וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שרק רצה לשחק כדורגל: העבר, ההווה והעתיד של יוסי בניון

5.5.2019 / 7:02

איך הגיב כשהתגלגל למשחק קטרגל בדימונה, מה אמר לרפא בניטס כשהרגיש מאוכזב, למה חשש שמשחק הפרישה לא יעמוד בציפיות ועד כמה חוגג היה מוכן ללכת רחוק כדי לרצות אותו. אופיר סער עם הסיפורים מאחורי הפרישה של יוסי בניון, והאתגרים שמצפים לו ביום שאחרי

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות למשחק הפרישה של יוסי בניון

1. הילד שרק רצה לשחק כדורגל

באחת הפגרות בזמן ששיחק באנגליה, יוסי בניון הגיע לביקור מולדת וקפץ למשפחה בדימונה. במהלך הביקור לבניון "גירד" להזיז קצת את הרגליים ולשחק כדורגל, אז הוא ביקש מחבר שיברר על מגרש פוטנציאלי. "צלצלתי לחבר נוסף והוא הפנה אותי למקום שמשחקים בו כל הזמן כדורגל וכדאי ללכת לשם", סיפר החבר השבוע. "לקחתי את יוסי ונסענו לשם. כשהגענו, האנשים שם הסתכלו על בניון ולא האמינו שהוא מגיע לשחק איתם. חלק מצטלמים איתו וחלק מתלחששים בצד, אולי רבים מי ישחק עם יוסי. ומה יוסי אומר לי? 'עזוב, יש פה הרבה שחקנים, אין להם מקום בשבילנו, בוא נלך למקום אחר'".

הסיפור הזה מתאר את יוסי בניון בצורה מושלמת. גם כששמו נקשר בשנים האחרונות בשלל דרמות מחוץ למגרש, זה נבע מאותה סיבה: עם כל ההצלחה, התהילה והמעמד, גם בגיל 39 הוא עדיין אותו ילד שרק רוצה לשחק כדורגל. כל השאר מסביב שולי. אין ספק שהוא מבין את מעמדו בכדורגל הישראלי ורוצה את היחס והכבוד כראוי לשחקן אגדי, אבל בהתנהלות השוטפת, המנטליות של הילד המאוהב בכדור היתה נר לרגליו כל השנים.

עוד בנושא

מ.ס. אשדוד ניצחה 2:3 את בית"ר ירושלים במשחק הפרישה של יוסי בניון
יוסי בניון בכה מהתרגשות בטקס הפרישה שלו: "הכדורגל יחיה בתוכי לנצח"
בניון: "זה מעל ומעבר למה שציפיתי, אף אחד לא האמין שזה מה שיקרה"

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
רק תנו לו כדור. בניון/יוסי ציפקיס

2. דין בני בן זקן כדין רפא בניטס

הרבה אנשים משוכנעים שרק בשנים האחרונות, אחרי שחזר ארצה, בניון נהג להגיב לחילוף או לספסול שלא אהב, או שנהג לבקר את הצוות המקצועי וההנהלה. אבל מדובר בטעות, כי בניון תמיד היה כזה. כשחשב שיש חוסר צדק, הטיח זאת גם בפני בני בן זקן וגם בפני רפא בניטס. כולם היו כלים בדרך למטרה.

ועכשיו זה גם נגמר. קריירה מדהימה ועשירה הסתיימה ויוסי בניון יוצא לדרך חדשה. החל מהיום הוא לא אותו ילד שרק רצה לשחק, הוא מנהל מקצועי שאמור להתוות דרך ולהוביל את בית"ר ירושלים בחזרה לפסגת הכדורגל הישראלי. הוא רעב, נחוש ועם המון מוטיבציה, אך גם צריך המון סבלנות ועצבים מברזל כדי להתמודד עם מה שצפוי לו.

התפקיד החדש הרבה יותר קשה מלשחק. הרבה דברים לא יהיו תלויים בו וממילא בכדורגל הישראלי בעלי תפקידים שכאלה סופגים רפש, במיוחד בבית"ר ירושלים. החל מהיום ההתמודדות שלו תהיה יותר מנטלית ממקצועית - מול הבעלים, מול המאמן, מול השחקנים, מול הסוכנים ומול הקהל. הוא עמד על כך שכל הסמכויות המקצועיות יהיו בידיו וקיבל זאת. מעכשיו הוא יצטרך יחד עם אלי אוחנה לנהל הכל. זה לא יהיה פשוט ועשוי לקחת לא מעט זמן. בדרך יהיו מהמורות, משברים, קשיים ואויבים שיחכו בפינה. אם הוא ינהל את הדרך החדשה כפי שניהל שאת הקריירה כשחקן מתחילת הדרך, אין ספק שהוא יצליח בתפקיד. אם לא, הוא יתקשה לשרוד בג'ונגל הזה. מה שבטוח, יהיה מעניין.

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים בוכה בטקס הפרישה לצד משה חוגג, אלי אוחנה. יוסי ציפקיס
מהר מאוד הוא יבין: התפקיד שהוא הולך לקראתו יותר קשה מלהיות שחקן פעיל. בניון עם חוגג ואוחנה/יוסי ציפקיס

3. תעודת כבוד לבית"ר

לאחר ההפסד של בית"ר להפועל באר שבע בטרנר במחזור ה-23 בניון יצא מהאיצטדיון ואמר: "אני לא מאמין שאצטרך לפרוש במשחק נגד אשדוד או קרית שמונה עם 1,000 איש בטדי". אז בניון טעה בחישוב: מעל 15 אלף איש הגיעו אתמול לטדי, לא מעט בשל העובדה שבבית"ר השקיעו המון במשחק הזה. טקס מיוחד, אורחים מיוחדים, הזמנות לילדים מהעמותה ועוד שלל מהלכים נעשו כדי להפוך את המשחק האחרון של בניון לפסטיבל.

מנגד, בית"ר הרוויחה לא פחות מבניון מהאירוע הזה. כשחוגג החזיר את בניון לבית"ר הוא פינטז על כך שבניון יפרוש אצלו. הוא סגר איתו שימשיך בתום העונה בנוער, אך כשבניון דרש לקבל סמכויות מלאות בבוגרים הוא ישר התרצה, ולו רק מהחשש שלא יפרוש כשחקן בית"ר. נראה שגם אם בניון היה מבקש להיות הבעלים חוגג עוד היה שוקל זאת ברצינות.

יש לכך סיבה טובה. הפרישה של בניון בבית"ר, למרות העונה הקשה, למרות בעיות התדמית והרעש מסביב, היא תעודת כבוד למועדון. לא במקרה הקהל העריך זאת, בא בהמוניו ואף הכין הפתעות מיוחדות למשחק. את הכבוד שלו מאוהדי בית"ר בניון לא קיבל בזכות שתי הקדנציות הקצרות כשחקן בבירה, אלא בזכות הקריירה האגדית בנבחרת ובבמות הגדולת של אירופה.

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים בסיום משחק הפרישה. יוסי ציפקיס
לא פלא שהקהל בא בהמוניו. בניון נפרד מאוהדי בית"ר/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully