וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא יותר טוב מקובי": קוואי סוחט שבחים - ומתחיל להשתכנע להישאר בטורונטו

הפרשנים קושרים ללאונרד כתרים, ואחרי משחק בו סוף סוף קיבל את הסיוע הנדרש, הוא "שוקל ברצינות לחתום על חוזה חדש". וגם: לאמביד "לא אכפת" מדרייק ואוהדי טורונטו

עריכה: מתן חדד

שני משחקים חד צדדיים נערכו הלילה (בין שלישי לרביעי) בסיבוב השני של פלייאוף ה-NBA: בראשון טורונטו הביסה 89:125 את פילדלפיה, בשני דנבר רמסה 98:124 את פורטלנד, ושתיהן עלו ליתרון 2:3 בסדרה.

המשחק בין הראפטורס לסיקסרס הבליט בעיקר את ההבדלים המהותיים בין הכוכבים משתי הקבוצות: מצד אחד קוואי לאונרד המופנם, מצד שני ג'ואל אמביד המוחצן. קוואי השקט איפשר למשחק לבוא אליו, לא הכריח דבר, ראה את חבריו לקבוצה סוף סוף מתעלים, וסיים עם 21 נקודות (7 מ-16 מהשדה), 13 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, שהמחישו שוב שהניצחונות חשובים לו יותר מאור הזרקורים.

"הייתי שמח לשחק ככה כל משחק, ואני די בטוח שכל החבר'ה האחרים מרגישים אותו דבר", אמר לאונרד על המשחק היעיל והשקט שלו. "כולם רוצים לתרום, אף אחד בקבוצה הזאת לא מוכן להישען לאחור ולצפות בי, בקייל (לאורי) או בפסקל (סיאקם) עושים הכל לבד. וזו תחושה טובה, ממש טובה".

ייתכן שביממה האחרונה רשמה טורונטו ניצחון כפול. עוד לפני המשחק, דיווח אדריאן ווג'נראוסקי מ-ESPN שקוואי, שיהפוך לשחקן חופשי בסיום העונה, "מתחיל לשקול ברצינות לחתום על חוזה חדש בראפטורס" - זאת אחרי שלטענת ווג', האפשרות הזו כלל לא היתה על הפרק עד לא מזמן. הלילה גילה קוואי שוב שאם יחליט להישאר ולא להתפתות להרפתקה באחת מהקבוצות של לוס אנג'לס, יהיה לצידו צוות מסייע איכותי בהחלט. "היינו זקוקים למשחק טוב כזה של כולם, כי הרבה זמן לא היה לנו משחק כזה. זה היה ניצחון של קבוצה", אמר קייל לאורי שנמצא במגמת התאוששות אחרי פתיחה חלשה לסדרה.

קוואי לאונרד, טורונטו ראפטורס, מטביע מעל ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס. GettyImages
שני הפכים. קוואי מטביע מעל אמביד/GettyImages

עד הלילה, לאונרד היה אחראי ללא פחות מ-38.8 אחוזים מהנקודות של טורונטו בסדרה - הכי הרבה מבין כל השחקנים שלוקחים חלק בסיבוב השני (קווין דוראנט והארדן אחראים על 32 אחוזים מהנקודות של גולדן סטייט ויוסטון). הלילה הראפטורס רצו יותר, השיגו יותר נקודות קלות והיו קצת פחות תלויים ביכולת הפנומנלית שלו לייצר לעצמו מצבי קליעה. את קוואי - בחור עגמומי למדי בדרך כלל - זה כל כך שימח שיצא מגדרו ואמר ש"אני עושה פה כיף".

"לחץ יש בכל סיטואציה בחיים, אבל השנה אני משתדל ליהנות כמה שיותר", אמר. "כבר הייתי שותף לסדרות גדולות בעבר, שיחקנו נגד הקבוצות הכי טובות, הייתי בגמר. עכשיו אני רק נהנה, ואני חושב שזה טוב מאוד. אני לא רוצה להסתכל יום אחד לאחור ולומר לעצמי 'לעזאזל, הייתי יותר מדי מתוח ויותר מדי עצור מכדי ליהנות מהמעמדים שהגעתי אליהם'. אם יש משהו שלמדתי עם השנים, זה ליהנות".

קוואי נהנה, ונראה שגם הפרשנים נהנים לצפות בו. הפרשן דייויד ת'ורפ ציין שהתנועה של קוואי עם הכדור והיכולות שלו להשתלט על ההתקפה מזכירות לו את ג'ורדן, ואמש גם פרשן ESPN מקס קלרמן טען שקוואי "יותר טוב מקובי בריאנט".

עוד באותו נושא

דנבר וטורונטו עלו ליתרון 2:3 על פורטלנד ופילדלפיה

לכתבה המלאה

בצד השני, אמביד שנחשב לדמות מעוררת מחלוקת סבל מיום חלש, וראה איך אוהדי טורונטו שמחים לאידו. סנטר פילי הגיע למשחק חולה, קלע 13 נקודות בלבד, איבד לא פחות מ-8 פעמים, ולא חילק אפילו אסיסט אחד. לקראת סיום המשחק הראפר דרייק, האוהד מספר 1 של טורונטו, הקניט אותו כשחיקה את תנועת האווירון שעשה הסנטר במשחק 3 בסדרה. לאחר מכן אוהדים נוספים הצטרפו ל"מחווה".

"ראיתי אותם מנענעים את הגוף. האמת שלא אכפת לי מה לעזאזל הם עושים", אמר אמביד. "שיהיה להם בכיף. לא אכפת לי אם התנועה שעשיתי העליבה אותם, אני עושה הכל בשביל הכיף, ואמשיך לעשות דברים כאלה כי אני יודע שאני הולך להיות דומיננטי".

ג'ימי באטלר גיבה את אמביד ואמר ש"אנחנו לא מודאגים ממנו, בכלל לא. אנחנו הולכים לחיות או למות בהתאם ליוכלת שלו. כולם בחדר ההלבשה מודעים לכך. כולם בעולם צריכים להיות מודעים לכך. אוהדים צריכים להיות מודעים לכך. אנחנו נהיה בסדר גמור. נעודד אותו להמשיך להילחם בפציעות ובמחלות שהוא סובל מהן, נעבור את זה יחד איתו".

דרייק במשחק של טורונטו ראפטורס. GettyImages
צחוקים על חשבון אמביד. דרייק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully