וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורונטו ניצחה 109:118 את גולדן סטייט ועלתה ל-0:1 מפתיע בגמר ה-NBA

הצגה נפלאה של פסקל סיאקם עם 32 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים הובילה את הראפטורס לסיפתח מרשים לסדרה. קרי קלע 34 אבל לא קיבל מספיק סיוע, הווריירס עם הפסד ראשון במשחק 1 בגמר אחרי חמש שנים

שחקני טורונטו ראפטורס פסקל סיאקם, דני גרין חוגגים. רויטרס
ה-צ-ג-ה. פסקל סיאקם חוגג עם דני גרין/רויטרס

פסקל סיאקם היה רק בן 18 כשנגע בכדורסל לראשונה. הלילה (בין חמישי לשישי), שבע שנים אחרי, הוא היה חתום על אחת ההצגות האישיות המרשימות בשנים האחרונות על הבמה הגדולה ביותר שיש לענף להציע. המועמד המוביל לתואר השחקן המשתפר של העונה קלע 32 נקודות, הוריד 8 ריבאונדים, חילק 5 אסיסטים והוסיף שתי חסימות - והיה הרוח החיה מאחורי הסיפתח המרשים של טורונטו לסדרת גמר ה-NBA, עם ניצחון 109:118 על האלופה והפייבוריטית הברורה גולדן סטייט.

כמוהו, גם מארק גאסול (20, 7 ריבאונדים והגנה גדולה), פרד ואנווליט (15) ודני גרין (11) הזכירו לכל מי שהספיק לשכוח שלטורונטו יש הרבה מה להציע מלבד קוואי לאונרד, שסיים עם 23 נקודות "בלבד" (5 מ-14 מהשדה). ועכשיו, אחרי שהנחיתה את המכה הראשונה על הווריירס והנחילה להם הפסד ראשון במשחק 1 בגמר אחרי ארבע שנים בהן פתחה עם ניצחון, יש לה את כל הסיבות לחלום בגדול.

הווריירס, מנגד, גילו בדרך הכואבת את הפערים התהומיים בין היריבות שפגשו עד כה, כולל פורטלנד בגמר המערב, לבין מה שחיכה להם בגמר. סטף קרי היה נקודת האור של האלופה עם 34 נקודות, אבל לא קיבל מספיק סיוע - לא מקליי תומפסון שאמנם קלע 21 נקודות אבל לא השפיע מספיק על המשחק, לא מדריימונד גרין שרשם טריפל דאבל עם 10 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים אבל סבל מבעיית עבירות, וגם לא מדמרכוס קאזינס שחזר למגרשים לראשונה מאז הפציעה, אבל בקושי שיחק.

במשחק 2 בלילה שבין שבת לראשון הווריירס יצטרכו למצוא תשובות קודם כל לכוכבי המשנה של הראפטורס - סיאקם וגאסול בראשם - אחרי שנראה היה שתוכנית המשחק שלהם הלילה סבבה אך ורק סביב קוואי לאונרד.

קוואי לאונרד, טורונטו ראפטורס מול קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
הראפטורס נתנו את המכה הראשונה. קוואי לאונרד מול קליי תומפסון/רויטרס
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
המצטיין בשורות גולדן סטייט ברבע הראשון. סטף קרי/רויטרס
שחקני העבר של טורונטו ראפטורס אייזאה תומאס, מאגסי בוגס. GettyImages
לא מעט שחקני עבר אגדיים הגיעו לאייר קנדה סנטר. אייזאה תומאס ומאגסי בוגס/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

סטיב קר החליט שלא לפתוח עם דמרכוס קאזינס ועלה בחמישייה עם סטף קרי, קליי תומפסון, אנדרה איגודלה, דריימונד גרין וג'ורדן בל. מנגד, הראפטורס עלו עם החמישייה הרגילה: קייל לאורי, דני גרין, קוואי לאונרד, פסקל סיאקם ומארק גאסול. מיד עם שריקת הפתיחה אפשר היה להבין בבירור מה תוכנית המשחק של גולדן סטייט: קוואי לאונרד זכה לשמירות כפולות, ההגנה הימרה על הקליעה של דני גרין ומארק גאסול, ולפחות בדקות הראשונות זה לא עבד, כשהראפטורס עלו ליתרון 11:18 חמש דקות לסיום הרבע. סטף קרי, המצטיין בשורות גולדן סטייט ברבע הראשון, צלף שלוש שלשות, הגיע ל-11 נקודות אישיות והוביל ריצת 0:8 מהירה בתגובה. הכניסה של פרד ואנווליט נתנה לטורונטו זריקת אנרגיה, והיא סיימה את הרבע ביתרון 21:25.

דני גרין, טורונטו ראפטורס. GettyImages
הווריירס הימרו על הקליעה שלו ברבע הראשון. דני גרין/GettyImages
מארק גאסול, טורונטו ראפטורס, מול ג'ורדן בל, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
גם על הקליעה של גאסול/רויטרס
אנדרה איגודלה, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
מחצית ראשונה מבולבלת שלו. אנדרה איגודלה/GettyImages

רבע 2

דמרכוס קאזינס עלה לדקות ראשונות מאז הפציעה מיד עם פתיחת הרבע וסיפק אסיסט נאה, אבל המומנטום נשאר בצד של הראפטורס, שעם ארבע נקודות רצופות של איבקה עלו ליתרון 26:31 תשע דקות למחצית. סטיב קר עשה שימוש בדקות הללו בחמישייה נסיונית ללא קרי, תומפסון וגרין, אבל למזלו שלשות של קווין קוק וג'ונאס ג'רבקו צלפו מחוץ לקשת ולא איפשרו לראפטורס לברוח. דווקא הרכב הכוכבים של הווריירס איפשר לביתיים לברוח, לא מעט בזכות שבע נקודות רצופות של פסקל סיאקם. שלשה של דני גרין 10 שניות למחצית הורידה את שתי הקבוצות להפסקה ביתרון שיא של הראפטורס הנלהבים, 49:59.

הסטטיסטיקה של המחצית הראשונה

ההיסטוריה עמדה לצידה של טורונטו אחרי היתרון הדו ספרתי במחצית

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, עם דרייק. GettyImages
גם דרייק נכנס לעניינים מהר מאוד וניהל טראש טוק עם סטף קרי/GettyImages
שחקני טורונטו ראפטורס עם קוואי לאונרד. GettyImages
שני סלי שדה בלבד במחצית הראשונה, אבל הקבוצה פתחה יתרון דו ספרתי. קוואי לאונרד/GettyImages
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, מאוכזב. GettyImages
נקודת האור היחידה. סטף קרי/GettyImages

רבע 3

פסקל סיאקם המשיך את המומנטום מהרבע השני גם בפתיחת המחצית השנייה עם ארבע נקודות רצופות שהעלו את הראפטורס ליתרון שיא בן 12 נקודות. סלים של קרי ותומפסון ציננו מעט את ההתלהבות של הראפטורס, אבל דריימונד גרין ביצע עבירה רביעית, וסיאקם הנפלא הגיע ל-22 נקודות כשהוא קובע 63:73 לטורונטו, שבע דקות לסיום הרבע. דקות טובות של המחליפים קוון לוני ואלפונזו מקיני עזרו לגולדן סטייט לצמק למינוס ארבע בלבד, אבל אקורד הסיום של הרבע היה שלשה של פט מקו - בסל השדה הראשון שלו בפלייאוף - שקבע 81:88 לטורונטו.

פסקל סיאקם, טורונטו ראפטורס חוגג. GettyImages
רבע שלישי פנטסטי. פסקל סיאקם/GettyImages
קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
לא בעניינים. קליי תומפסון/GettyImages

רבע 4

הרבע המכריע נפתח במומנטום של גולדן סטייט, כשקליעות עונשין של קליי תומפסון ודמרכוס קאזינס צימקו את היתרון של טורונטו לשלוש בלבד - ההפרש הנמוך ביותר במחצית השנייה. משחק חדש? לא אם תשאלו את טורונטו, ששוב פתחה מבערים עם מהלכים גדולים של קייל לאורי בשני צידי המגרש, ועלתה ליתרון 12 נקודות, 88:100, משלשה של דני גרין שבע וחצי דקות לסיום. זה היה פחות או יותר אקורד הסיום של המשחק: הווריירס עוד ניסו לחזור, אבל סלים גדולים של קוואי לאונרד ומארק גאסול סגרו עניין. 109:118 לראפטורס בסיום.

הסטטיסטיקה המלאה מהמשחק

סטטיסטיקה

קלעו לטורונטו: פסקל סיאקם 32 (14 מ-17 מהשדה), 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים ושתי חסימות, קוואי לאונרד 23 (5 מ-14 מהשדה, 10 מ-12 מהעונשין) 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, מארק גאסול 20 ו-7 ריבאונדים, פרד ואנווליט 15, דני גרין 11 (3 מ-7 מהשלוש), קייל לאורי 7, 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, סרג' איבקה 5, פט מקו 3, נורמן פאוול 2.

קלעו לגולדן סטייט: סטפן קרי 34 (8 מ-18 מהשדה, 14 מ-14 מהעונשין), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, קליי תומפסון 21, דריימונד גרין 10 (2 מ-9 מהשדה), 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, קוון לוני 9, ג'ונאס ג'רבקו, אלפונזו מקיני, שון ליבינגסטון, קוויק קוק ואנדרה איגודלה 6 כל אחד, דמרכוס קאזינס 3 (0 מ-2 מהשדה, 8 דקות), ג'ורדן בל 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully