וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מוריד חבר? מפגש התחתית הפיקנטי בין חיים סילבס לאלדד שביט

27.4.2019 / 7:00

שביט אימן את סילבס בעפולה, סילבס לקח את שביט כעוזרו ברעננה, אבל עכשיו סילבס בבכורה בהפועל חיפה יכול לסתום את הגולל על סיכויי ההישארות של שביט ובני סכנין. החברות הקרובה שהחלה במילות נימוסין בירידה במעלית, תסתיים בירידת ליגה?

נועם אשל

בווידאו: כתבת וואלה! ספורט מ-2011, חיים סילבס ואלדד שביט יחד בהפועל עפולה

סוף העשור הקודם. בבניין רב קומות בעיר נשר התגוררו חיים סילבס, מי שאז היה כדורגלן בשלהי הקריירה, והמאמן הצעיר אלדד שביט שנאלץ לסיים את הקריירה כשחקן. שביט וסילבס לא הכירו באותו שלב. מלבד מילות נימוסין בפגישות אקראיות במעלית או בדרך לחנייה, השניים לא החליפו הכירו. עבר זמן מה וההיכרות השטחית הזו הפכה לקשר חברי חזק.

היחסם הללו החלו בעונת 2010/11. שביט, אז מאמן צעיר ומבטיח מאוד מונה למאמן הראשי של הפועל עפולה, ששיחקה אז בליגה א' צפון. אחד השחקנים הראשונים שצירף שביט היה סילבס עצמו וגורמים המקורבים לשניים יודעים לספר שכבר בשיחה הראשונה נוצר קליק. שביט שאוהב מאוד גם את הצד המנטלי, הבין שסילבס יכול להיות זה שינהל לו את חדר ההלבשה בצורה הנכונה, וסילבס מצדו אהב מאוד את קו המחשבה של המאמן הצעיר.

תשע שנים לאחר מכן, שביט וסילבס הם שני חברים טובים - כאלה שעברו חוויות מקצועיות ביחד, אבל המשיכו לחלוק מידע ולהתייעץ זה עם זה גם כשנותרו לחוד - שהערב (שבת, 20:30, ספורט 5 פלוס) ניצבים בשני צדי המתרס של משחק גורלי. האם סילבס, במשחק הבכורה שלו כמאמן הפועל חיפה, יהיה זה שיוריד את החבר הטוב שביט ואת בני סכנין לליגה הלאומית אחרי 12 שנים בליגת העל?

עוד בנושא:
עלי עוסמאן תורגל כבלם בהרכב בני סכנין לקראת הפועל חיפה
חיים סילבס הוצג בהפועל חיפה: "סיטואציה לא רגילה, אבל הזדמנות נהדרת"
ז'אורז'יניו בראיון: "זה סיוט, אני לא אותו בנאדם בלי הכדורגל"

חיים סילבס מאמן הפועל רעננה (ימין) עם עוזרו אלדד שביט. מגד גוזני
הפעם אחד נגד השני. חיים סילבס עם אלדד שביט בימיהם בהפועל רעננה/מגד גוזני

הקשר הזה של מאמן ושחקן, התהפך מהר מאוד. שביט פוטר בהמשך אותה עונה ולאחר מכן סילבס, שפציעה הביאה לסיום הקריירה שלו כשחקן פעיל, התבקש לשמש בתפקיד המאמן במחזורי הסיום וכך החל למעשה את קריירת האימון שלו. בשלב מאוחר יותר סילבס, שהגיע גם עם רזומה של שחקן מוכשר ובולט בכדורגל הישראלי, קיבל את הפועל רעננה אחרי שצבר ניסיון כמאמן נוער ועוזר מאמן, והיה צריך לצרף עוזר לצדו. סילבס בחר בשביט וכך הושלם המהפך: השחקן הפך למאמן, והמאמן לעוזרו. "חיים רצה מישהו שהוא סומך עליו, שהוא חבר וגם יש לו ניסיון, "הסבירו השבוע גורמים ברעננה. "אפשר להגיד שהם השלימו אחד את השני".

כיום, אם שואלים על התכונה המרכזית של שביט, רבים יגידו שמדובר באנליסט של מהלכים ברמה הגבוהה ביותר. בימיו ברעננה, כך טוענים במועדון, שביט לא הרבה להתעסק בנושא הזה ולמעשה היה החוליה המשלימה בצוות המקצועי. אלא שלא רק סילבס ניזון משביט. בסביבת השניים יודעים להגיד ששביט שאב הרבה מהחדשנות דווקא מסילבס. את שיטת שלושת הבלמים ששביט אוהב כל כך וצפוי להשתמש בה גם היום במשחק, הוא דווקא שאב מסילבס ונדמה שהמון מההחלטות המקצועיות של השניים הגיעו בעזרת עצות מהאחר. "השילוב ביניהם היה מצוין" מסביר שחקן ברעננה. "אלה לא היו יחסים רגילים של מאמן ועוזר, אלא יחסים של התייעצויות אמיתיות. מי שמכיר אותם יודע שהם מתייעצים המון גם בשנים האחרונות שהם לא עובדים ביחד".

מאמן הפועל חיפה חיים סילבס. שלומי גבאי
נתק מכוון עם החבר בשבוע האחרון. חיים סילבס באימון הפועל חיפה/שלומי גבאי

בסביבת השניים מספרים כי מלבד איחולי חג שמח, בשבוע האחרון נוצר נתק מכוון בין השניים. שביט וסילבס מבינים את חשיבות המשחק ולא רצו להפריע אחד לשני, כשהמפגש הערב יתחיל בלחיצת יד אבל יכול להסתיים בניחומים של סילבס כלפי שביט או בחגיגות של מאמן סכנין על חשבון הסתבכות אמיתית במאבקי ההישרדות של סילבס.

"הם יישארו חברים בכל מקרה", מסביר גורם המקורב לשניים, "אבל אין ספק שכל אחד מהם רוצה לנצח ול-90 דקות לא יהיה אכפת לו מהשני. אם הם יכולים להפתיע אחד את השני? כנראה שלא. אז זה יהיה תלוי בעיקר בשחקנים ובניהול המשחק בהתאם להתפתחויות, ובזה שניהם בולטים".

אלדד שביט מאמן בני סכנין. קובי אליהו
יזכה לניחומים בסיום או שיסבך את חברו? אלדד שביט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully