וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפארסה סביב פיטוריו של רפואה מהפועל תל אביב: פנייה לניסו אביטן

15.5.2019 / 10:33

הפארסה של השנה האחרונה בין בעלי הפועל תל אביב לקובי רפואה היא תמרור אזהרה עבור כי מי שימונה למאמן הבא של האדומים. אביטן? דגו? מימר? כל מי שיבוא יעביר אימונים במלוא המרץ, אך לא מעבר לכך

יוסי ציפקיס

1.

קובי רפואה היה מודע להתרחשויות ולמהלכים מאחורי גבו בחודש האחרון, אך החליט שלא לעשות שום פעולה עד לפגישה עם בעלי הפועל תל אביב. רפואה לא רצה לעזוב את הקבוצה, הוא האמין בתוך תוכו שאפשר יהיה למצוא פתרון שיתאים לכל הצדדים, אפילו היה מוכן להתפשר קצת. הוא התחבר להפועל תל אביב, לא רצה לעזוב, ואף הרגיש שזה המקום הנכון עבורו לשנה הבאה.

אבל בפגישה אתמול מהר מאוד היה ברור לאן הדברים הולכים. "כמעט ירדנו ליגה בגלל האווירה כאן. אתה לא מדבר עם עוזר המאמן, לא עם מאמן הנוער, לא עם הפיזיותרפיסט, יותר מדי בעיות ואווירה לא בריאה יש כאן", נאמר לו. לאחר שרפואה ענה כמה מילים קצרות, הוא התבקש לחתום על חוזה שבמסגרתו אם יפוטר יקבל פיצויים של חודש בלבד. הוא סירב ונשלח הביתה.

עוד בנושא:

קובי רפואה פוטר מהפועל תל אביב, אבל לא כל הבעלים מסכימים על כך
הפועל חיפה: גבריאל תמאש עשוי לקבל בימים הקרובים הודעה על שחרורו

מאמן הפועל תל אביב, קובי רפואה. קובי אליהו
רצה להישאר למרות כל הבחישות מסביב. רפואה/קובי אליהו

2.

ההחלטה לפטר את רפואה הייתה על דעתם של האחים ניסנוב, אך לא של השותפים זאב גרינברג ובועז תושב, שלא אוהבים את כל הקיצוניות והתנודות בין מאמנים. זאת פעם שלישית שקובי רפואה עוזב את הפועל תל אביב תוך שנה, וגם הפעם הזאת לא בטוחה במאה אחוז? אם גם הקיץ יהיה קאמבק "מרגש" נוסף, צריך לבדוק האם לא מדובר בשיא גינס של פארסה מביכה.

הניסנובים מפילים את התיק על היחסים עם דן רומן, עם מאמן הנוער אורי אוזן ועם הפיזיותרפיסט. דן רומן, אם כבר, קרוב יותר להיות הקורבן בסיפור. הוא עצמו פנה לרפואה והבהיר ששום דבר מהלחשושים לא בא ממנו, והוא גם מרגיש נבוך מהאירועים ומההתפתחויות ואף הבהיר זאת להנהלה. כל מה שקורה מאחורי הקלעים בחודש האחרון רק עושה נזק לשם שלו, לא להיפך. הפיזיותרפיסט מיכאל גרשנזון הבהיר אתמול: "אני מאוד מעריך את קובי רפואה, היו בינינו יחסי עבודה ראויים ותקינים לאורך השנה הזאת".

כי רומן הוא רק קלף, בדיוק כמו היחסים עם אוזן או הפיזיותרפיסט. גם חוסר התקשורת בין רפואה לאוזן זה לא דבר חדש, כך היה גם כאשר רפואה חזר בפעם הקודמת. זה בכלל לא האישיו. העניין הוא שבסופו של דבר הנהלת הפועל תל אביב החליטה שרפואה לא מתאים לה, ומנסה למצוא אי אילו תירוצים במקום לומר את הדברים ישר בפנים. האחים ניסנוב רוצים לקבוע את הסגל, להיות מעורבים בהרכבים ובדקות משחק של שחקנים, הם מאמינים בזרים צעירים כמו עמנואל בואטנג, אותם ניתן יהיה למכור בעתיד, ומעבר לכך רמת ההשקעה והתקציב אמורים להיות כאלה שיהיה קשה לקובי רפואה להכיל. זאת זכותם המלאה, הם בעלי הבית ומאמינים שזאת הדרך הנכונה. אבל הדרך שבה הדברים נעשים מאוד עקומה.

עוד באותו נושא

קובי רפואה פוטר מהפועל תל אביב, אבל לא כל הבעלים מסכימים על כך

לכתבה המלאה
מאמן הפועל תל אביב, קובי רפואה, לצד עוזרו, דן רומן. יוסי ציפקיס
נקלע בעל כורחו לפרשה הזו. דן רומן לצידו של רפואה/יוסי ציפקיס

3.

האם זה נגמר? בכלל לא בטוח. גם מנחם קורצקי חשב שזה נגמר לפני שנתיים ואחרי זה התבקש להגיע לאימון הפתיחה. רפואה לא קיבל מסמך פיטורים ולא יצאה הודעה רשמית. אלהים יודע מה עובר בראש של האחים ניסנוב, סביר להניח שבימים הקרובים יימשכו מאחורי הקלעים השיחות עם נציגיו, זה יכול להסתכם במגעים להגיע להבנות על פיצוי על חלק משכרו ואף אחד לא יופתע גם מחזרה של רפואה. "עשינו טעות עם קובי וזה לא בושה לתקן", אמר איציק ניסנוב בפברואר האחרון לאחר חזרתו של רפואה. יש מה להוסיף?

מסאי דגו מאמן הפועל פתח תקוה. לילך וייס רוזנברג
מועמד חזק להחליף את רפואה. מסאי דגו/לילך וייס רוזנברג

4.

מי יאמן את הפועל תל אביב? ניסו אביטן חתום בחדרה, אבל הוא הראשון שהאדומים פנו אליו, מתוך הבנה שיוכל להשתחרר מחדרה לקבוצה בכירה. שרון מימר מיוצג על ידי אבי נמני אך בטוח שיוכל להימצא פתרון, והמועמד הלא פחות משמעותי הוא מסאי דגו. על אף ההצהרות של איזי שרצקי שזה סגור בקרית שמונה, דגו לא חתום באף קבוצה. הוא מתעסק במשימת ההישארות של הפועל פתח תקוה ורק לאחריה יקבל החלטות. והאמת? פחות משמעותי מי יאמן, הרבה יותר חשוב הקרדיט שהוא יקבל ברמה המקצועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully