וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשון לציון ניצחה 76:92 את הפועל חולון ועלתה לפיינל פור

2.6.2019 / 22:45

קמרון לונג ונמרוד טישמן כיכבו מול חולוניה החסרה וסידרו לקבוצתם מפגש מסקרן מול הפועל ירושלים. ראשון עולה לפיינל פור חמישי בלי יתרון ביתיות ורביעי בחמש השנים האחרונות, האם זה משחקו האחרון של דן שמיר?

צילום: יוסי ציפקיס

מכבי ראשון לציון עלתה הערב (ראשון) לפיינל פור הרביעי שלה בחמש השנים האחרונות אחרי 76:92 משכנע על הפועל חולון הפצועה ו-1:3 בסדרה. ראשון, שגנבה את יתרון הביתיות כבר במשחק הראשון בסדרה, נהנתה מיכולת פשוט נהדרת של קמרון לונג שקלע 26 נקודות ונמרוד טישמן שהוסיף 15, כולל כמה שלשות קלאץ' במחצית השנייה. התוצאה די משקרת. חולון היתה במשחק במשך שלושה רבעים, אבל התפרקה ברבע האחרון עם סגל קצר בצורה יוצאת דופן בגלל הפציעות של דקוואן ושון ג'ונס שאילצו את דריון אטקינס לשחק כמעט 40 דקות.

ראשון לציון עושה פיינל פור חמישי בלי שהיה לה יתרון ביתיות בפלייאוף. זו גם הפעם השנייה שהיא מדיחה בסיטואציה כזו את חולון, שהיתה מצוינת בעונה הסדירה אבל הגיעה למאני טיים של העונה עם שבעה שחקני סגל בריאים. גיא גודס יכול כבר להתכונן למשחק מול ירושלים ב-10 לחודש ודן שמיר? הוא כנראה רשם את משחקו האחרון בחולון והאחרון בישראל לפני שהוא הולך לאמן בליגה האוסטרלית.

קלעו למכבי ראשון לציון: קמרון לונג 26 נקודות (9 מ-17 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אלכס המילטון 17, נמרוד טישמן 15, דרל מונרו 13 ו-6 ריבאונדים, עוז בלייזר 11, דיימון סימפסון 10 ו-10 ריבאונדים. אדם אריאל (29 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו להפועל חולון: סקוטי ריינולדס 22 נקודות (9 מ-10 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, קורי וולדן 18, דריון אטקינס 15 ו-9 ריבאונדים, איגור קולשוב 11 ו-8 ריבאונדים, עמית שמחון 5, שלומי הרוש 4, רועי הובר 1. הראל דדון (דקה) וגיא פלטין (דקה) שותפו, אך לא קלעו.

אדם אריאל שחקן מכבי ראשון לציון. יוסי ציפקיס
נראה אותם מול ירושלים. שחקני ראשון לציון חוגגים/יוסי ציפקיס

מהלך המשחק

חולון פתחה את המשחק הזה טוב יותר עם עבודה יעילה בצבע של דריון אטקינס, שהעלה את קבוצתו ל-6:10 מהיר. אלא שקמרון לונג השתלט על העניינים והוביל את המארחת ליתרון 10:14 עם ריצת 0:8. משחק הריצות נמשך, הפעם מצידה של חולון שעשתה ריצת 0:11 משלה כשקולשוב, הרוש, אטקינס ושמחון עם שלשה סידרו לה יתרון 14:21 כשאנחנו שתי דקות לסיום הרבע. ראשון ניסתה לחזור עם סל ועבירה של בלייזר, אבל ההגנה לא היתה קיימת כמו במשחק הקודם וסל על הבאזר של וולדן קבע 20:26 לאורחים.

אוהדי הפועל חולון מתפרעים. יוסי ציפקיס
מהומה גדולה לפני פתיחת המשחק. אוהדי הפועל חולון/יוסי ציפקיס

ראשון הצליחה לחזור למשחק בזכות דקות טובות של נמרוד טישמן ועוז בלייזר שהיה פעיל מאוד. אלא שהצבע של ראשון היה חדיר מאוד ואטקינס ניצל את זה כדי לעשות נקודות קלות. למזלו של גיא גודס היה לו על הפרקט את קמרון לונג שתפר שלשה עם יד על הפנים וצימק ל-40:39 בלבד. הרוש ניסה להחזיר שלשה אבל לא היה אפילו קרוב וסימפסון החזיר את היתרון לראשון עם ריבאונד התקפה. חולון שוב הלכה על הרוש ששוב החטיא שלשה ולונג צלף מנגד שלשה שנייה ברציפות כדי להשלים ריצת 0:8 ולהעניק לראשון יתרון של 40:44 כשאנחנו שתי דקות לפני המחצית. חולון הצליחה בכל זאת לרדת להפסקה עם יתרון של 46:49 בזכות סל של קולשוב על הבאזר שהשלים ריצת 0:7.

סקוטי ריינולדס הפועל חולון. יוסי ציפקיס
סקוטי ריינולדס חודר מול קמרון לונג/יוסי ציפקיס

הקצב המהיר של המחצית הראשונה נעצר מעט ברבע השלישי כשהתוצאה המשיכה להיות צמודה מאוד. נמרוד טישמן הצליח לכפות שוויון 56 ואם לא די בכך אז דריון אטקינס המצוין עשה עבירה רביעית בהתקפה הבאה ושלח לקו את קמרון לונג, שקלע נקודות ראשונות במחצית השנייה וקבע יתרון ראשון למארחת. אנשי חולון היו עצבניים מאוד והשופטים הגיבו עם עבירה טכנית לדן שמיר ולאחר מכן גם ליו"ר שלמה אייזיק שמחה מהספסל. למזלה של חולון קורי וולדן התרכז נטו בכדורסל והשאיר את קבוצתו בתמונה עם מהלך של סל ועבירה. דקה לסיום הרבע התעורר לו אלכס המילטון עם שתי חדירות יפות וסל של לונג השלים ריצת 0:6 מהירה וקבע: 63:68 למארחת. קורי וולדן קלע עוד סל על הבאזר והקבוצות ירדו להפסקה עם 65:68.

עוד באותו נושא

אוהדי הפועל חולון הסירו את המחסומים, מהומות החלו ביציעים

לכתבה המלאה
נמרוד טישמן מכבי ראשון לציון. יוסי ציפקיס
משחק מצוין שלו. נמרוד טישמן/יוסי ציפקיס

המארחת פתחה נהדר את הרבע הרביעי עם שתי שלשות לא אופייניות של נמרוד טישמן ואלכס המילטון שהקפיצו את היתרון ל-9. אטקינס ניסה לעשות יש מאין, אבל חולון הקצרה הראתה סימני שבירה. מונרו וסימפסון קבעו לראשונה יתרון דו ספרתי של 10. לונג סחט עבירה משלוש וקלע פעמיים מהקו ושלשה נוספת של טישמן העניקה לראשון יתרון שיא בלתי מחיק של 69:84 כשנותרו 3:47 דקות בלבד לסיום. חולון הניפה דגל לבן המילטון סיפק עוד היילייטס וגם סחט בלתי ספורטיבית מסקוטי ריינולדס ובסיום. 76:92 מוחץ למכבי ראשון לציון שתפגוש את הפועל ירושלים בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully