וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שנשבר: כשהענן יתפזר, הפועל חולון תיאלץ להיבנות מחדש

3.6.2019 / 14:00

מכת הפציעות הבלתי נתפסת הותירה את הסגולים בהרכב חסר ב-60% מהמשחקים. דן שמיר הבין מהשתיקה הרועמת של ההנהלה כי אינו רצוי, גיא פניני הוא השחקן היחיד שבטוח בסגל ושאלת המפעל האירופי מרחפת בנוגע לעתיד

צילום: יוסי ציפקיס

עיקרי הדברים:

- מכת הפציעות הבלתי נתפסת במספרים
- היום שאחרי דן שמיר: השתיקה הרועמת, תחושת המיצוי והמחליף
- מהפכה צפויה גם בסגל השחקנים: רק מקומו של גיא פניני מובטח
- העתיד באירופה: במועדון מקווים לקבל שריון מליגת האלופות
- המועדון יעמוד לדין בשל התפרעות הקהל בראשון לציון

seperator

1.

סצנת הסיום של העונה הארוכה שעברה על הפועל חולון הייתה רגשנית במיוחד. אוהד אחד, שקילל את דן שמיר לפני ארבעה חודשים בערב ההדחה מליגת האלופות, התפרץ לעמדת השידור ונישק אותו; קורי וולדן עלה ליציע, תופף ושר עם הקהל; ומסביב הייתה אווירת סיומה של תקופה. על אף האכזבה להיוותר מחוץ לפיינל פור, הסגולים הפנימו כי המשימה הפעם הייתה גדולה עליהם.

59 משחקים קיימה חולון בכל המסגרות הרשמיות, ולרובם המכריע היא התייצבה בהרכב חסר. 12 פעמים עמד כל הסגל לרשותו של שמיר במשחקי ליגת העל, ובכולן ניצח; במפעלים האירופיים הוא עמד על 3:7 בהרכב מלא, ובגביע המדינה על 1:1. בסך הכל, ב-35 משחקים (60 אחוזים מהסך העונתי) חסרה הקבוצה לפחות שחקן אחד (או את המאמן עצמו). מאזנה - 19:16 בהרכבים חסרים, 4:20 בהרכב מלא.

לרוב, השבתות והיעדרויות הן מפלטם של המאמנים המתרצים, אבל חולון הפכה לקומדיה טראגית. הרשימה הזו עוד מקלה עם המצב, מאחר שהיא לא כוללת את היעדרותו של קאליף וואייט מרגע שנגרע מהסגל והוחלף בסקוטי ריינולדס; איש לא זכר והזכיר את הרכז בסדרת הפלייאוף מול מכבי ראשון לציון, שממרביתה או מכולה נעדרו גם גיא פניני, טי.ג'יי קליין, דקוואן ג'ונס ושון ג'ונס.

16 פציעות תקפו את שחקני חולון במהלך העונה, ולפחות אחת מהן - זו של פניני - הייתה יותר מכפי שהקבוצה הזו הייתה מסוגלת להתמודד. כשזה המצב, הפגיעה בהישגיות מתקבלת בהבנה גם אצל האוהדים הפנאטיים ביותר. וכשזה המצב, צריכים במועדון לנצל את פגרת הקיץ כדי לבדוק, לחקור ולתהות כיצד לשפר את המתקנים והתנאים הרפואיים מסביב.

עוד באותו נושא

דן שמיר נפרד מהפועל חולון: "בעסק שלנו הדברים הם לא לנצח. זה נגמר פה בטוב"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל חולון גיא פניני. דני מרון
הפציעה שהכי פגעה בחולון. גיא פניני/דני מרון

2.

שמיר הבין כבר לפני שבועות ארוכים שדרכו בחולון הסתיימה. בעבר, כשעמד בפני תום חוזהו, דאגו ראשי המועדון לפנות אליו תוך כדי העונה ומיהרו לסכם איתו מחדש. הפעם שררה שתיקה רועמת. המילה "מיצוי" הדהדה מסביב, והפנייה שקיבל מניו זילנד ברייקרס מנעה ממנו קיץ מלא סימני שאלה בנוגע לעתידו המקצועי.

השמועה על מעברו הלא שגרתי עשתה לה כנפיים עוד לפני שהסתיימה העונה, ופרסומה בסוף השבוע בתקשורת האוסטרלית הוציא את הערמונים מהאש. הוא עשה למאמן שירות חיובי: בזכות יציאתה של הידיעה, שמיר הגיע למשחק האחרון כשלכולם מסביב - השחקנים, ההנהלה, הצוות וגם האוהדים והעיתונאים - ברור שזהו אכן משחקו האחרון. השאלות המעיקות על העתיד נדחקו הצידה, ואיפשרו לו להיפרד כפי שרצה, מבלי להסתיר את העובדות ולשלם מס שפתיים על תרחישי הישארות שאין להם אחיזה במציאות.

הקדנציה הזו, שנמשכה ארבע עונות כמעט מלאות, הייתה הארוכה ביותר בקריירה של שמיר; היא הייתה גם הממושכת ביותר למאמן בחולון במסגרת הליגה הבכירה מאז ארבע שנותיה הראשונות, בין 1954 ל-1958, כשמייסד המועדון מיכה שמבן ז"ל עמד על הקווים. עד כדי כך תקדימי היה המצב.

כעת פונה שמיר לאתגר מסוג אחר. על אף שעבר כבר בחו"ל, ושימש עוזרם של דיוויד בלאט ואטורה מסינה בדינמו מוסקבה ובצסק"א מוסקבה, זו תהיה ההתנסות הראשונה שלו כמאמן ראשי מחוץ לישראל. העונה בליגה האוסטרלית תיפתח באוקטובר ותסתיים מוקדם מהמקובל באירופה, בסביבות חודש מארס.

דן שמיר מאמן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
פונה לאתגר מסוג חדש. דן שמיר/יוסי ציפקיס

3.

חולון עומדת בפני סופה של תקופה לא רק בכל הקשור לעמדת המאמן, שעל פי כל הסימנים תיתפס בידי שרון דרוקר. ספק אם איש מהזרים יישאר בעונה הבאה, בין אם מיוזמתו ובין אם מחוסר עניין של הקבוצה, וגם הסגל הישראלי יעבור שינויים מפליגים.

* קליין סיים חוזה ולא נראה שישוב.
* גם ההסכם עם הקפטן שלומי הרוש פג, והוא רוצה להישאר, אבל עתידו עדיין לא ברור.
* עמית שמחון חתום, אולם לא מן הנמנע שיעבור לקבוצה אחרת.
* איגור קולשוב סיים את תקופת ההשאלה הקצרה מראשון לציון.
* רק פניני צפוי להישאר בוודאות, אך עלול להחמיץ את פתיחת העונה בגלל הפציעה ברגלו.

קולשוב עמד אמש בפני סיטואציה לא רגילה: לפני חודש וחצי עבר לחולון, ולבסוף ראה את האקסית מעפילה על חשבונו לחצי הגמר. "לא עשיתי את המהלך הזה כדי להגיע לפיינל פור. לא מזה נבע מה שעשיתי", אמר. "זה כואב, ולי זה כואב פי שניים. אני גאה מאוד בקבוצה. זה מאכזב, אבל כשאתה יודע שנתת הכל, זה גם משהו. אי אפשר לדעת מה היה קורה אלמלא הפציעות. לראשון לציון היה יתרון אדיר מבחינת גודל, ומגיע להם קרדיט כי הם ששיחקו עם מה שיש להם. עם עוד שני שחקנים היינו יכולים להיות יותר מגוונים, ואחרים היו יכולים לקבל יותר מנוחה. לא היינו נופלים מהרגליים כפי שנפלנו ברבע הרביעי".

בניית הסגל תיגזר גם מגורל העונה האירופית. בשבועות האחרונים גיששו בהנהלת חולון אם למצות את אופציית היורוקאפ, אולם נראה כי פניה של הקבוצה לליגת האלופות, כמו בשנתיים האחרונות. הבעיה היא שמקומה בשלב הבתים אינו מובטח, ונכון לעכשיו היא זכאית רק לכרטיס למוקדמות. מנהלת הליגה פנתה כבר בבקשה לשריין לישראל מקום נוסף על זה שיינתן להפועל ירושלים, ואם יתקבל - חולון אמורה להיות זו שתזכה בו.

אינפו חולון. עיבוד תמונה
אינפו חולון/עיבוד תמונה

4.

ובחולון, כמו בחולון, לא הכל יכול לעבור בשקט. את העונה תסיים הקבוצה בבית הדין, לאור התפרעות האוהדים בתחילת המשחק אמש ובהתמודדויות הקודמות בסדרה. "כשלוש דקות לפתיחת המשחק החלו אוהדי חולון לרמוס את המחסומים וירדו לעבר מסכי הלד שמפרידים בין היציע לשטח המגרש, ובכך ביטלו לחלוטין את השטח הסטרילי שהוקם על ידי אבטחת האירוע", נכתב בדו"ח השופטים. "מספר גדול של מאבטחים ושוטרים החל בניסיון להדוף את האוהדים, שמצידם החלו להעביר מיד ליד כלפי מעלה את הגדרות עד שהצליחו לפנות את רובן מהשטח".

איגור קולשוב שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
ראה את האקסית שלו מעפילה לפיינל פור. איגור קולשוב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully