וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: אנאדולו אפס הפתיעה את פנרבחצ'ה עם 73:92 ענק ועלתה לגמר

הצגה נדירה של שיין לארקין (30 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) סידרה לקבוצה של ארגין עתמאן גמר ראשון בתולדותיה. אוברדוביץ', הווינר הגדול של הכדורסל האירופי, הופך הביתה כבר בחצי הגמר

שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין. רויטרס
איזה שחקן. לארקין/רויטרס

פיינל פור היורוליג נפתח הערב (שישי) בוויטוריה עם הפתעה גדולה, כשאנאדולו אפס הביסה בדרבי הטורקי 73:92 את פנרבחצ'ה בזכות הצגה נהדרת. הקבוצה של ארגין עתמאן, ששבה לפיינל פור לראשונה מאז 2001, העפילה לגמר הראשון בתולדותיה וכעת לא נותר לה אלא להתכונן למפגש עם צסק"א מוסקבה בגמר ביום ראשון. ביכולת כזו, כלל לא בטוח שהיא תהיה אנדרדוגית זו של ז'ליקו אוברדוביץ', שהיתה הקבוצה הטובה ביותר בעונה הסדירה, שוב לא מצאה פתרונות לקבוצה שהכניעה אותה העונה מספר פעמים בטורקיה.

בפרט, לא מצאה פנר תשובה לשיין לארקין, שסיפק את אחת ההצגות הגדולות ביותר בתולדות הפיינל פור עם 30 נקודות, 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים ושיא מדד של 43 נקודות. הרכז האמריקאי הנפלא היה בלתי עציר, סידר לקבוצתו יתרון קטן במחצית הראשונה, שהפך ליתרון דו-ספרתי ברבע השלישי בזכות מבול שלשות שלו ושל חבריו (14 מ-32 מחוץ לקשת). ללא ז'ופרי לוברן ולואיג'י דאטומה הפצועים, כשיאן וסלי וניקולה קאליניץ' לא כשירים ב-100 אחוז ועם בעיית עבירות של קוסטס סלוקאס, פנרבחצ'ה פשוט לא הצליחה לחזור. אפס, שבעטה בדלי כל כך הרבה פעמים בשנים האחרונות, הפעם נראתה כמו הקבוצה הבוגרת, המנוסה והרגועה יותר, וידעה לסגור עניין. איזה הישג גדול.

שחקן אנאדולו אפס אדריאן מוארמן. AP
הכל עבד. מוארמן/AP

סטטיסטיקה

קלעו לאנאדולו אפס: שיין לארקין 30 (4 מ-5 ל-2, 5 מ-9 ל-3), 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים (43 נקודות מדד), ואסילי מיציץ' 25, ג'יימס אנדרסון 10, ברוק מוטום 9, בריאנט דאנסטון 9 ו-10 ריבאונדים, אדריאן מוארמן 7, רודריג בובואה 2. קרונוסלב סימון (11 דקות), טיבור פלייס (10 דקות) ודוגוש בלבאיי (7 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו לפנרבחצ'ה: יאן וסלי 14, אריק גרין 13, ניקולה קאליניץ' 12, ניקולו מלי 9, מרקו גודוריץ' 8, קוסטס סלוקאס 8 (3 מ-11 מהשדה), מליח מחמטוגלו 5, בובי דיקסון 4. אחמט דובריוגלו (4 דקות), טאריק ביברוביץ' (2 דקות) וסינאן גולר (דקה) שותפו ולא קלעו.

עוד באותו נושא

שיין לארקין שבר שיא פיינל פור, פנרבחצ'ה המומה: "בושה, קטסטרופה"

לכתבה המלאה
שחקני אנאדולו אפס חוגגים. רויטרס
ובצדק. שחקני אפס חוגגים בסיום/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

פנרבחצ'ה פתחה עם בובי דיקסון, אריק גרין, מרקו גודוריץ', ניקולו מלי ואחמט דובריוגלו, בעוד אפס העלתה את שיין לארקין, ואסילי מיציץ', קרונוסלב סימון, אדריאן מוארמן ובריאנט דאנסטון. לארקין צלף שתי שלשות וקבע 5:11, גודוריץ' וגרין הפכו ל-15:16 ושלשה של קוסטס סלוקאס קבעה 19:20 לפנר עם תום הרבע הראשון.

רבע 2:

אפס פתחה היטב את הרבע השני, חמש נקודות רצופות של מיציץ' קבעו 22:29 ואילצו את אוברדוביץ' העצבני לקחת פסק זמן. פנר חזרה מיד ל-29:28, אלא שסלוקאס ביצע עבירה שלישית וירד לספסל, לארקין צלף שלשה שלישית והיתרון צמח בחזרה ל-34:40. ג'יימס אנדרסון צלף שלשה עם עבירה, ובמחצית זה 40:45 לאפס. לארקין בלט עם 11 נקודות ו-6 ריבאונדים, מיציץ' הוסיף 9. את פנר הוליך גרין עם 7.

שחקן פנרבחצ'ה קוסטס סלוקאס מול שחקני אנאדולו אפס טיבור פלייס, ברוק מוטום. רויטרס
הסתבך בבעיית עבירות. סלוקאס מול פלייס ומוטום/רויטרס

רבע 3:

לארקין המשיך מאיפה שעצר, צלף שלשה רביעית וקבע יתרון שיא של 44:52. אנדרסון הוסיף אחת משלו והפער צמח ל-55:66. אוברדוביץ' הלחוץ השאיר את סלוקאס לפרקט, אבל לארקין המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, בדרך ל-22 נקודות אישיות ויתרון 57:68 עם העליה לרבע המכריע.

שחקן פנרבחצ'ה ניקולה קאליניץ' מול שחקן אנאדולו אפס ג'יימס אנדרסון. רויטרס
לא כשיר במאה אחוז. קאליניץ' מול אנדרסון/רויטרס

רבע 4:

המגמה נמשכה: מיציץ' צלף את השלשה ה-12 של אפס עד אותו רגע, בדרך ל-57:73. פנר ניסתה לחזור דרך זריקות מחוץ לקשת, אולם מרביתן הלכו החוצה ואיתן גם סיכויי הקאמבק. ההפסד הפך לתבוסה מבחינת אוברדוביץ', לארקין לא הסכים להוריד את הרגל מהגז, קבע 61:82, וכל שנותר לפנר היה לנסות להמתיק את הגלולה. זה נגמר ב-73:92 ענק לעתמאן ושחקניו.

שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין עם מאמנו ארגין עתמאן. רויטרס
ועכשיו, לגמר. עתמאן ולארקין/רויטרס
שחקן פנרבחצ'ה בובי דיקסון מול שחקן אנאדולו אפס אדריאן מוארמן. רויטרס
לא בעניינים. דיקסון מול מוארמן/רויטרס
מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. רויטרס
אוברדוביץ' בפוזה מוכרת/רויטרס
שחקן פנרבחצ'ה מליח מחמטוגלו מול שחקן אנאדולו אפס בריאנט דאנסטון. רויטרס
מחמטוגלו מול דאנסטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully