וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק פרי: "אם האלימות לא תטופל, בן אדם ימות על המגרש"

3.6.2019 / 12:27

יו"ר מכבי ראשון לציון חגג את העלייה לפיינל פור ("החלטות שנויות במחלוקת הצליחו השנה"), מפרגן לגודס ומונרו ומספר על ההחלטה לשחרר את קולשוב

צילום: יוסי ציפקיס

מכבי ראשון לציון העפילה אמש (ראשון) לפיינל פור בפעם החמישית בשש השנים האחרונות, אחרי שהשלימה ניצחון 1:3 על הפועל חולון בסדרת רבע הגמר. הכתומים נהנים מעונה מצוינת שנפתחה עם זכייה בגביע ווינר (תחת צביקה שרף) ונמשכה עם העפלה לגמר גביע המדינה ולפיינל פור. ההצלחה הגדולה עשויה לשלוח את הכתומים עד היורוקאפ; במועדון שוקלים את האפשרות לשחק במפעל המשני של יול"ב, לאחר שהפועל חולון והפועל ירושלים ויתרו על האפשרות.

הבוקר שוחח יו"ר הכתומים יצחק פרי עם וואלה! ספורט וסיפר על השינוי הגדול שעבר על קבוצתו בחודשים האחרונים.

"פרט לעונת האליפות, זו העונה הכי טובה של מכבי ראשון לציון בליגת העל", אמר פרי, "קרו כאן שני מהלכים ששינו את הקבוצה - הראשון הוא ההגעה של גיא גודס שהשחקנים התחברו אליו אחרי שלצערנו נוצר נתק עם צביקה. השלב השני היה ההגעה של דרל מונרו. הוא עשה את כל השחקנים סביבו הרבה יותר טובים. כולם עלו בסטטיסטיקה, הוא שינה את הקבוצה לחלוטין.

איפה עומדים המגעים שלכם להארכת החוזה של מונרו?

"נשב איתו בסיום העונה, אני מקווה שההצעה שלנו תהיה מספיק טובה כדי להשאיר אותו לעונה או שתיים. הוא ילד גדול, מחליט בשביל עצמו. אני מקווה שהפעם הוא מאוד נהנה בארץ, אשתו נהנתה פה. רואה כמה אוהבים אותו והוא אוהב את הקבוצה, אני מקווה שהפעם ההצעה הכספית שלנו תשאיר אותו בקבוצה".

יצחק פרי יו"ר מכבי ראשון לציון. דני מרון
"העונה הכי טובה של מכבי ראשון לציון, פרט לעונת האליפות". פרי/דני מרון

מלבד המשבר הקשה בתחילת העונה, עמדה ראשון לציון בעין הסערה רק במהלך חודש אפריל. הכתומים ויתרו במפתיע על איגור קולשוב שסומן בתחילת העונה ככוכב הפוטנציאלי שלהם, דווקא לטובת הפועל חולון. רבים סברו שהקבוצה מוותרת על העונה, אך בסופו של דבר הצליח גיא גודס לחבר את הסיפור מחדש.

"במבחן התוצאה הרבה החלטות שנויות במחלוקת שקיבלנו הצליחו השנה", מודה פרי, "ההחלטה שהכי לא ברורה לעיתונות, לציבור ולאוהדים הייתה לגבי קולשוב. הוא שחקן מעולה, אני שמח בשבילו שהוא נפתח בחולון במשחקים האחרונים וחזר ליכולת שהייתה לו. היה לנו איזשהו פקק בצינור - איגור, אדם ועוז היו על אותו תפקיד, אף אחד מהם לא קיבל את הביטחון או את הדקות, וכולם דרכו אחד על הרגל של השני. כשהבעלים של חולון שאל אותי אם אני יכול לתת לו את איגור, פניתי לגיא, הוא אמר לי שמבחינתו זה בסדר ושידברו עם השחקן. איגור מאוד שמח על ההחלטה ללכת לחולון ואישרנו לו. שחקן שעוד ייתן את חותמו על הכדורסל בישראלי, ואני שמח בשבילו".

קולשוב מחזיק בחוזה לעונה נוספת בקבוצה. הוא ישוב?

"הוא אמור לחזור בקיץ למכבי ראשון לציון לפי החוזה. נראה איך נגיע לקיץ, מי יישאר בקבוצה. צריך לשאול את גיא גודס שבונה את הקבוצה, אבל לאיגור יש הסכם במכבי ראשון לציון".

עוד באותו נושא

מכבי ראשון לציון ניצחה 76:92 את הפועל חולון ועלתה לפיינל פור

לכתבה המלאה
גיא גודס מאמן מכבי ראשון לציון. יוסי ציפקיס
השחקנים התחברו אליו. גודס/יוסי ציפקיס

פרי עצמו ספג אמש במשחק הרביעי בסדרה קללות וגידופים מצד קהל אוהדי הפועל חולון. לטענת הסגולים הוא עמד מאחורי ההחלטה להציב את המחסומים שנפרצו במרכז היציע מאחורי הסל. בסיום המשחק הוא אף נאלץ להיות מלווה על ידי כוחות ביטחון לרכבו.

"ההתנהגות של הקהל אתמול הייתה מכוערת מאוד", אומר היו"ר, "גם המנהלת וגם איגוד הכדורסל צריכים לטפל בזה. לצערי נתקלתי בהתנהגות כזאת בעבר, בעונה שעלינו לליגת העל ברמלה ב-1988. הקהל פרץ למגרש, ננעלנו בחדר ההלבשה וכוח מג"ב הוציא אותנו. ההבדל היה אז שוועדת המשמעת של איגוד הכדורסל נתנו לרמלה את כל המשחקים בעונה הבאה ללא קהל ובזה פתרו את הבעיה. לא הייתה יותר אלימות יותר. מה שהיה אתמול במגרש, עם משטרה, עקירה של שערים, לא צריך להיות בספורט במאה ה-21, לא צריך להיות. אם המנהלת ואיגוד הכדורסל לא יטפלו באלימות, נמצא את עצמנו כמו בכדורגל בזמנו עם בן אדם שנהרג על המגרש ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully