וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ולנסיה בליגת האלופות, אספניול בליגה האירופית, ג'ירונה ירדה

העטלפים שמרו על המקום הרביעי עם 0:2 בוויאדוליד, חטאפה וסביליה הסתפקו בליגה האירופית ואספניול עקפה את בילבאו ותהיה באירופה לראשונה מאז 2007. סלטה ניצלה

עריכה: מתן חדד

המחזור ה-38 והאחרון בליגה הספרדית סיפק הערב (שבת) הכרעות בקרבות על אירופה. ולנסיה שמרה על המקום הרביעי עם 0:2 על ויאדוליד ותהיה בשלב הבתים של ליגת האלופות, בעוד חטאפה (2:2 מול ויאריאל) וסביליה (0:2 על אתלטיק בילבאו) תהיינה בליגה האירופית. אספניול עקפה את בילבאו ותהיה במוקדמות הליגה האירופית אחרי 0:2 על ריאל סוסיאדד. בערב נערכו המשחקים שבסיומם ג'ירונה כצפוי ירדה לליגת המשנה. ביום ראשון תינעל העונה עם משחקיהן של שתי הגדולות ברצלונה וריאל מדריד.

אלופה: ברצלונה
עלו לליגת האלופות: ברצלונה, אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד, ולנסיה
עלו לליגת האירופית: חטאפה, סביליה, אספניול
ירדו ליגה: ווסקה, ראיו וייקאנו, ג'ירונה
מלך השערים: ליאונל מסי (ברצלונה) 34

דייגו גודין (משמאל) עם אנטואן גריזמן, קוקה, תומאס פארטיי שחקני אתלטיקו מדריד. רויטרס
משחק רשמי אחרון במדי אתלטיקו מדריד. דייגו גודין עם אנטואן גריזמן/רויטרס

לבנטה - אתלטיקו מדריד 2:2

רגע לפני שהיא מגיעה למשחק הראווה בטדי ביום שלישי, סגנית האלופה חתמה את העונה עם חזרה מפיגור של שני שערים ב-10 שחקנים. למרות רשימת פצועים ארוכה בראשות יאן אובלק והרחקות של דייגו קוסטה, אלברו מוראטה וסאול, אתלטיקו ידעה להיחלץ מהפסד בזכות שער בכורה של סרחיו קאמייו בן ה-18, שנכנס במחצית ואיזן מקרוב בדקה ה-79. לבנטה הוליכה משערים של אריק קבאקו (6) ורוג'ר מרטי (36) ונראתה בדרך הבטוחה לניצחון יוקרתי אחרי הרחקתו של אנחל קוראה (51). אלא שרודרי שקיבל הצעה ממנצ'סטר סיטי צימק עם טיל לחיבורים בשמאל (68) וכאמור הילד גרם לדייגו סימאונה להשתולל משמחה. רוג'ר המקומי עוד הדביק כדור למשקוף ממטר וחצי בדקה ה-87, במשחק בו לבנטה נפרדה מהקפטן פדרו לופס. אצל הקולצ'ונרוס, היה זה משחק רשמי אחרון של הקפטן דייגו גודין וגם של אנטואן גריזמן שהודיע על עזיבה והמגנים חואנפראן ופיליפה לואיס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סרחיו קאמייו שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
איזו בכורה. סרחיו קאמייו/רויטרס

ויאדוליד - ולנסיה 2:0

אל גמר גביע המלך בשבוע הבא מול ברצלונה, תגיע ולנסיה כקבוצת ליגת האלופות. כמו בעונה שעברה, העטלפים סיימו במקום הרביעי ויהיו בשלב הבתים בפעם ה-12 בהיסטוריה. אבל הדרך לשם לא הייתה פשוטה. ולנסיה הייתה מתחת לקו האדום במחזור הרביעי, ניצחה לראשונה רק במחזור השביעי, דורגה במקום ה-15 במחזור ה-15 וסיימה את הסיבוב הראשון עם ארבעה ניצחונות בלבד (אם כי רק ארבעה הפסדים ו-11 תוצאות תיקו). מרסלינו נשאר בתפקיד למרות הפתיחה הרעה, ובסיבוב השני צברה הקבוצה 38 נקודות. קרלוס סולר, שלא כבש עד לשבוע שעבר, מצא את הרשת מחזור שני ברציפות אחרי הכנה ברחבה של סנטי מינה בדקה ה-36. ויאדוליד, שכבר הבטיחה הישארות במחזור הקודם, חילקה מתנות ורודריגו חתם בדקה ה-52.

מרסלינו מאמן ולנסיה חוגג שער. רויטרס
האמון בו השתלם. מרסלינו/רויטרס

חטאפה - ויאריאל 2:2

הפתעת העונה, שחלמה על הופעה היסטורית בליגת האלופות, תסתפק במקום החמישי ובשלב הבתים של הליגה האירופית. פרנסיסקו פורטיו הקפיץ את הקהל בקוליסאום אלפונסו פרס בדקה ה-13, ואז ולנסיה עוד הייתה ב-0:0, אבל בהמשך הגיעו החדשות מוויאדוליד והמשחק דעך. ויסנטה איבורה נגח את השוויון של הצוללת הצהובה בדקה ה-44, חטאפה חזרה להוביל עם נגיחה נפלאה של נמניה מקסימוביץ' (76) וג'רארד מורנו איזן עבור ויאריאל אחרי טעות של השוער דויד סוריה (87). למרות זאת, הקבוצה מפרברי מדריד קבעה את מיקום השיא שלה (מקום חמישי) ותרשום הופעה שלישית במפעלי אופ"א וראשונה מאז 2010/11.

חוסה בורדלאס מאמן חטאפה. GettyImages
מיקום השיא של חטאפה. המאמן חוסה בורדלאס/GettyImages

סביליה - אתלטיק בילבאו 0:2

האנדלוסים שילמו את המחיר על שלושה הפסדים בחמשת המחזורים הקודמים, וסיימו את העונה רק במקום השישי ועם כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית. וויסאם בן ידר לקח ריבאונד אחרי ניסיון מתוחכם שלו וכבש בדקה ה-44 את שערו ה-18 העונה. אתלטיק בילבאו, שהייתה זקוקה לנקודה כדי לשמור על המקום השביעי ולהיות במוקדמות הליגה האירופית, לחצה במחצית השנייה וחשבה שקיבלה פנדל, אבל השופט שינה את החלטתו בסיוע ה-VAR. בתוספת הזמן עלה גם השוער יאגו הררין להתקפה. הוא הספיק לחזור כדי לעצור ניסיון אחד, לפני שנכנע לגול של מוניר. הבאסקים ירדו למקום השמיני ונותרו ללא כלום.

וויסאם בן ידר שחקן סביליה כובש שער. GettyImages
שערו ה-18 העונה. וויסאם בן ידר כובש/GettyImages

אספניול - ריאל סוסיאדד 0:2

המרוויחה הגדולה מההפסד של בילבאו הייתה אספניול. הקבוצה השנייה של ברצלונה פתחה את העונה בסערה ואפילו הובילה את הטבלה, התדרדרה בהמשך עד לאזור הקו האדום, אבל תשעה משחקים ללא הפסד ושלושה ניצחונות רצופים הציבו אותה בסופו של דבר במקום השביעי. גם ריאל סוסיאדד רצתה את המקום השביעי והגיעה אחרי שלושה ניצחונות, אבל כדור חזק של המגן רוברטו רוסאלס פגע ברגל של שחקן אורח והעניק לאספניול יתרון בדקה ה-58. שבע דקות לאחר מכן, היה זה הסיני וו ליי שסגר עניין במתפרצת והחזיר את אספניול למפעל אירופי, לראשונה מאז גמר גביע אופ"א בו הפסידה לסביליה ב-2007. עם שריקת הסיום פרצו אלפי אוהדים לכר הדשא וחגגו את ההישג המרשים.

וו ליי שחקן אספניול על כתפי האוהדים. GettyImages
החזיר את אספניול לאירופה. וו ליי/GettyImages
בורחה איגלסיאס שחקן אספניול. GettyImages
בורחה איגלסיאס נותר בתחתונים/GettyImages

אלאבס - ג'ירונה 1:2

כדי לשרוד, ג'ירונה הייתה זקוקה לנס: ניצחון על אלבאס והפסד של סלטה ויגו, שניהם בהפרש שערים גדול. אלא שהקבוצה הקטלאנית לא עשתה את העבודה בעצמה ונשרה אחרי הפסד תשיעי ב-10 משחקים. מובראק ווקאסו (40) וג'ונתן קאלרי (83) כבשו לאלאבס, פורטו (86) רק צימק.

סלטה ויגו - ראיו וייקאנו 2:2
לסלטה: יאגו אספס (82 בפנדל, 90). לראיו: אדרי (29, פנדל), אלברו מדראן (71)

ווסקה - לגאנס 1:2
לווסקה: מרטין מנטבואני (55, 83). ללגאנס: מרטין מנטובאני (39, עצמי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully