וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסקל סיאקם ריגש את ארצות הברית, דריימונד גרין התעמת עם דרייק

גיבור הניצחון של טורונטו הקדיש את הניצחון לאביו שמת, ברחבי ה-NBA התרגשו שוב מסיפורו הנדיר. בגולדן סטייט: גרין מסביר את ה"נביחות" בינו לבין דרייק, בקבוצה מודים - דוראנט חסר מאוד

פסקל סיאקם, טורונטו ראפטורס חוגג. GettyImages
איזה משחק, איזה סיפור. סיאקם/GettyImages

משחק 1 בגמר ה-NBA שנערך הלילה (בין חמישי לשישי) הדגיש גיבור מפתיע, מרגש, עם סיפור סינדרלה מהסוג שמוצאים רק בהוליווד: פסקל סיאקם. דווקא במשחק הגדול ביותר בקריירה עד כה, רשם פורוורד טורונטו את אחת התצוגות הטובות ביותר שלו כשקלע 32 נקודות כולל 14 מ-17 מהשדה, הוסיף 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים ושתי חסימות, היה קטלני בהתקפה ומצוין גם בהגנה, וסחף את הראפטורס לניצחון 109:118 מפתיע על גולדן סטייט.

בסיום הקדיש סיאקם את הניצחון וההצגה האישית לאביו שמת בתאונת דרכים בקמרון ב-2014, אמר ש"הכל היה בשבילו, חשבתי עליו בכל רגע", וחשף פעם נוספת את סיפורו יוצא הדופן, כמי שבגיל ההתבגרות יועד להיות כומר, עד שהתגלה באופן מקרי לחלוטין במחנה כדורסל של לוק מבה א מוטה באפריקה. בגיל 16 הוא עבר לארצות הברית בגפו, השאיר מאחור את המשפחה ואת חמשת אחיו ואחיותיו הגדולים, וחלם בגדול. בדרך לשם הוא אפילו החמיץ את הלווית אביו, משום שחשש שמא נסיעה לקמרון תעורר קשיים באשרת השהייה שלו בארצות הברית.

היום, כך נראה, הכל השתלם. "אבא שלי מאוד אהב כדורסל, אבל אף אחד מילדיו לא אהב את זה כמוהו. רק אני, הקטן, הגשמתי את החלום שלו", סיפר סיאקם עוד לפני המשחק. ההופעה בגמר ה-NBA היתה בגדר פנטזיה משותפת של שניהם, כאמור.

"אין יום אחד שאני לא חושב מה הוא היה אומר אם היה רואה אותי היום", הודה סיאקם בהתרגשות במסיבת העיתונאים שלאחר ההצגה הגדולה. "עשיתי את זה עבורו".

שחקני טורונטו וגולדן סטייט היו תמימי דעים בסיום בנוגע לחשיבותו של סיאקם לניצחון. "הוא היה גדול היום, עשה מהלכים גדולים בהגנה ובהתקפה. צריך להסיר בפניו את הכובע", אמר מאמן גולדן סטייט סטיב קר. מנגד, מאמן טורונטו ניק נרס סיפר על התהליך שסיאקם עבר בשנים האחרונות, כאחד שליווה אותו על תקן עוזר מאמן טורונטו במשך ארבע שנים. "לפני שנתיים, אחרי שהודחנו מהפלייאוף, פסקל היה מאוכזב מאוד מעצמו. יום אחרי ההדחה נפגשנו במתקן האימונים, והוא החליט להוסיף קליעה מבחוץ לארסנל שלו. הוא אמר לי 'אני צריך ללמוד לקלוע, אני חייב לעשות את זה'. הוא אחד שמאמין שהוא מסוגל לדברים הגדולים האלה, והיום היתה ההוכחה לכך", אמר המאמן.

קייל לאורי טען שלהגנה של גולדן סטייט יש חלק בלתי מבוטל בהצגה של סיאקם. "איך שהם שמרו עליו הלילה, איך שהם הביאו עזרה מהשחקן שלו, הוא פשוט קיבל זריקות פנויות, היה לו מרחב לחתוך לסל מאחוריהם, אז היה לו יותר קל", הסביר. "מה שמייחד את פסקל זה שהוא ימשיך לזוז בלי הכדור כל הזמן, ימשיך לעבוד קשה על בכל שנייה. אם לא שמים לב אליו, הוא מסוגל לגרום לך חתיכת נזק".

הווריירס החליפו כמה שומרים על סיאקם במהלך המשחק. במחצית השנייה, אחרי שהקמרוני התחמם, גם דריימונד גרין שנשלח לעצור אותו באחד על אחד לא הצליח בכך. "לא ממש שיחקתי נגדו עד עכשיו בקריירה, אז ההיכרות שלי איתו היתה די מוגבלת", תירץ גרין בסיום. "הוא היה מצוין, הוא אחד הפינישרים הטובים במשחק, והיום גם איפשרנו לו יותר מדי סלים קלים במתפרצות ובהתקפות מעבר. צריך להוריד את הכובע בפניו, הוא הפך ל'איש'. מצד שני, אין ספק שאני צריך לעשות עבודה יותר טובה עליו. ואני הולך לעשות את זה".

גרין, שסיים עם טריפל דאבל (10 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים), היה נראה מתוסכל במיוחד אחרי ההפסד ומיד עם שריקת הסיום התעמת מילולית עם דרייק, שכהרגלו ניהל טראש טוק עם שחקני היריבה ממקום מושבו על הפרקט (במהלך המשחק היה ניהל דו שיח "ערני" במיוחד גם עם סטף קרי).

"זה לא באמת היה עימות. לא דחפתי אותו, הוא לא הרביץ לי, אני לא הרבצתי לו. בסך הכל דיברנו, ולמען האמת אף אחד מאיתנו לא ממש שמע מה היה לשני לומר. קצת 'נבחנו' אחד על השני, כן. אבל לא הייתי מחשיב את זה כעימות", טען גרין בסיום.

כך כך, אחת האמירות שחזרו על עצמן מצד הווריירס בסיום נגעו להיכרות המוגבלת שלהם עם טורונטו. במהלך העונה הסדירה הראפטורס ניצחו פעמיים, אולם בכל פעם נעדר כוכב אחר מהמשחק. עוד לפני המשחק אמר סטיב קר ש"העובדה שלא שיחקנו נגדם יותר מדי בהרכב מלא - לא בפלייאוף, לא בעונה הרגילה - זה משהו שיכול לפעול לרעתנו".

בסיום אמר קר ש"זה אכן השפיע, אבל זה לא תירוץ". גם דריימונד גרין התייחס לכך כשנשאל על ההגנה הלא מוצלחת שלו על פסקל סיאקם, וגם קליי תומפסון דיבר באותם טונים. "אנחנו לא מכירים אותם מספיק טוב, למרות שברור שזה לא תירוץ. המטרה שלנו היא לנצח משחק אחד בחוץ, לפני הכל. ואני יודע שנגיב להפסד כמו כמו האלופים שאנחנו".

הווריירס הודו שהם חשים שוב את הגעגועים לקווין דוראנט, אחרי שהפרשנים טענו לפני הסדרה שאין להם צורך אמיתי בו. "ברור שהוא חסר, הוא אחד הסקוררים הטובים בעולם, כנראה אחד הסקוררים הטובים אי פעם", אמר סטף קרי. סטיב קר הוסיף ש"זה נכון שהוא חסר, אבל אני מסרב להשתמש בזה כתירוץ. יש לנו מספיק כלים כדי לנצח בסדרה הזו גם בלעדיו".

כמו כן, אמר סטיב קר שאנדרה איגודלה "במצב טוב" אחרי שנפצע לקראת סיום והדאיג את הווריירס. גם איגודלה אמר ש"אני אהיה בסדר".

שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, סטפן קרי מאוכזבים. רויטרס
מסתבר שהם כן זקוקים לדוראנט. תומפסון וקרי/רויטרס
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, עם דרייק. GettyImages
דרייק עצבן גם את סטף קרי/GettyImages
פסקל סיאקם, טורונטו ראפטורס חוגג. GettyImages
איש המשחק. סיאקם/GettyImages

גולדן סטייט מנסה לשאוב עידוד מהחזרה של דמרכוס קאזינס, שנותנת לסטיב קר עוד אופציה התקפית אמינה, דבר שחסר מאוד בהיעדרו של קווין דוראנט. "הרגשתי טוב", אמר קאזינס ששיחק 8 דקות, קלע 3 נקודות (כולן מהקו) ונראה חלוד למדי. "אמרתי את זה עשרות פעמים בעבר - אני כבר לא לוקח שום דבר כמובן מאליו. להיות כאן, במעמד הזה, באווירה הזו, זו תחושה נפלאה. אני מאושר מהרגע הזה מבחינה אישית".

סטיב קר החמיא לקאזינס ואמר ש"חשבתי שהוא עשה עבודה ממש טובה היום. היו לו כמה מסירות מצוינות, ויכולנו להשתמש בו יותר בהתקפה, אבל בשורה התחתונה הוא צריך לעשות התאמה גדולה, ענקית אפילו. לא קל לחזור מפציעה של שבעה-שמונה שבועות היישר לגמר ה-NBA, ואני חושב שביחס לנסיבות הוא היה טוב מאוד".

גם גרנט היל (הפרשן) כבר מבין: גולדן סטייט פשוט חייבת את דוראנט

בארקלי חושב שגולדן סטיט "משקרת" לגבי מצבו של דוראנט, ומהמר על אליפות של טורונטו (עוד לפני המשחק)

ואיך סטיבן איי מסכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully