וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סילבס הוצג בהפועל חיפה: "סיטואציה לא רגילה, אבל הזדמנות נהדרת"

18.4.2019 / 10:26

המאמן החדש במסיבת העיתונאים: "כרגע אנחנו שמים הכל בצד ומסתכלים רק על המשחק נגד סכנין במטרה להביא את המועדון לחוף מבטחים". כץ: "חיים נבחר כי הוא הכי מתאים כרגע להפועל חיפה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

מאמנה החדש של הפועל חיפה חיים סילבס הוצג הבוקר (חמישי) בשורות האדומים במסיבת עיתונאים, לצד הבעלים יואב כץ שהחליט לצרפו על חשבון שרון מימר שפוטר. לאחר מסיבת העיתונאים העביר סילבס את אימון הבכורה שלו בבית נגלר, כשהופעת הבכורה שלו תהיה ביום שבת הבא מול בני סכנין. המאמן שוחח מספר דקות עם השחקנים על כר הדשא בנוכחות כץ ואמר להם: "אל תחשבו על כל מה שהיה העונה וכל מה שעבר עליכם ותגיעו משוחררים יותר למשחקים הקרובים כדי שנשלים את המשימה ונישאר בליגה. יש פה שחקנים שעבדו איתי ויודעים את הדרישות שלי ואני בטוח שנצליח ביחד". סילבס שוחח גם עם הצוות המקצועי החדש שלו, איתו נפגש אמש לפגישת עבודה מסודרת ראשונה.

סילבס אמר: "מודה ליואב כץ על האמון בי, אעשה הכל כדי להיות ראוי. יש לי הזדמנות נהדרת כאן. אני נכנס לסיטואציה לא רגילה. בדרך כלל מתחילים את העונה, בונים באיטיות תהליכים. כרגע יש לנו משימה אחת שמונחת על השולחן והיא המשחק נגד סכנין. אני לא מסתכל על שום דבר אחר, רק על הדבר הזה. אני מצפה מהשחקנים ומהצוות לעזוב הכל בצד ולהביא את המועדון לחוף מבטחים. אחרי זה נתפנה לשאר הדברים. אסור לחשוב על הפיספוס של הפלייאוף העליון ועל העונה הבאה. הפועל חיפה כבר איבדה יותר מדי נקודות, ועכשיו הזמן לתקן ולסיים את המשימה. היו לפניי מאמנים נהדרים כאן ועכשיו אני הגעתי. הפועל חיפה זה מועדון הישגי עם מסורת ואוהדים, ואני נרגש להגיע למועדון כזה. כשהוא מחובר לקבוצה שלו, יש לו עוצמה יוצאת דופן. זה משהו שאני רוצה לחדש ולהחזיר. אני מאמין שאצליח להביא את התוצאות יחד עם הצוות והשחקנים המוכשרים שיש פה".

מאמן הפועל חיפה חיים סילבס עם הבעלים יואב כץ. שלומי גבאי
חיים סילבס עם יואב כץ/שלומי גבאי

יואב כץ הוסיף: "הבחירה לא הייתה במי שנראה הכי טוב, למרות שהוא גם נראה טוב, אלא במי שהכי מתאים להפועל חיפה. דיברתי עם אחרים, אנשים ומאמנים מצוינים, אבל אני חושב שחיים הכי מתאים בתקופה הזאת ולכן נעשתה הבחירה. אני רואה אותו מוביל את הקבוצה לטווח הארוך. זאת לא החלטה שקיבלתי ביני ובין עצמי. התייעצתי עם הצוות ואפילו עם שחקנים. לשרון מימר היה רקורד טוב מאוד. הוא מאמן מצוין ובחור נהדר, היה מצער להיפרד ממנו אבל זאת הייתה החלטה שלו. אבל זה היה בעבר, אנחנו מסתכלים קדימה. אם ננצח את כל המשחקים שנותרו ונסיים במקום השביעי, העונה לא תיחשב ככישלון. הירידה עדיין מרחפת על כל הקבוצות, אנחנו צריכים להתמודד עם זה. אם מבנה הליגה היה כמו בספורט האמריקאי, בלי ירידות ליגה, לא הייתה אותה דרמה ולא היו יצרים ואולי מאמנים לא היו עוזבים באותו הקצב. גם גודל המדינה הקטנה והתקשורת משפיעים פה. בהפועל חיפה המאמנים עזבו השנה, זאת לא הייתה החלטה של הבעלים".

על גבריאל תמאש: "אני לא גר בישראל, לא יודע מספיק על התנהלות בתי המשפט. אני מקווה שהוא ייצא כמה שיותר מהר ממעצר בית. זה משפיע על הקבוצה והוא עוגן מרכזי. אחרי שהוא יחזור נסתכל מה עשינו לא בסדר ונדבר על זה. קודם כל אנחנו מקווים שישתחרר כמה שיותר מוקדם ויחזור לפעילות. תמאש בחור מאוד רגיש, הוא מאוד נפגע מהסיטואציה".

עוד באותו נושא

הפועל חיפה: חיים סילבס מונה למאמן, חתם עד תום העונה הבאה

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חיפה חיים סילבס עם הבעלים יואב כץ. שלומי גבאי
חיים סילבס עם יואב כץ/שלומי גבאי

המאמן בן ה-43 מונה עד תום העונה הבאה, עונת 2019/20, כשכבר בשבועות הקרובים הוא יתחיל בבניית הקבוצה לעונה הבאה. בשלב זה, כך על פי גורמים במועדון, סילבס לא יצרף אליו דמות מקצועית והצוות הקיים יישאר בתפקידו. אחת ההחלטות שסילבס יצטרך לקבל היא האם להשאיר את הבלם הרומני גבריאל תמאש, כאשר גם כץ יקבל החלטה בנושא במהלך שהותו בישראל.

סילבס חוזר לאמן אחרי שפוטר ב-30 בדצמבר מעירוני קרית שמונה, אותה אימן כשנה וחצי. לפני כן, אימן בהפועל עפולה ובהפועל רעננה, אותה אימן בהצלחה בין 2014 ל-2017 והוביל אותה להישיגים נאים בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully