וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיין לארקין שבר שיא פיינל פור, פנרבחצ'ה המומה: "בושה, קטסטרופה"

רכז אנאדולו אפס קבע שיא של 43 נקודות מדד: "זה מדהים, אנחנו רעבים להוכיח לכולם שהם טעו". קאליניץ': "לא הראינו שום דבר"

עריכה: מתן חדד

בווידאו: מספרי העונה הסדירה ביורוליג

את העונה שעברה סיימה אנאדולו אפס במקום האחרון ביורוליג, עם שבעה ניצחונות בלבד לצד 23 הפסדים. בכלל, הקבוצה הטורקית ששוב ושוב ניסתה לבנות מחדש את הסגל כדי להגיע לפיינל פור לראשונה מאז 2001 הקפידה שהשלם תמיד יהיה נמוך יותר מסך חלקיו - עד העונה. ארגין עתמאן בנה קבוצה מוכשרת, מחוברת, שהגיעה לכושר השיא שלה בדיוק בזמן, עם 73:92 מדהים על פנרבחצ'ה הערב (שישי) בחצי הגמר הראשון של פיינל פור 2019.

עתאמן קיבל תפוקה כמעט מכל שחקן שעלה על הפרקט, אבל מעל כולם ניצב שיין לארקין, עם אחת ההופעות הגדולות בתולדות הפיינל פור. הרכז האמריקאי המצוין סיים עם 30 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים בדרך ל-43 נקודות מדד - שיא שיא פיינל פור חדש (הקודם, 36, היה שייך לאפה אודו). "זה מרגיש מדהים", אמר בסיום. "זו היתה עונה ארוכה, עבדנו קשה כקבוצה, אני מקווה שנמשיך לעשות היסטוריה ונזכה בגביע".

לארקין, שעשה ככל העולה על רוחו אל מול ההגנה של ז'ליקו אוברדוביץ' ושחקניו, הוליך את אנאדולו לגמר יורוליג ראשון בתולדותיה. "אני מוכן לעשות כל מה שצריך במשחק שכזה", אמר. "היו רק עוד שני משחקים עד הגביע, אז אני מוכן לקלוע, לקחת ריבאונדים, למסור, לצלול על הפרקט. אנחנו רעבים. לא הרבה אנשים ציפו שנהיה כאן בתחילת העונה, ואנחנו רעבים להוכיח שהם טועים".

עתמאן הוסיף: "ככה שיחקנו כל העונה, כבר ניצחנו את ברצלונה ב-34 הפרש בחוץ. שיחקנו היום כדורסל מושלם מול הקבוצה הכי טובה באירופה. אני גאה בשחקנים שלי, ככה נצטרך לשחק גם בגמר".

ואסילי מיציץ', שתרם 25 נקודות, סיכם: "אני שמח מאוד, הראינו אופי גדול כל העונה. מגיע לנו להיות בגמר. אני שמח בשביל שיין, הוא שיחק מדהים, ואני מקווה שבגמר נקבל יכולת מצוינת מעוד שחקנים".

אצל המפסידים נרשמה אכזבה גדולה. פנרבחצ'ה הגיעה לפיינל פור בפעם החמישית ברציפות, ועל אף הסגל החסר, נחשבה לפייבוריטית ברורה בדרבי הטורקי. "זו בושה גדולה, קטסטרופה", אמר ניקולה קאליניץ'. "אני מדבר על עצמי, אני אשם. סיימנו ראשונים את העונה הסדירה, היינו יציבים כל השנה והיום לא הראינו שום דבר על הפרקט".

יאן וסלי, שכמו קאליניץ' גם כן לא היה כשיר ב-100 אחוז, טען שלפציעות לא היה קשר לתוצאה הסופית: "מה שכן השפיע הוא שלא שמרנו טוב מההתחלה ועד הסיום. לארקין קלע זריקות קלות ואפשרנו לו להיכנס לקצב. הופתעתי ששיחקנו באנרגיה כל כך נמוכה, אני לא יודע מה להגיד".

גם ז'ליקו אוברדוביץ' סירב להתייחס לפציעות: "זה ייראה כמו תירוץ אם אדבר עליהן. אני מנסה להבין מה קרה לקבוצה שלי היום, ההגנה שלנו לא היתה ברמה גבוהה מספיק. צר לי בשביל השחקנים שלי ובשביל האוהדים שלנו. שיחקנו טוב מאוד העונה כדי להופיע ככה, זה מאוד פוגע בי".

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. רויטרס
לתוצאה כזו אף אחד לא האמין. אוברדוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully