וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמביד ה"תיאטרלי" חוזר להיות דומיננטי, ובפילדלפיה בטוחים: הוא יותר טוב מקוואי

סנטר הסיקסרס כיכב בניצחון שנתן 1:2 על טורונטו, ענה לפרשנים שטענו שגאסול מקשה עליו, וסחט מחמאות. קייל לאורי מודה: "לאונרד לא מקבל מספיק עזרה"

עריכה: מתן חדד

בווידאו: מספרי הפלייאוף המופלא של קווין דוראנט

טורונטו יותר מנוסה ועמוקה, אבל החל מהלילה (בין חמישי לשישי) יש לפילדלפיה נשק שובר שוויון: ג'ואל אמביד. הסנטר הצבעוני סיפק הלילה מפגן דומיננטיות מרשים בניצחון 95:116 על הראפטורס שהעלה את הסיקסרס ל-1:2 בסדרת חצי גמר המזרח, והשכיח לחלוטין את שני המשחקים הראשונים הפושרים שלו.

הוא סיים עם 33 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 חסימות ו-3 אסיסטים, ובעיקר סיפק תשובה מוחצת לפרשנים שטענו שהוא לא מסוגל להתמודד עם ההגנה של מארק גאסול. הסנטר הספרדי הצר את צעדיו של אמביד בשני המשחקים הראשונים וגרם לו לקלוע שש נקודות בלבד במצ' אפ הישיר מולו כולל 2 מ-11 בלבד מהשדה, אבל הלילה זה כבר נראה אחרת לחלוטין. בזמן שגאסול שמר עליו, אמביד קלע 24 נקודות, כולל 6 מ-12 מהשדה ו-9 מ-9 מהעונשין.

"אני לא באמת מתמקד בו בסדרה הזו", אמר אמביד על גאסול, שהתקשה גם בהתקפה וסיים עם 7 נקודות, 6 ריבאונדים, שני אסיסטים, שתי חטיפות ושתי חסימות. "הוא סיים מצוין, יש לי הרבה כבוד אליו, אבל זה משחק קבוצתי. אם אני פנוי, החבר'ה שלי ימצאו אותי. ואם החבר'ה שלי פנויים, אני אמצא אותם. אני לא באמת מודאג מהמצ' אפ האישי שלי, יותר חושב על איך אנחנו מתפקדים בתור קבוצה".

מאמן פילדלפיה ברט בראון התרשם יותר מההגנה של אמביד, שלטענתו לא זוכה למספיק הבלטה. "אפשר לדבר על הדאנקים שלו, אבל מהלכי הפוסט המהוקצעים שלו, אבל אני מסתכל על ההגנה. זה מה שהכי מעניין אותי בסדר הזאת. הוא התכשיט שלנו גם בהגנה וגם בהתקפה, אבל בהגנה, עם היכולת שלו להגן על הטבעת, לשנות זריקות ולחסום, זה מעל כל פרמטר אחר. היתה לו הצגה הגנתית נפלאה היום". כשנשאל מי השחקן הטוב בשתי הקבוצות, אמביד או קוואי, אמר בראון: "אמביד".

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס חוגג. רויטרס
מי עדיף, הוא או קוואי? ג'ואל אמביד/רויטרס

בשני המשחקים הראשונים אמביד נראה מאופק לא רק מבחינת צבירת נקודות, אלא גם בהתנהלותו על המגרש. הלילה התיאטרליות המוכרת שלו חזרה, ובאה לידי ביטוי אחרי דאנק מפלצתי ברבע האחרון, שנחגג על ידו באמצעות תנועת אווירון, סטייל אלון מזרחי.

"אני חושב כולם מכירים אותי, אני זקוק לזה", הודה אמביד. "כשאני נהנה, המשחק שלי משתנה. אני תמיד אומר שאם לא מחייך בזמן המשחק, אז או שאני במשחק רע או שאני לא בעניינים. זה מה שמניע את המשחק שלי, הכיף על הפרקט. וכן, לפעמים אני קצת תיאטרלי. מבחינתי המשחק הרבה יותר כיפי ככה. כולנו נהנים בתור קבוצה, ואפשר לראות את זה גם על החברים שלי לקבוצה".

הסיקסרס ללא ספק מלאים בכישרון, אבל בשנים האחרונות נראה היה שמשהו חסר להם בפלייאוף. אם יעברו את טורונטו העדיפה, שמחזיקה גם בסופרסטאר עתיר נסיון כמו קוואי לאונרד, זו בהחלט תהיה הצהרת כוונות. "זה לא זמן טוב לדבר על 'התהליך'", אמר אמביד. "אנחנו צריכים להתמקד בפלייאוף ובהזדמנות הנהדרת שיש לנו לעלות ל-1:3. זו תחושה נהדרת, פשוט נהדרת, איך אחרי כל השנים האלה, אחרי כל מה שעברנו, הגענו למקום הזה. ובכל זאת, יש לנו עדיין המון מה לתת, ואנחנו רוצים לעשות משהו מיוחד".

קייל לאורי, טורונטו ראפטורס, מאוכזב. AP
מה יהיה? קייל לאורי/AP

ובזמן שאמביד נכנס לעניינים, טורונטו ממשיכה לחפש שחקנים אחרים שייכנסו לעניינים. הכוכב הגדול קוואי לאונרד עושה את המוטל עליו, ואחרי שקלע הלילה 33 נקודות הוא עומד על ממוצע של 37.7 נקודות למשחק בסדרה - אולם השחקן שאמור לסייע לו יותר מכולם, קייל לאורי, שוב נמוג בפלייאוף. הרכז סיים הלילה עם 7 נקודות בלבד כולל 2 מ-10 מהשדה ומדד הפלוס/מינוס שלו היה הנמוך בקבוצה, עם 28-.

"אנחנו חייבים לעזור לקוואי יותר", הודה לאורי המאוכזב. "הוא עושה כל מה שהוא יכול בצד ההגנתי וגם בצד ההתקפי כדי פאקינג לנצח לנו משחקים, ואני לא עוזר לו מספיק. אני מודה בזה, ולא מאשים אף אחד אחר".

לטענת לאורי, "אם אשחק כמו שאני יודע, הסדרה הזאת תיראה אחרת לגמרי. אם הייתי טוב עד עכשיו, כנראה שלא היינו בפיגור 2:1. יש לי עליות וירידות בעונה הזאת, אבל אני חייב להיות טוב יותר. נקווה שזה יקרה כבר במשחק הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully