וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראנים נגד ישראלים? איגוד הג'ודו העולמי חוגג "הסכם היסטורי", באיראן מסתייגים

11.5.2019 / 21:40

סוף להחרמות? איגוד הג'ודו העולמי פרסם מכתב "היסטורי" מאיראן לפיו היא מתחייבת להפסיק את האפליה ולהתמודד מול כל היריבים. האומנם זה יקרה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר נעשתה פריצת דרך. פונטי בקטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוף להחרמות על מזרן הג'ודו? ראשי איגוד הג'ודו העולמי הודיעו היום (שבת) על "הסכם היסטורי" עם איראן. כידוע, לא מעט יריבים ממדינות מוסלמיות מסרבים להתחרות מול יריבים מישראל לאורך שנים ארוכות, ואף זוכים למענקים מהאיגודים המקומיים על האקט הבלתי ספורטיבי.

זו תקופה ארוכה שיושב ראש איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, בשיתוף עם יושב ראש איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, מנסים להוביל מהלך שמחייב את כל המדינות ובראשן איראן להתחרות מול כל ספורטאי בעולם ובמיוחד מול ספורטאים ישראלים. "לאור תופעות מטרידות הכוללות פציעות מדומות או פסילה מכוונת יש להגן על זכותם של הספורטאים להתחרות בצורה הוגנת ולשמור על הרוח הספורטיבית", נמסר מאיגוד הג'ודו הישראלי.

איגוד הג'ודו העולמי בשיתוף עם איגוד הג'ודו הישראלי התחילו את התהליך לפני שלוש שנים עם כניסת ספורטאי נבחרות ישראל לקטאר - מדינה שלא הכירה במדינת ישראל. כאמור, היום איגוד הג'ודו העולמי דיווח באתר הרשמי על "הסכם היסטורי עם איגוד הג'ודו האיראני", וזאת בעקבות אותן "פציעות פתאומיות ותקריות בשקילה" בתקריות לא ספורטיביות שהובילו לדיונים ארוכים ומכתבים. "איגוד הג'ודו העולמי שמח להודיע שקיבלנו תגובה אוהדת מהאיראנים", כך נמסר.

עם זאת, האיראנים הודיעו ש"אנחנו מאשרים שנכבד את הרוח האולימפית ואת עקרונות האי-אפליה", אבל כמובן שלא מזכירים את ישראל במכתב. בנוסף, האיראנים טוענים בהסתייגות דיפלומטית ש"בינתיים, בשיתוף פעולה עם משרד הספורט, אנחנו לא חוסכים מאמצים במשא ומתן עם הפרלמנט על מנת להגיע לפתרון חוקי", ורומזים שהמהלך דורש אישור מהממשל האיראני.

משה פונטי הגיב על ההודעה של איגוד הג'ודו העולמי ש"אני מברך על ההחלטה האמיצה והנכונה של יו"ר איגוד העולמי ואני מקווה שההחלטה הזו תוביל ענפים נוספים לקבל החלטות דומות". עם זאת, עדיין לא ברור מה ייושם וכיצד, ולא נותר אלא לחכות ולראות האם האיראנים באמת מתכננים שינוי, ואם יריבים ממדינות אחרות שמחרימות את ישראל אכן יקבלו את המהלך.

אורי ששון מנסה ללחוץ יד למצרי אסלאם א-שיהאבי. אסף קליגר, שימוש חד פעמי
יריב מצרי מסרב ללחוץ לששון את היד במשחקים האולימפיים בריו/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

תגובת שרת הספורט, מירי רגב:

"לראשונה נוכל לראות על המזרון ג'ודוקא איראני מתמודד מול ג'ודוקא ישראלי. זו תוצאה של מאבק עיקש נגד הדה-לגיטימציה וההסתה כלפי ספורטאים ישראלים.

"מדובר בהחלטה היסטורית של הוועד האולימפי האיראני שמאמצת את העמדה הקוראת לנתק את הספורט מהפוליטיקה ולפעול בהתאם לצ'רטר האולימפי.

"אני שמחה לראות תוצאות למאבק שהייתי שותפה לו ביחד עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, ועם משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו בישראל, לכך שספורטאים ישראלים יקבלו הזדמנות שווה לייצג את מדינתם עם הדגל וההמנון הלאומיים.

"אין ספק שלולא המאבק הממושך שניהל ויזר לכך שכל איגודי הג'ודו בעולם, כולל של מדינות ערב, יפעלו על פי הצ'רטר האולימפי - התוצאה הנ"ל לא הייתה מתרחשת.

אני מצפה לראות החלטות כאלו מתקבלות גם בשאר האיגודים והענפים. מאבקים ספורטיביים צריכים להיות מוכרעים בזירה הספורטיבית ושם בלבד!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully