וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגיונרים: דאבור נפרד עם צמד ובישול, שיא קריירה לרפאלוב, גול לזהבי

אחרי סערת הנבחרת, החלוץ שעובר לסביליה נפרד מאוהדי זלצבורג ב-0:7 על סט. פולטן וסיים כמלך השערים באוסטריה עם 20 כיבושים. רפאלוב חגג את ה-11 שלו ואנטוורפן חזרה לאירופה אחרי 25 שנה, זהבי עם שער נפלא בהפסדה של גוואנגז'ו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: תומר חמד בראיון

בצל סערת החתונה שתמנע ממנו ליטול חלק במשחקי הנבחרת הקרובים, מונס דאבור נפרד הערב (ראשון) מרד בול זלצבורג עם צמד ב-0:7 הביתי על סט. פולטן במחזור האחרון בליגה האוסטרית. דאבור, שנבחר לשחקן העונה באוסטריה אחרי שהוביל את קבוצתו לדאבל, הוסיף גם בישול אחד והשלים 90 דקות. החלוץ בן ה-27 סיים כמלך השערים זאת העונה השנייה ברציפות, הפעם עם 20 כיבושים לעומת 22 אשתקד. סך הכול כבש דאבור 72 שערים ובישל עוד 31 ב-128 הופעות במדי האלופה האוסטרית בכל המסגרות, ועכשיו יעלה כיתה וינסה להמשיך לחורר רשתות גם במדי קבוצתו החדשה סביליה.

אלון תורג'מן, שחזר לסגל הנבחרת לאור היעדרותו של דאבור, שיחק שבע דקות כמחליף בהפסדה של אוסטריה וינה 5:2 לסגנית האלופה לאסק לינץ. אוסטריה וינה הסתפקה במקום הרביעי ותהיה במוקדמות הליגה האירופית.

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג מניף את צלחת האליפות. GettyImages
עוד הנפה. מונס דאבור עם צלחת האליפות/GettyImages

ליאור רפאלוב קבע השווה היום את שיא הקריירה שלו עם שער הליגה ה-11 במדי אנטוורפן, שנחלצה מפיגור 2:0 מול שרלרואה והשיגה ניצחון ביתי 2:3 בקרב על הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. בכך למעשה הבטיחה הקבוצה את חזרתה למפעלי אופ"א, לראשונה מאז 1994/95 (פרט לקמפיין אינטרטוטו ב-1997).

רפאלוב (90 דקות) היה חתום על השוויון בפנדל בדקה ה-22, לאחר שהאורחת נותרה ב-10 שחקנים, ואת המהפך השלים דיומרסי אמבוקני עם השני שלו במשחק בדקה ה-67. הפעם הקודמת שהקשר בן ה-33 כבש 11 שערים הייתה בעונת האליפות האחרונה של מכבי חיפה (2010/11) כאשר שיא הליגה שלו בבלגיה היה 10 שערים בעונות 2012/13 ו-2014/15 במדי קלאב ברוז'.

ליאור רפאלוב שחקן אנטוורפן. GettyImages
המציא עצמו מחדש אחרי קלאב ברוז'. ליאור רפאלוב/GettyImages

רגע לפני שהוא מצטרף להכנות של נבחרת ישראל למשחקי המוקדמות מול לטביה ופולין, ערן זהבי כבש את שער הליגה ה-11 שלו העונה וניצח את גרציאנו פלה בקרב מלכי השערים של סין, אבל קבוצתו גוואנגז'ו R&F הפסידה 3:1 לשנדונג לוננג ולא הצליחה להשיג ניצחון שלישי רצוף. גוואנגז'ו נותרה במקום השמיני עם 14 נקודות, מרחק 11 מהיריבה העירונית גוואנגז'ו אברגרנדה שנמצאת במקום השלישי שמוביל לליגת האלופות.

מרואן פלאיני הבלגי העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-33, אבל התגובה של זהבי הייתה נפלאה, עם הקפצה ואחריה טיל בימין לחיבורים בדקה ה-55 אחרי מסירה שקיבל ממוסא דמבלה. למרות זאת, זהבי ודיא סבע שהשלים גם הוא 90 דקות לא הצליחו לבצע מהפך, כי שש דקות לאחר מכן ז'יל הברזילאי נגח את השני של שנדונג ובדקה ה-67 בישל פלה לליו יאנג שסגר עניין.

* מנור סולומון פתח ושיחק 69 דקות בניצחונה של שחטאר דונייצק, הדאבליסטית של אוקראינה, שהביסה 0:4 את מריופול במחזור הלפני אחרון. דנטיניו הברזילאי כיכב עם שלושער.

שחקן גוואנגז'ו R&F, ערן זהבי. GettyImages
מגיע חם לנבחרת. ערן זהבי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully