וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטלנד ניצחה באוקלהומה סיטי, גם גולדן סטייט וטורונטו עלו ל-1:3

לילארד ומקולום קבעו 98:111, הראפטורס חגגו עם 85:107 באורלנדו, דוראנט סידר לאלופה 103:115 על הקליפרס. בוסטון השלימה סוויפ

עריכת וידאו: מתן חדד

מחזור המשחקים של פלייאוף ה-NBA נפתח אמש (ראשון) ונמשך אל תוך הלילה, כשבמשחק הראשון בוסטון הפכה לקבוצה הראשונה שעולה לחצי הגמר אחרי שגברה 106:110 על אינדיאנה והשלימה ניצחון 0:4 בסדרה. מיד לאחר מכן גולדן סטייט השלימה ניצחון שני רצוף בלוס אנג'לס, ואחרי ה-1:1 הסנסציוני עלתה ל-1:3 עם ניצחון 105:113. קבוצות נוספות שעלו ל-1:3 הן טורונטו, שלא התקשתה לנצח באורלנדו, ופורטלנד הנהדרת, שחגגה באוקלהומה סיטי.

משחקי הלילה

אינדיאנה - בוסטון 110:106 (הסלטיקס ניצחו 0:4 בסדרה)
קליפרס - גולדן סטייט 113:105 (הווריירס עלו ל-1:3 בסדרה)
אורלנדו - טורונטו (הראפטורס עלו ל-1:3 בסדרה) 107:85
אוקלהומה סיטי - פורטלנד (הבלייזרס עלו ל-1:3 בסדרה) 111:98

קליי תומפסון מול לנדרי שאמט, גולדן סטייט ווריירס מול לוס אנג'לס קליפרס. רויטרס
27 נקודות במחצית הראשונה. לא רע, קליי תומפסון/רויטרס

אוקלהומה סיטי - פורטלנד (הבלייזרס עלו ל-1:3 בסדרה) 111:98

אשתקד היתה פורטלנד האכזבה הגדולה של הפלייאוף, כשקרסה כבר בסיבוב הראשון והודחה בסוויפ מול ניו אורלינס, אף שהיתה הפייבוריטית והחזיקה ביתרון ביתיות. הפעם, ככל הנראה במאץ'-אפ הקשה ביותר שהיתה יכולה לדמיין בסיבוב הראשון, ללא הסנטר הפותח שלה יוסוף נורקיץ' שנפצע וגמר את העונה, הבלייזרס מוחקים לגמרי את השדים הללו והופכים אט אט לסיפור הגדול של הסיבוב הראשון, מרחק ניצחון ביתי אחד מהעפלה לסיבוב השני בתום חמישה משחקים בלבד.

כנגד כל מנצחת יש כמובן גם מפסידה, ואם בשדים עסקינן, הרי שאלה שהת'אנדר מכירים כל כך טוב שבו לרדוף אותה הלילה: ראסל ווסטברוק שוב כפה הרבה יותר מדי (5 מ-21 מהשדה, 14 נקודות), פול ג'ורג' שוב לא נראה כשיר במאת האחוזים ואת 32 הנקודות שלו גם כן קלע באחוזים רעים (8 מ-21), ומלבד דניס שרודר (17 נקודות), אף שחקן משנה לא תפקד מעל המצופה.

אחרי מחצית ראשונה צמודה, צלף דמיאן לילארד שלשה שקבעה 54:66 באמצע הרבע השלישי, היתרון צמח ל-60:79 וזהו, משם המארחת כבר לא ידעה כיצד לחזור. סי ג'יי מקולום (27 נקודות) ולילארד (24) קיבלו תרומה גדולה גם מאל פארוק אמינו (19 ו-9 ריבאונדים) ומו הארלס (15 ו-10 ריבאונדים), ומי יודע, בהחלט ייתכן שדווקא הבלייזרס יהיו היריבה של גולדן סטייט או יוסטון בגמר המערב.

עוד באותו נושא

המשחק שהמחיש: להארדן יש "זיכרון קצר", יוסטון "בכיינית", מיטשל "בדרך לגדולה"

לכתבה המלאה
שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר ראסל ווסטברוק מול שחקן פורטלנד טריילבלייזרס דמיאן לילארד. AP
נוקאאוט בקרב הרכזים. לילארד שומר על ווסטברוק/AP

אורלנדו - טורונטו (הראפטורס עלו ל-1:3 בסדרה) 107:85

אם הראפטורס היו יודעים כיצד לנצח משחקים ראשונים בפלייאוף הם כבר היו משלימים סוויפ, אבל כך או כך, טורונטו השכיחה לגמרי את המפלה בפתיחת הסדרה ושבה להיראות כמו הקבוצה הדומיננטית והמפחידה מהעונה הסדירה. עם 53 אחוז מהשדה (שיא מועדון למשחק חוץ בפלייאוף), חגגה הקבוצה של ניק נרס ניצחון שלישי ברציפות בפוסט-סיזן, בסך הכל הפעם השלישית בהיסטוריית המועדון.

ואם במשחק החוץ הקודם זה עוד הלך קשה, הפעם רבע שני של 16:30 סגר עניין, כשאורלנדו פשוט לא מצאה תשובות לקוואי לאונרד. הכוכב הגדול הפציץ 34 נקודות (12 מ-20 מהשדה) ב-35 דקות, ובכל פעם שהמג'יק עשו קולות של קאמבק, ה-MVP של סדרת הגמר לשעבר השתיק אותם. את הסיוע העיקרי קיבל כרגיל מפסקל סיאקם (16), אבל גם נורמן פאוול (16) וסרג' איבקה (13) תרמו מהספסל, והשכיחו ערב חלש של מארק גאסול (2 נקודות) וקייל לאורי (9). מנגד, 25 נקודות של ארון גורדון לא הספיקו, לא בלילה בו אורלנדו קולעת ב-21 אחוז בלבד מחוץ לקשת.

אינדיאנה - בוסטון 110:106 (הסלטיקס ניצחו 0:4 בסדרה)

הסלטיקס הפכו לראשונים בפלייאוף שהשלימו ניצחון בסדרה עם 0:4 די קל על אינדיאנה, שבלי ויקטור אולדיפו פשוט אין לה מספיק כלים, ונכנעה. שבעה שחקנים בסלטיקס קלעו בדאבל פיגרס, כשהפעם הקבוצה של בראד סטיבנס קיבלה תרומה חשובה מהספסל: גורדון הייוורד הראה סימני חיים מעודדים עם 20 נקודות ב-7 מ-9 מהשדה (3 מ-3 מהשלוש), מרקוס מוריס קלע 18 והוסיף 8 ריבאונדים (והיה השחקן עם הפלוס מינוס הכי טוב בקבוצה, 18+), ג'ייסון טייטום קלע 18, אל הורפורד קלע 14 וקלט 12 כדורים חוזרים (פלאס 5 אסיסטים), קיירי אירווינג סבל מערב קליעה בינוני (4 מ-13) אבל תרם 14 נקודות ו-7 אסיסטים, ובוסטון משלימה את המשימה.

מנגד, אולדיפו הגיע לאולם בבאינדיאנפוליס בפעם הראשונה מאז שקרע את הרצועה ב-26 בינואר, וזכה לקבלת פנים חמה מהקהל המקומי, שנזכר מה יכול היה להיות אילו הכוכב הגדול לא היה נפצע. בלעדיו בויאן בוגדנוביץ' (22 נקודות) וטייריק אוונס (21) בלטו הערב, אבל למעשה רק שרשרת שלשות בדקה האחרונה שיפרו את המאזן (10 מ-28 מעבר לקשת, 35 אחוז) וצימקו את הפער בסיום. כעת הם מחכים לאתגר מורכב בהרבה: מילווקי באקס, שמוליכה 0:3 על דטרויט.

אינדיאנה עפה בסיבוב הראשון בפלייאוף עונה שלישית ברציפות. אומנם ב-2017 היא גם ספגה סוויפ מקליבלנד, אבל בשנה שעברה הודחה רק אחרי שבעה משחקים. היום היא לא ויתרה, ובתחילת הרבע הרביעי היה שוויון 82:82 שנשמר כמה דקות, אבל הסלטיקס ידעו לסגור את הסיפור בסיום.

ג'יילן בראון שחקן בוסטון. GettyImages
זה יספיק לסיבוב הבא? בראון/GettyImages
קיירי אירווינג שחקן בוסטון מול ווסלי מת'יוס שחקן אינדיאנה. AP
ועכשיו: מילווקי. קיירי/AP

ל.א קליפרס - גולדן סטייט 113:105 (הווריירס עלו ל-1:3 בסדרה)

"אנחנו כמו ג'וקים", אמר דוק ריברס על הקליפרס שלו, "אי אפשר להיפטר מאיתנו", אבל יש גבול למה ג'וקים יכולים לעשות מול מפלצות. גולדן סטייט שוב המחישה הלילה את עוצמתה וכוחה, כשגם בערב נחוש של המארחת, גם בערב קליעה רע של סטף קרי, היא מצליחה לנצח. אומנם לא בקלות, ועדיין בשליטה מלאה. הפתיחה הייתה של הווריירס, שהוליכו בפער דו ספרתי בתום הרבע הראשון. הקליפרס לא ויתרו, חזרו שוב ושוב, וברבע השלישי אף הוליכו 79:82, אבל ברבע האחרון גולדן סטייט התחילה להעלות הילוך וללחוץ בהגנה, והותירה את המארחת חסרת אונים. הווריירס יארחו את משחק מספר 5 בעוד שלושה ימים, בניסיון לגמור את הסדרה ולהעפיל לחצי הגמר, ככל הנראה מול יוסטון.

קליי תומפסון פתח בצורה נהדרת, קלע 17 ברבע הראשון ו-27 במחצית הראשונה, וסיים בסופו של דבר עם 32 נקודות ב-12 מ-20 מהשדה ו-6 מ-9 מהשלוש. קווין דוראנט אומנם שוב נגרר לקצת טראש טוק עם פטריק בברלי, אבל שוב סיים כקלע הבולט עם 33 נקודות אדירות (12 מ-21 מהשדה), 6 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. סטף קרי, במשחק חלש יחסית, סיים עם 12 נקודות בלבד (1 מ-9 מהשלוש) אבל הוסיף 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. אנדרה איגודלה תרם 10 נקודות חשובות, אנדרו בוגוט אומנם יצא מוקדם בשש עבירות אבל עדיין עזר עם 8 נקודות ו-10 ריבאונדים ודריימונד גרין קינח עם 10 נקודות ו-9 כדורים חוזרים. כאמור, מכונות.

בצד השני, הקליפרס שוב נותרים עם המחמאות, כששוב הוציאו את המיטב מהסגל המוגבל שלהם. שיי גילג'ס אלכסנדר בלט עם 25 נקודות, דנילו גלינארי הוסיף 16 אבל רק ב-5 מ-20 מהשדה, ופטריק בברלי הסתפק ב-12 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס מול לוס אנג'לס קליפרס. רויטרס
וזה כשהוא חלש. קרי/רויטרס
קווין דוראנט מול לו וויליאמס, גולדן סטייט מול ללוס אנג'לס קליפרס. רויטרס
למה עצבנתם אותו. דוראנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully