וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשורה לכדורגל הישראלי": מאחורי שיתוף הפעולה בין הפועל באר שבע לאתלטיקו

17.5.2019 / 8:00

ברדה משוכנע ש"תהיה קפיצת מדרגה", הנציגים מספרד מבטיחים ש"באר שבע תהפוך למועדון מוכר מאוד באירופה", וברקת מתכננת "לשנות תהליכים בצורה יסודית". באר שבע בונה על הידע של הקולצ'ונרוס כדי להמשיך להיות בצמרת הכדורגל הישראלי. הצצה לפרויקט

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

אחד מסימני ההיכר של האליפות הזו של מכבי תל אביב הוא שילוב שחקני הבית בסגל והפיכתם לכוח משמעותי בקבוצה הבוגרת. בהפועל באר שבע לא רוצים להישאר מאחור והם מעלים הילוך בכל הקשור לקשרי הגומלין שנרקמו בתחילת העונה עם אתלטיקו מדריד. אתלטיקו תנחת בשבוע הבא למשחק המדובר מול בית"ר ירושלים, אבל נציגות נרחבת שלה סיימה אתמול ביקור בן שלושה ימים בבאר שבע כחלק מהקשר שיש למועדון הפאר מספרד עם האלופה היוצאת של ישראל.

מזה קרוב לשנה קיימים קשרי גומלין בין מחלקות הנוער של הפועל באר שבע ואתלטיקו מדריד, אלא שממש בקרוב המועדונים יעלו הילוך כשהפועל באר שבע תפתח אקדמיית כדורגל בשיתוף עם בית הספר 'אשל הנשיא' בעיר וכשמעל ירחפו דמותה וצביונה של אתלטיקו שיודעת יותר טוב מהרבה מועדוני פאר בעולם לייצר שחקני בית איכותיים.

מאמני קבוצת הנוער של אתלטיקו מדריד באימונים של הפועל באר שבע. אתר הפועל באר שבע, אתר רשמי
פרויקט מבורך. שחקני קבוצת הנוער של הפועל באר שבע/אתר רשמי, אתר הפועל באר שבע

המשלחת מאתלטיקו מדריד שכבר חזרה אמש לספרד ותשוב שוב ביום שני עם הביקור של הקבוצה הראשונה, מנתה בין היתר את פרננדו לופס, מנהל קשרי החוץ של אתלטיקו מדריד ואת חאבייר וידאלס, מי שזוכה במדריד לכינוי 'הפרופסור' ואשר אחראי על כל 61 הקבוצות של המחלקה הצעירה של אתלטיקו מדריד בספרד ועל כל האקדמיות של המועדון בעולם. "חווינו ביקור יוצא מן הכלל בישראל", סיפר אמש לופס בשיחה עם וואלה! ספורט ממדריד. "הקשר הזה שנרקם עם הפועל באר שבע הוא דבר יוצא מן הכלל במסגרת האקדמיות של אתלטיקו מדריד ברחבי העולם. אנחנו עוקבים מקרוב אחר העבודה של המאמנים שלנו בבאר שבע ומשוכנעים שיבוא היום והפועל באר שבע תהיה מועדון מוכר מאוד גם באירופה".

במסגרת הקשר עובדים במחלקת הנוער של הפועל באר שבע חמישה מאמנים ספרדיים אותם שלחה אתלטיקו מדריד לישראל. "הם מאוד מרוצים מהעבודה במועדון ומהשהות בישראל", מספר לופז. "כשיש טילים ואזעקות, אנחנו במדריד מאוד דרוכים אבל אנחנו מאוד שמחים לשמוע שהם מספרים לנו כמה הם רגועים וכמה המועדון דואג להם. בהתחלה קצת חששנו, אבל הם אלה שמרגיעים ומסבירים שאלה רגעים שחולפים מהר והכל שב לקדמותו. כשהיינו בביקור הזה ראינו מקרוב עד כמה דואגים לאנשים שלנו ועד כמה הם מרגישים בבית אצלכם. אחד מהם כבר הביא את המשפחה שלו לישראל וכולם ימשיכו יחד. יש לנו הסכם עם הפועל באר שבע להרבה שנים קדימה ואני משוכנע ששני המועדונים ירוויחו מזה".

עוד באותו נושא

מכבי חיפה: המגן הפולני רפאל פייטז'אק מועמד

לכתבה המלאה
שחקני קבוצת הנוער של הפועל באר שבע. אתר הפועל באר שבע, אתר רשמי
צילום: האתר הרשמי של הפועל באר שבע/אתר רשמי, אתר הפועל באר שבע

חאבייר וידאלס הוא כאמור מותג בספרד בכל מה שקשור לפיתוח שחקנים צעירים וגם הוא יודע שלצד הכדורגל, חייב להיות דגש על החינוך. "חלק מרכזי מבחינת המתודה באתלטיקו מדריד הוא שבכל האקדמיות שלנו, אנחנו מקפידים על חינוך", מדגיש וידאלס. "יכול להיות שהילד ייצא מהאקדמיה כשהוא לא כוכב כדורגל, אבל לא יכול להיות מבחינתנו, שבתוך כל המעטפת הזו, הוא לא ייצא עם לימודים ועם ההבנה שלצד הכדורגל הוא נדרש גם להשקיע בפן הזה.

אנחנו דואגים להם לכל מה שהם צריכים, אבל הם צריכים לתת ולהשקיע. בגיל קטן זה השקעה, כשגדלים זה אהבה. הם אוהבים את הכדור, אוהבים את המשחק". על הפן הביטחוני והקרבה של באר שבע לקו העימות, אמר וידאלס: "אתם שואלים אם פה מסוכן? אני זוכר מקרים שלי בונצואלה שהצמידו לי אקדח לראש והילדים באו והצילו אותי". במהלך העונה האחרונה יצאו שחקנים צעירים ממחלקת הנוער של הפועל באר שבע לאימוני היכרות וחוויה במדריד.

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת אמרה בעניין: "אחד הערכים המובילים של הפועל באר שבע הוא ערך השוויון. היום, אנחנו לוקחים את זה צעד קדימה ויוצאים לדרך עם פרויקט המצוינות לכדורגל HBS-ATM-אשל הנשיא. הפרויקט החשוב מגלם בתוכו את ה-DNA של המועדון ואת כל תפיסת ה"אני מאמין" שלנו. הוא מאפשר לתת לכל ילד אפשרות להצליח, עם מעטפת תומכת ומלאה, כך שיוכל להתרכז במימוש הפוטנציאל שלו להצלחה בכדורגל. זה אומר להיות מעורב בחייו, להקנות לו ערכים, להיות אחראי לתהליך הלמידה שלו בבית הספר ולתת לו את כל הכלים, כדי להגיע לרמה המקצועית הגבוהה ביותר.

"הפרויקט המבורך הוא עליית מדרגה בחיבור שלנו עם אתלטיקו מדריד, שהוא חיבור ערכי בין שני מועדונים עם תפיסת עולם משותפת. האקדמיה, שפתוחה לכל הילדים באשר הם, תאפשר ללמוד מהמודל המוצלח של קבוצת הפאר - מודל שהוכיח ומוכיח את עצמו ומחלקת נוער שמצמיחה כשרונות ברמה האירופית. אני מודה לעידן עופר, על האמון והצעידה המשותפת, הראייה האסטרטגית והחשיבה לטווח הארוך. הידע העצום שאנו מקבלים מאתלטיקו מדריד הוא רווח של כולנו.

"שילוב האקדמיה הקיימת של המועדון עם כפר הנוער "אשל הנשיא" הוא עוד צעד משמעותי - אנחנו כאן כדי לשנות תהליכים בצורה עמוקה ויסודית, להשקיע מן היסוד, ליצור שורשים שיהיו נטועים חזק בקרקע כדי שיצמיחו בעתיד פירות טובים".

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. קובי אליהו
רוצה לסגור את הפער ממכבי תל אביב. אלונה ברקת/קובי אליהו

במסגרת שלל תפקידיו אליניב ברדה אמון גם על האקדמיה של הפועל באר שבע ועל הפרוייקט המשותף עם אתלטיקו מדריד. "מה שהפועל באר שבע עושה עכשיו עם אתלטיקו מדריד והאקדמיה המשותפת זו בשורה לכל הכדורגל הישראלי", אומר ברדה. "אתלטיקו זה המועדון שמייצר הכי הרבה שחקנים לקבוצה הבוגרת. זה מועדון עם 61 קבוצות כדורגל במחלקה ועוד 15 קבוצות נשים. בשבילנו לעשות שיתוף פעולה וללמוד את שיטות העבודה ואיך לייצר שחקנים, זה דבר מבורך. יחד עם אתלטיקו והתרומה שלהם אנחנו נצליח לייצר שחקנים ונקטוף את הפירות בשנים הקרובות".

אליניב ברדה מנהל האקדמיה של הפועל באר שבע עם חאבייר וידאלס האחראי על כל קבוצות הנוער והילדים של אתלטיקו מדריד בספרד ובעולם. אתר הפועל באר שבע, אתר רשמי
אליניב ברדה עם חאבייר וידלאס/אתר רשמי, אתר הפועל באר שבע

מה אתלטיקו מדריד יכולה לקבל מכם?

"יש באתלטיקו מדריד צד ישראלי שזה עידן עופר. לאתלטיקו יש אקדמיות גם בהודו ובסין. ישראל מדינה אסטרטגית בשבילם. בעתיד שיתוף הפעולה יילך ויתרחב. בשבילנו זה כבוד גדול. גם הצבעים של המועדונים זהים. הווינריות שלנו ושלהם זהה. דרך החיבור עם אתלטיקו אנחנו רוצים לייצר כמה שיותר שחקנים שיתאימו לקבוצה הבוגרת. יש פה חמישה מאמנים בכירים עם תעודות פרו שיכולים לאמן בליגת העל אבל הם עובדים עם ילדים אצלנו. אנחנו נכנסים למתקן חדש עם מגרשים טובים. הפועל באר שבע תעבור קפיצת מדרגה גדולה. המטרה שלנו היא לייצר שחקנים לקבוצה הבוגרת. כל מועדון שואף לייצר יסודות חזקים וזהות. אם יש לך אקדמיה מפותחת ומתקדמת ומושקעים בה משאבים, אתה בסוף תגיע ותגשים את המטרה".

חמשת המאמנים מאתלטיקו תורמים לכם הרבה?

"חד משמעית. הם לא רק מאמנים את הילדים, אלא גם מאמנים את המאמנים. החוזה הוא לעשר שנים. גם בבלגיה שם הייתי עם שחקנים כמו קווין דה בראונה, קורטואה ובנטקה הגיעו מהאקדמיה. כשיש לנו שותפה כמו אתלטיקו מדריד, אני משוכנע שאת הפירות נקטוף בעתיד. אנחנו נתחיל עם 12 ילדים באקדמיה של אשל הנשיא ונתרחב עם הזמן לכמות גדולה יותר. המסלול הלימודי חשוב לנו מאוד. אנחנו רוצים שהם יהיו בני אדם מחונכים. שחקן שמשחק כדורגל לא צריך להיפגע ברמה הלימודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully