וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טן האח: "יכולנו להשיג אפילו יותר". אריקסן: "עזרנו לאייאקס"

אייאקס ניצחה את טוטנהאם 0:1 בלונדון, ואן דה בק: "נכין תכנית טובה לגומלין". פוצ'טינו: "בדיעבד אפשר לומר שטעיתי עם המערך". וגם: כל המספרים

עריכת וידאו: מתן חדד

עד הערב (שלישי), כששמה של אייאקס עלה, דובר על כדורגל התקפי, סוחף, כמעט מהפנט. אז לא, המשחק באצטדיון החדש של טוטנהאם היה פחות מחשמל מהקונצרטים מול יובנטוס וריאל מדריד בשלבים הקודמים, אבל הוא לא פחות גדול, וכמובן שהרבה יותר משמעותי: 0:1 על התרנגולים סידר לקבוצת הפאר ההולנדית מקדמה גדולה לקראת הגומלין שייערך באמסטרדם בשבוע הבא. חבורת הילדים של אריק טן האח רחוקה 90 דקות מהעפלה לגמר ליגת האלופות - מי היה מאמין?

דוני ואן דה בק המצוין, אחד הגיבורים הכי פחות מוערכים במסע הקסם הזה של אייאקס, כבש בדקה ה-15 והעניק להולנדים ניצחון ראשון בחצי גמר ליגת האלופות מאז אפריל 1996 - 0:3 על פנאתינייקוס. ואן דה בק אגב, כמו לא מעט שחקנים אחרים של קבוצתו, עדיין לא נולד אז.

עוד בנושא:

אייאקס ניצחה את טוטנהאם 0:1 בחוץ במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות
יורגן קלופ: "מסי הגדול מכולם", ארנסטו ואלוורדה: "ליברפול יריבה מפחידה"
המשבר הולך ומעמיק: פריס סן ז'רמן הפסידה למונפלייה 3:2
פול סקולס מבקר את פול פוגבה: "חי בעולם פנטזיה וחושב שהוא הטוב ביותר"

שחקן אייאקס, דוני ואן דה בק. רויטרס
בפעם הקודמת שאייאקס ניצחה בחצי גמר ליגת האלופות, הוא עדיין לא נולד. ואן דה בק/רויטרס

המאמן המנצח, אריק טן האח, אמר בסיום המשחק: "שיחקנו מצוין במחצית הראשונה, אפשר לומר ששלטנו במשחק. כבשנו שער איכותי, אבל אחרי שהם ביצעו חילוף ומוסא סיסוקו נכנס, לטוטנהאם היו יותר עוצמות במרכז המגרש. יכולנו להשיג מהמשחק הזה אפילו יותר - לנצל את המרווחים בהגנה שלהם במחצית השנייה - אבל בסופו של דבר זו הופעה טובה".

ואן דה בק המאושר אמר בסיום: "חצי השעה הראשונה שלנו הייתה טובה מאוד, אבל אחר כך היה לנו קשה. הם ביצעו חילוף, שינו מערך והקשו עלינו. המחצית השנייה הייתה קרב, לא יכולנו לשחק את המשחק שלנו. השער שלי? ידעתי שחכים (זייש) יראה אותי וימסור אלי וזה מה שקרה. חיכיתי שהשוער ייפול ובעטתי לפינה. השער הזה קצת דומה לזה שהבקעתי נגד יובנטוס. אנחנו צריכים להישאר רגועים ולהכין תכנית טובה לגומלין".

עוד באותו נושא

אייאקס ניצחה את טוטנהאם 0:1 בחוץ במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות

לכתבה המלאה
שחקן טוטנהאם, מוסא סיסוקו. רויטרס
"יכול להיות שהפחד שיתק אותנו". סיסוקו/רויטרס

טוטנהאם תצא לאמסטרדם בשבוע שעבר עם פיגור וכשגם הסטטיסטיקה נגדה. רק קבוצה אחת מתוך 17 האחרונות שהפסידו בבית המשחק הראשון בחצי גמר, הצליחו לבצע מהפך עם ניצחון חוץ בגומלין. לקבוצה הזו אגב, קראו אייאקס והיא עשתה את זה נגד פנאתינייקוס.

"התחלנו את המשחק לא טוב, הייתה להם הרבה יותר אנרגיה מלנו", סיכם מאוריסיו פוצ'טינו, "אני חושב שהגישה שלנו בפתיחה וחוסר האנרגיות שלנו - גרמו למשחק להיות קשה. אנחנו בחיים, זה פיגור של 1:0 בלבד. אנחנו צריכים להאמין שאנחנו מסוגלים לחזור משם עם ניצחון. המערך של שלושה בלמים? אני מקבל את הטענה בדיעבד שזו הייתה טעות, אבל לא היו לי יותר מדי אפשרויות".

קשר טוטנהאם, כריסטיאן אריקסן, סיכם: "ב-20 הדקות הראשונות רק הסתכלנו על הכדור וגרמנו להם להיראות הרבה יותר טוב מאיתנו. אייאקס קבוצה טובה, אבל הערב עזרנו לה. במחצית הראשונה לא שימשנו יריבה ראויה. במחצית השנייה השתפרנו. ההיעדרויות? אנחנו לא יכולים להמשיך לדבר על הפציעות. כשאתה בחצי הגמר, לא משנה מי משחק, אתה חייב להעלות את הרמה שלך. יש לנו מזל שהבעיטה שלהם לקראת הסיום פגעה בקורה ואני מקווה שנבצע מהפך בגומלין".

השינוי אצל טוטנהאם הגיע בדקה ה-39, אז מוסא סיסוקו נכנס במקום יאן ורטונגן שנפצע, והתרנגולים שינו מערך. הצרפתי אמר: "הפתיחה שלנו לא הייתה טובה, אולי הפחד שיתק אותנו. לא היינו אגרסיביים מספיק וכשעליתי מהספסל ניסיתי להוסיף את האלמנט הפיזי שהיה חסר לנו. המחצית השנייה שלנו הייתה טובה יותר".

המספרים

* זה היה ההפסד השלישי בלבד של קבוצה אנגלית ב-30 משחקים מול קבוצות הולנדיות באירופה. טוטנהאם אחראית לשניים מההפסדים האלו (הפסידה גם לאיינדהובן ב-2008).

* רק קבוצה אחת העפילה לגמר אירופי אחרי הפסד ביתי במשחק הראשון וזו היתה אייאקס ב-1996.

* אייאקס שברה שיא כשהבקיעה בתשעה משחקים רצופים בליגת האלופות בפעם הראשונה.

* אייאקס ניצחה משחק חוץ רביעי ברציפות באלופות, אחרי שלא ניצחה ב-12 משחקי החוץ שלה לפני כן.

* טוטנהאם הבקיעה ב-20 משחקי האלופות האחרונים שלה עד המשחק הזה.

* אייאקס הבקיעה העונה 161 שערים בכל המסגרות, 63 יותר מטוטנהאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully