וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האכזבה בגמר: עתידו של פוצ'טינו מעורפל, טוטנהאם מתלוננת על הפנדל

באנגליה מנסים לפרש את האמירות הדו משמעיות של המאמן. נגיעת היד של סיסוקו גרמה למחלוקות בממלכה. וגם: לוריס דורש - אל תשכחו מה עשינו העונה

עריכת וידאו: מתן חדד

המסע המופלא של טוטנהאם בליגת האלופות הגיע לסיומו בגמר הערב (שבת), כשהתרנגולים הפסידו 2:0 לליברפול בוונדה מטרופוליטנו שבמדריד. המרסיסיידרס קיבלו פנדל גבולי אחרי 23 שניות, אותו ניצל מוחמד סלאח, ובדקה ה-87 סתם דיבוק אוריגי את הגולל על חלומותיהם של מאוריסיו פוצ'טינו ושחקניו.

בסיום המשחק ביקרו חלק מכלי התקשורת בבריטניה את ההחלטה של פוצ'טינו להעניק את חולצת ההרכב להארי קיין שחזר מפציעה ולא נראה כשיר ב-100 אחוז על חשבון גיבור חצי הגמר לוקאס מורה, שנותר על הספסל. "אף פעם בהיסטוריה לא קרה ששחקן מבקיע שלושער בחצי גמר כל כך מכריע, ואז מסופסל בגמר", נכתב ב"טלגרף".

עוד בנושא:

ליברפול זכתה בליגת האלופות אחרי ניצחון 0:2 על טוטנהאם
למדה מהטוב ביותר: הכירו את הפורצת למגרש שגנבה את ההצגה בגמר ליגת האלופות
ליברפול מאושרת, מוחמד סלאח: "הקרבתי הרבה בקריירה, זה לא ייאמן"

שחקן טוטנהאם כריסטיאן אריקסן. רויטרס
כמה שזה כואב. אריקסן/רויטרס

הדעות באנגליה היו חלוקות בנוגע לרגע המפתח במשחק - נגיעת היד של סיסוקו ברחבה אחרי 23, שהובילה לפנדל של מוחמד סלאח. "אין סיכוי שזה פנדל", אמר מנג'ר טוטנהאם לשעבר גלן הודל. "סיסוקו הצביע בזמן שרץ אחורה כדי לכוון משהו, אם הוא היה מנסה לעצור את ההגבהה שתי הידיים שלו היו מונפות. זה פגע לו בחזה ואז התגלגל על היד. אם זה פנדל, יהיו לנו 100 כאלה כל משחק".

אלא שלפי החוקים היבשים ההחלטה ככל הנראה היתה נכונה. עם כניסת ה-VAR למפעל קיבלו השופטים הנחיות נוספות, כפי שהסביר ראש מערך השיפוט של אופ"א רוברטו רוזטי בינואר שעבר: "כשהיד לגמרי מחוץ לגוף ומעל הכתף, זה צריך להיות פנדל. אם השחקן מנסה להגדיל את שטח הגוף שלו כדי לחסום את הכדור, זה לא חוקי".

שופט העבר קית' האקט כתב ב"טלגרף": "בימים שלי לא היו מאשרים את שני השערים של ליברפול, אבל הפעם השופט צדק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מאוריסיו פוצ'טינו השתדל להסתכל על חצי הכוס המלאה: "אני כל כך גאה במאמץ שלנו, איך שנלחמנו. היינו חסרי מזל, ספגנו שער מפנדל, ואי אפשר להתכונן לדבר כזה, אתה אף פעם לא חושב שתהיה בפיגור 1:0 אחרי דקה. מבחינה מנטלית זה היה קשה מאוד ויש פה גם עניין של ניסיון - ליברפול היתה כאן בעונה שעברה. המשכנו להילחם, שיחקנו מצוין במחצית השנייה והיינו קצת חסרי מזל. אנחנו מאוד גאים בשחקנים ובאוהדים הללו, אפשר להיות אופטימיים".

מנג'ר התרנגולים הוסיף ואמר: "אני מאושר לאמן את חבורת השחקנים הללו. חבל שזה מה שקרה, הציפיות היו גבוהות, אתה רוצה לחוות רגעים כאלה שוב ושוב, אבל צריך להמשיך להאמין שנוכל לחזור לפה בהקדם האפשרי. פגשנו קבוצה שנבנתה לפני שלוש-ארבע שנים כדי להגיע לגמר". כשנשאל על עתידו השיב פוצ'טינו: "זה לא הזמן לדבר על כך. מה שמעניין אותי זה ההווה. צריך להישאר חיוביים". בשעות שאחר כך, ניסו לפרש באנגליה את אמירותיו של פוצ'טינו וב"דיילי מייל" נטען ש"הוא לא רצה לומר שום דבר שישתמע לשני פנים, אבל מה שאמר השאיר ערפל עוד יותר חזק על עתידו".

השוער הוגו לוריס הוסיף: "תמיד כואב להפסיד משחק ככה. היינו קצת מפוחדים מדי והתעוררנו ברבע השעה האחרונה. חבל".

יחד עם זאת, לוריס הדגיש שהיכולת החלשה בגמר לא צריכה להעיב על העונה כולה: "אסור לשכוח מה השגנו העונה, איך הגענו לכאן, מה עשינו בדרך. היה כאן חדר הלבשה נהדר שהורכב משחקנים ותיקים וצעירים ושמר על אחדות כל הזמן. זה הדבר הכי טוב שהיה לנו בעונה הזו. אם כולם עובדים יחד למען מטרה משותפת, יש סיכוי להגיע לדברים גדולים".

המספרים

* לליברפול יש כעת שש זכיות בליגת האלופות. רק לריאל מדריד (13) ומילאן (7) יש יותר.

* אחרי 23 שניות, הפנדל שהוענק לליברפול היה המהיר ביותר בתולדות משחקי הגמר. השער עצמו, שהובקע אחרי 108 שניות, הוא השלישי הכי מהיר בתולדות הגמרים.

* ליברפול קיבלה העונה חמישה פנדלים בליגת האלופות - יותר מכל קבוצה אחרת.

* מוחמד סלאח הוא המצרי הראשון שכובש בגמר ליגת האלופות והאפריקאי החמישי שעושה זאת. קדמו לו רבאח מאג'ר, סמואל אטו, דידייה דרוגבה וסאדיו מאנה.

* לראשונה מאז שאינטר ניצחה את באיירן מינכן ב-2010, אלופת אירופה החזיקה פחות בכדור בגמר - ליברפול עשתה זאת ב-35.4 אחוז בלבד מהזמן.

* דיבוק אוריגי הוא הבלגי השני שמבקיע בגמר ליגת האלופות. הראשון היה יאניק קראסקו, בגמר של אתלטיקו מדריד מול ריאל מדריד ב-2016.

* אוריגי כבש בכל שלוש הבעיטות שלו בליגת האלופות העונה.

* הארי קיין נגע בכדור 11 פעמים בלבד במחצית הראשונה - הכי מעט מבין כל שחקני טוטנהאם.

* התרנגולים המשיכו במסורת, ורשמו משחק 13 העונה בליגת האלופות בו הם לא מצליחים לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון.

* אליסון הוא השוער הראשון ששומר על רשת נקייה בגמר מאז שז'וליו סזאר עשה זאת עם אינטר ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully