וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא חסין בברצלונה: ארנסטו ואלוורדה על המוקד, אפילו ליאונל מסי חוטף

בספרד טוענים שהמאמן עלול לשלם את המחיר על ההדחה מהאלופות. עשרה שחקנים עשויים לעזוב, פרשנים: "לא בטוח שמה שטוב למסי טוב לברצלונה"

אימג'בנק GettyImages

התקשורת הספרדית מלאה היום (חמישי) בספקולציות לקראת ברצלונה של עונת 2019/20. שינויים רבים צפויים בסגל, אולי גם על הקווים: ארנסטו ואלוורדה אמנם זכה באליפות, אולם הקריסה בחצי גמר ליגת האלופות מול ליברפול עלולה לעלות לו במשרה. על פי "מונדו דפורטיבו", הפסד בגמר הגביע הספרדי מול ולנסיה ב-25 במאי יגרום להנהלה לשקול מחדש את המשך דרכו של המאמן, שחתום כרגע עד 2020, עם אופציה לעונה נוספת. גורמים בהנהלה אף מחכים לראות האם ואלוורדה ייקח אחריות ויתפטר בעצמו, כשם שעשה באספניול ב-2008.

על פי "ספורט", ישנו סעיף בחוזה של המאמן לפיו כל אחד מהצדדים יכול לסיים את ההתקשרות באופן חד-צדדי. אם ברצלונה תעשה זאת, היא לא תצטרך לשלם את מלוא חוזהו, וסכום הפיצויים יהיה מינימלי. "אם אני הייתי הנשיא, הייתי משאיר אותו", טען נשיא המועדון לשעבר ז'ואן גספארט. "אסור לשכוח מה שהוא הצליח לעשות בליגה. לזכות בליגת האלופות זה לא פשוט, יש לנו חמישה תארים ב-50 שנה".

איש התקשורת הספרדי מאנו סארנו משוכנע שזמנו של ואלוורדה קצוב: "דינו כבר נחרץ, אבל כרגע אין אלטרנטיבה. בדיוק כמו שניימאר עזב, הוא תפס את המועדון לא מוכן ובסוף שילמו 160 מיליון על קוטיניו ו-150 מיליון על דמבלה. ואלוורדה הרוויח את כבוד השחקנים בחדר ההלבשה ואת ההערכה של מסי, זה חשוב מאוד, אבל בהנהלה מבינים שחסר לו משהו".

ארנסטו ואלוורדה מאמן ברצלונה. GettyImages
בצרות. ואלוורדה/GettyImages

ומה לגבי הסגל? ב"אס" מנו לא פחות מעשרה שחקנים שעשויים לעזוב בקיץ, בלי קשר לאלה שיגיעו. שלושה מהם ברורים: קווין פרינס בואטנג שהגיע כמושאל ישוב לססואולו וג'ייסון מורילו ישוב לוולנסיה. חוזהו של תומאס ורמאלן לא יוארך, ועל כן יהיה שחקן חופשי. השוער המחליף יספר סילסן יחפש קבוצה חדשה, כשאחד המועמדים להחליפו הוא וילקר פרינייס, מנבחרת ונצואלה וקבוצת מיונאריוס.

יתר השמות ברשימה: סמואל אומטיטי אותו רוצים באלופת ספרד להחליף במתייס דה ליכט, פיליפה קוטיניו המאכזב, מלקום, ראפיניה, ואיבן ראקיטיץ'. בהנהלה מעריכים כי הקיץ הקרוב יהיה ההזדמנות האחרונה למכור את האחרון בסכום גבוה יחסית, בפרט לאור הגעתו של פרנקי דה יונג לקבוצה. אמש צולם הקשר הקרואטי במסיבה, זמן לא רב לאחר ההדחה הכואבת, מה שהכעיס מאוד את אוהדי ברצלונה וגם חלק מחברי ההנהלה. על פי "ספורט", אינטר מוכנה להציע 50-60 מיליון יורו עבורו.

עוד באותו נושא

מקלופ ועד מביא הכדורים: ההוראה שסידרה לליברפול מקום בגמר האלופות

לכתבה המלאה
איבן ראקיטיץ' שחקן ברצלונה. רויטרס
הכעיס את ההנהלה. ראקיטיץ'/רויטרס

הלחץ סביב הקטלאנים כל כך גדול שאף אחד לא חסין - אפילו לא ליאונל מסי. בטור שפרסם חואן חימנס ב"מארקה" הבוקר, נכתב על חלקו של הפרעוש בכישלון. "מסי מספק את הסחורה מבחינת מספרים מדי עונה, גם מבחינת תארים, אבל זה לא מספיק באירופה", כתב. "כמו כל שחקני ברצלונה, גם הוא פשוט הסתכל בזמן שאלכסנדר ארנולד העביר את הקרן שהובילה לשער הרביעי של דיבוק אוריגי. תנועות הגוף שלו, איך שהוא נענע את ראשו שוב ושוב כשעזב את כר הדשא של אנפילד, כבר חלק מההיסטוריה השחורה של המועדון".

הנקודה העיקרית שהעלה חימנס בטור שלו היא התלות המוגזמת של אלופת ספרד בפרעוש. "זה מגיע למקומות כמעט מגוחכים", כתב, "עם מהלכים שמתסכלים אותו בבירור. אבל אם כולם מסתכלים עליו בהצלחות, צריך להסתכל עליו גם בכשלונות. חלקו יהיה מכריע בנוגע למה שיקרה בברצלונה בחודשים הקרובים. עם חוזה עד 2021, קשה להאמין שהוא מסוגל להוליך מהפכה חדשה בשנתיים האחרונות שלו. סביר להניח שהכל ימשיך כפי שהיה".

מערכת היחסים של הכוכב עם ואלוורדה טובה - הכי טובה שהיתה לפרעוש עם מאמן כלשהו מאז עזיבתו של טיטו וילאנובה, אולם זה גם גורם לכך שמסי לא מקבל אף מילת ביקורת בחדר ההלבשה. "שחקנים רבים חיכו למוצא פיו של הקפטן אחרי ההדחה, אבל מסי לא הוציא מילה", כתב חימנס. "קשה מאוד לבקר אותו, אבל הוא זה שקובע את הסגנון של ברצלונה כרגע, והאחריות עליו לשפר את המצב".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מאוכזב. GettyImages
"אסור לסמוך רק עליו - הוא צריך להיות איש שיכריע, לא הבסיס להכל". מסי/GettyImages

חימנס לא לבד. ב"אל פאיס" נכתב: "לא בטוח שמה שטוב למסי טוב גם לברצלונה. אסור לסמוך רק עליו - הוא צריך להיות איש שיכריע, לא הבסיס להכל. אם הקבוצה מאבדת את הכדור, הוא לא יכול לעשות כלום. הנשיא רק רוצה כסף כדי לשלם את המשכורת של מסי, מערכת היחסים של חלק מהשחקנים עם ואלוורדה התקלקלה, והבלגן שולט בברצלונה כיום. המפלה באנפילד צריכה לגרום לברצלונה לשקול מחדש את הדרך שלה, את הכדורגל של ברצלונה. המועדון הזה צריך מאמן, שחקנים חדשים וביטחון מצד הנשיא. למסי אולי לא חסר שום דבר, אבל כרגע הוא יכול להתנחם אך ורק בכך שגם ריאל מדריד לא תזכה בליגת האלופות".

רוברטו פלומאר כתב דברים דומים ב"מארקה": "עד לא מזמן ברצלונה היתה קבוצה מצוינת, מכונה, אבל שום דבר לא נמשך לנצח. כעת זו כבר לא קבוצה מצוינת, אלא רק שחקן מצוין. רבים מול יחיד. כעת בודקים רק מה טוב למסי, וזה לא חייב להתאים לקבוצה - מאמן, חברים לקבוצה, דרישות. הסגנון הוא מסי, ואם מסי לא שם, אין סגנון. ולמסי, כמו לכל בן אנוש, יש חולשות. ברצלונה חייבת לחזור למקורות, להנעת הכדור, לשחקנים כמו צ'אבי, ולהפוך את מסי לכלי. העניין הוא לא שיהיה לך את השחקן הכי טוב, אלא את הקבוצה הכי טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully