וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ירו ד'איטליה: ישראל סייקליינג אקדמי בונה על גיא ניב, ש"מגיע עם יותר ניסיון"

מירוץ האופניים היוקרתי, שבשנה שעברה נפתח בישראל, יוזנק בשבת בבולוניה, בהשתתפות הקבוצה הישראלית: "המטרה היא לנצח קטע"

צ'ל קלסטרום, המאמן של ישראל סייקליינג אקדמי. נועה ארנון, אתר רשמי
"גיא ניב מגיע השנה לג'ירו עם יותר ניסיון ויותר מרוצים ברגליים". קלסטרום/אתר רשמי, נועה ארנון

קשה להאמין, אבל רק שנה עברה מאז טירוף הג'ירו האחרון שנפתח בישראל. מירוץ האופניים הגדול באיטליה והשני בגודלו בעולם אחרי הטור דה פראנס, יוזנק בשבת הקרובה מהעיר בולוניה. ישראל סייקליינג אקדמי, קבוצת האופניים המקצוענית היחידה בישראל עד כה, תהיה שם שוב. בלי פסטיבלים תקשורתיים, בלי אירועים חגיגיים ובלי קהל ישראלי אוהד בצמתים.

מי שהנחית את הרוכבים אל הקרקע אחרי החשיפה הגדולה אשתקד, הוא המאמן הפיני של הקבוצה, צ'ל קלסטרום. רוכב מקצועי בעברו בקבוצת סקיי האגדית (שכעת נקראת אינאוס) ומאמן בעוד מספר קבוצות פרו-טור אירופיות. קלסטרום והנהלת הקבוצה פרסמו השבוע (א') את סגל הקבוצה לג'ירו ונתנו קרדיט יחיד לרוכב הישראלי גיא ניב. שני הישראלים האחרים של האקדמי, גיא שגיב ואלוף ישראל רועי גולדשטיין, יטוסו להתחרות בטור של קליפורניה, שחשוב לא פחות.

"גיא ניב מגיע השנה לג'ירו עם יותר ניסיון ויותר מרוצים ברגליים", מסביר קלסטרום את בחירתו ברוכב שאשתקד נאלץ לפרוש בקטע החמישי בשל מחלה. "בג'ירו אשתקד לקחנו הימור שלבסוף לא הצליח, אבל השנה יש לו תפקיד חשוב במערך של הקבוצה. אנחנו רוצים לראות אותו בקבוצות הבריחה בשלבים ההרריים, משם הוא יוכל לסייע לשאר הרוכבים בקבוצה".

שאר הרוכבים בסגל האקדמי נבחרו כדי לנסות ולהשיג את המטרה הגדולה של הקבוצה: לנצח קטע אחד או יותר בג'ירו. למרות המשימה הקשה, גם קלסטרום יודע שהשנה יש לרוכבים שלו הזדמנות מצוינת לעשות זאת, שכן השבועיים הראשונים של המרוץ הם שטוחים לגמרי ונחשבים גן עדן למאיצים. בדיוק בשביל זה הצטרף השנה המאיץ האיטלקי דויד צ'ימולאי, שרק לפני שבוע ניצח במרוץ חד יומי בספרד. "ברור שאנחנו רוצים לנצח קטע בג'ירו", הוא מודה ומוסיף: "יש לנו עוד מטרות כמו לשלוח רוכבים לקבוצות בריחה כדי לנסות ולשלוט במרוץ".

גיא ניב, ישראל סייקליינג אקדמי. נועה ארנון, אתר רשמי
בדרך הנכונה. ניב/אתר רשמי, נועה ארנון

דרושים: רוכבים ישראלים

ישראל סייקלינג אקדמי הוקמה בשנת 2017 והחלה לקבץ רוכבים מכל העולם, לצד שלד ישראלי צעיר ונמרץ. אשתקד הוסיף גיא שגיב ציון דרך חשוב במיוחד לאחר שסיים את הג'ירו אחרי שלושה שבועות מפרכים במיוחד. אלא שגם קלסטרום יודע שכדי לצרף עוד רוכבים ישראלים לסגל הקבוצה, דרושה תוכנית לאומית. "בענף האופניים הישראלי יש המון פוטנציאל ועוד כמה שנים נראה כאן עוד ועוד רוכבים. בשונה מפינלנד, בישראל יש אקלים מצוין כל השנה ואני בהחלט צופה שהענף יתפוס תאוצה. נכון שאין כאן מסורת חזקה של רכיבת אופניים, אבל יש הזדמנות מצוינת לבנות אותה".

כמו לכל פיני, סבלנות ואורח רוח יש לו והרבה. אותן תכונות שעוזרות לו להתגבר על התוצאות הפחות טובות שהשיגה הקבוצה במרוצים מתחילת השנה. "הקבוצה עובדת נהדר ביחד ואני מרוצה מההתקדמות שאנחנו עושים. התוצאות לא היו משביעות רצון עד כה, אבל מבחינת ניקוד ודירוג בטבלה אנחנו לא רחוקים כל כך מהמובילים. אני מאוד מקווה שהדברים יתחילו להסתדר יותר בהמשך השנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"קבוצה ישראלית בטור דה פראנס? זה יקרה"

עם כל הכבוד לג'ירו המתקרב, קלסטרום מקווה לראות את קבוצתו מתחרה במרוץ האופניים הגדול בעולם - הטור דה פראנס. האקדמי כבר הכריזה כי המרוץ הצרפתי מהווה מטרה נעלה לשנים הקרובות ולשם כך נחתם הסכם שיתוף הפעולה עם קבוצה צרפתית מהדרג השני, באמצעותה מקווים הישראלים להשתלב בטור 2020.

קלסטרום, שמכיר את חוויית ההשתתפות בטור מעברו כרוכב מקצועי, אומר: "אני מאמין שנוכל להיות בטור דה פראנס. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לצבור נקודות ולקבל את ההזדמנות. אם לא בשנה הבאה נעשה זאת בטוח בשנה שאחריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully