעות מהפועל תל אביב אז ויש דברים שעולים בתקשורת כהשערות. אני והפועל חיפה היינו סגורים לשתי עונות. ב-99 אחוז מהדברים כבר היינו מסוכמים וזה התמזמז מכל מיני סיבות ולאו דווקא מצדי או מצידם. היו דברים קטנים שלא סגרנו אבל אז המומנטום השתנה והתחיל כדור השלג. היה רצון ושיחות מאוד טובות ביני לבין יואב. נשארו רק פינות קטנות לסגור. אני מצטער היום שלא סגרנו אז את הדברים הרמטית כי אני חושב שזה יכול היה להרים את המועדון. סיכום שלי לשנתיים נוספות כמו שהיה מתוכנן היה משדר לכל המערכת שיש המשכיות והיה משנה את המחשבה לאנשים במערכת. לפעמים כשמאמן לא סגור, הדברים נשארים באמצע. יכול להיות שיש קשר בין זה לבין העובדה שלא הצלחנו לשנות את המומנטום".

ואז התפטרת אחרי הפסד ביתי להפועל רעננה.

"גם ביום בו התפטרתי יואב דיבר איתי על זה שאנחנו ממשיכים יחד. אחרי שלא העפלנו לפלייאוף העליון, אמרנו יואב ואני שנבטיח את ההישארות בליגה ואז נסגור את החוזה לשנתיים הבאות. לצערי לא הצלחנו לנצח בפלייאוף ונהיו אנרגיות לא טובות בכל המועדון. קשה לי להסביר אפילו במלים כמה אכזבה היתה אצל כולנו. תחושת האכזבה הזו ליוותה אותנו בכל הפלייאוף התחתון. פתחנו בשני תיקו את הפלייאוף התחתון ואחרי שני ההפסדים, החלטתי שצריך לעשות זעזוע. הרגשתי סוג של מחוייבות למועדון. זה לא שהיינו בסכנה מוחשית של ירידת ליגה אבל היה כדור שלג שלא הצלחנו לעצור והרגשתי אחריות כלפי המועדון וכלפי יואב. רציתי שהקבוצה תסיים את העונה באנרגיות קצת אחרות".

שרון מימר מאמן הפועל חיפה עם עוזרו מאיר בן מרגי. קובי אליהו
"שנתיים רצוף שאני לוקח קבוצות מתחת לקו האדום ומסיים שביעי ומחשיבים את זה לכישלון". שרון מימר/קובי אליהו

לא ציפית ליותר הערכה הקיץ אחרי שהתפטרת ולא אחזת בקרנות המזבח?

"לא ציפיתי לקבל משהו בתמורה לזה שהתפטרתי מהפועל חיפה. התפטרתי כדי לישון טוב יותר בלילה על הכרית. כדורגל הוא לא מדע מדויק. יש לי רזומה הרבה יותר טוב מהרבה מאמנים שיפתחו את העונה בליגת העל. לא תמיד הקריטריונים הם הרזומה המקצועי או הערכים שיש לך. יש דברים באמצע שבגללם בעלי קבוצות בוחרים מאמנים וזו זכותם. במבחן התוצאה, הצלחתי מאוד בכל הקבוצות בהן אימנתי. שידרגתי אותן מקצועית. לא הורדתי קבוצה ליגה. לא התחלתי בקבוצה ואיכזבתי. אני כן מצטער שאני לא פותח עונה ולא בונה קבוצה. הייתי רוצה לבנות קבוצה לפי העקרונות שלי והדרך שלי. לצערי אני שוב אצטרך להמתין ולהחליף קבוצה כדי לתקן מה שאחרים עשו. אני צעיר ואני בטוח שאגיע למקומות שאני מצפה מעצמי להגיע אליהם".

הופתעת שחדרה ונס ציונה העדיפו מאמנים אחרים?

"אני יודע מה אני מביא לקבוצות. בכל מועדון נתתי עבודה ושידרגתי את המועדון. אני לא אמכור את עצמי בזול כי אני לא חושב שיעריכו אותי בצורה הזו. אם אני אשתנה, לא אוכל להיות מאמן טוב. אני אמשיך בדרך שלי. אני אחד שרץ לטווח רחוק. אין לי בעיה להפסיד את הרגע בשביל העתיד. זה חלק מהמקצוע. תראה מי יישב בבית בתחילת העונה הזו. מאמן נבחרת כמו אלישע לוי. מאמן שלקח תארים כמו ניר קלינגר. קובי רפואה שאני מאוד מעריך אותו. יש בחוץ מאמנים טובים עם רזומה גדול משלי. ידעתי לאן אני נכנס כשבחרתי להיות מאמן".

אז למה אתה יושב עכשיו בבית?

"אם תדבר עכשיו עם הבעלים שעבדו מולי תשמע שאני בן אדם מאוד נוח לעבוד איתו. אני בן אדם מערכתי. אבל אני כן חושב שמועדון צריך לחזק את מעמד המאמן כי זה טוב למועדון. חוץ מהקטע של טביב לא עזבתי מועדון בגלל עניינים שביני לבין הבעלים. גם עם יואב כץ, גם עם אבי לוזון וסתיו שחם לא היה לנו ויכוח אחד כל העונה".

אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים עם שרון מימר. אדריאן הרבשטיין
"בסופו של דבר בעל המאה הוא בעל הדעה". שרון מימר עם אלי טביב/אדריאן הרבשטיין

בית"ר ירושלים היא עדיין הפספוס הכי גדול. באת לבית וגן כמעט בלי ניסיון ועשית חצי עונה מצויינת. כבר חתמת על חוזה לעונה נוספת. אולי היית צריך להיות יותר גמיש מול טביב?

"אנשים מבחוץ לא יודעים בדיוק מה קורה בתוך המועדון. התחלנו טוב את העונה בבית"ר ירושלים עם הצלחות בגביע הטוטו בקיץ. לצערי יש דברים שקרו שם ולא הכל היה בשליטתי. לא יכולתי לברוח ממה שקרה שם אבל בסופו של דבר בעל המאה הוא בעל הדעה. יצאתי מבית"ר בתחושה שאני ראוי למועדון גדול. עשינו דברים מאוד יפים שם. הוכחתי שם לעצמי שאני יכול להסתדר עם כוכבים ואני מחכה לקבל שוב את ההזדמנות במועדון גדול".

היית בעונה הראשונה כשהשושלת של ברק בכר החלה. הוא לא היה צריך לעזוב הקיץ?

"לא. ברק עשה נכון כשהחליט להמשיך. זה לא דבר רע להמשיך באותו מועדון לאורך זמן. זה טבעי שבעונה הרביעית עושים טעויות אחרי שלוש אליפויות. הם חוו העונה כדור שלג שהתמשך".

ברק יכול לתקן?

"כמי שהיה שם, הפועל באר שבע זו מערכת שעובדת בשיתוף פעולה. ברק הוא הפרונט אבל יש שם את אלונה, אסי, אליניב ואביתר אילוז. הם יכולים לחזור למסלול כבר בעונה הקרובה. הם מתקנים עכשיו את הטעויות שלהם. אם הם יצליחו לעשות את המהלכים הנכונים, הם יחזרו שוב לצמרת הגבוהה".

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר, אליניב ברדה. יוסי ציפקיס
"הם מתקנים עכשיו את הטעויות שלהם". ברק בכר עם אליניב ברדה/יוסי ציפקיס

היית מעורב בסיפור האישי המתוקשר של חברך קובי הדדי אשר איבד את רעייתו מזל הדדי שנמצאה ללא רוח חיים. עד עכשיו אתם לא מקבלים את טענת המשטרה שהיא התאבדה.

"זו טראומה שעברנו עם חבר קרוב. עם זוג שהם כמו משפחה. אנחנו חלק מעשרה זוגות שהם כמו משפחה. גם אני וגם החברים מנסים להחזיר את קובי ואת המשפחה למסלול וזה לא קל. לפעמים החיים מלמדים אותך שיש דברים הרבה יותר חשובים מכדורגל".

יש מנוחה לנפש שלכם?

"נשארו יותר שאלות מתשובות מבחינתנו".

גם היום חצי שנה אחרי האירוע?

"אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה שם אפילו חצי שנה אחרי. לא קיבלנו תשובות חותכות".

אתם לא מקבלים את זה שהיא שמה קץ לחייה.

"קשה לנו לקבל וקשה לנו להבין. אם המשטרה היתה מראה הוכחות חותכות אז היינו ממשיכים הלאה. אין לנו את זה ובגלל זה, זה משאיר עדיין הכל פתוח ובערפל. לא נעים אבל נתמודד גם עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully