וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'לגיריס בנעליים של סיינה? שאראס מסביר את המהפך, אוברדוביץ' מהלל אותו

אחרי ההתאוששות המדהימה מהתבוסה ב-33 הפרש, בליטא מפנטזים על מהפך היסטורי. השועל הסרבי שיבח את שאראס הנרגש: "ווינר בנשמה"

עריכה: מתן חדד

בווידאו: מספרי העונה הסדירה ביורוליג

ז'לגיריס שוב המחישה את סוד הקסם של הסדרות ביורוליג. יומיים אחרי שהובסה ב-33 הפרש וקלעה 43 נקודות בלבד מול פנרבחצ'ה - מספר הנקודות השני הכי נמוך אי פעם בשלב הפלייאוף של המפעל - החבורה העיקשת של שרונאס יאסיקביצ'יוס הפגינה אופי ועצבים מברזל, והנחילה אמש (חמישי) הפסד בכורה בבית לפנר, 82:80, בדרך ל-1:1 בסדרה.

בבוקר שאחרי הניצחון ההירואי, בליטא תהו האם ז'לגיריס מסוגלת לשחזר את ההישג המפורסם של סיינה, שהובסה 89:41 על ידי אולימפיאקוס במשחק הראשון של רבע גמר היורוליג ב-2011 רק כדי לנצח את שלושת המשחקים הבאים. "אם ז'לגיריס תנצח בסדרה הזו, זה ייזכר כמהפך הגדול בתולדות היורוליג", צוין בתקשורת המקומית.

הסדרה הזו מרתקת בין היתר בשל המצ' אפ על הקווים, בין המאמן הטוב באירופה ז'ליקו אוברדוביץ' לבין מי שמתיימר להיות כזה יום אחד, שאראס כמובן. שאראס שואב השראה מהשועל הסרבי הוותיק, ונראה שההערכה ביניהם הדדית. אחרי המשחק אמר אוברדוביץ' ש"הניצחון של ז'לגיריס הוא עדות לאופי של המאמן שלה. הוא ווינר בנשמה, ומצליח להעביר את זה לשחקנים שלו".

אמש נראה היה ששאראס למד את כל הטריקים מהספר של אוברדוביץ', כולל הפעלת לחץ בלתי פוסק על השופט לואיג'י לאמוניקה. "אם היינו מפסידים, כנראה שהייתי חוטף קנס", הודה שאראס בסיום, וסיפר שהתלונן מספר רב של פעמים לשופט על הפיזיות "המוגזמת" של שחקני פנר.

בסיום סיפק שאראס נאום אמוציונלי, ואמר ש"ניצחונות הם דבר חשוב, אבל בסופו של דבר יש דברים חשובים יותר. התגובה של השחקנים שלי למשחק 1, רוח הלחימה שהם הראו יומיים אחרי שחטפו סטירת לחי - מבחינתי זה יותר גדול מהכל, לא חשוב אם ניצחנו או הפסדנו. עכשיו אוהדי ז'לגיריס יזכו לראות את המאמן הטוב באירופה בפעולה פעמיים באולם הביתי שלהם".

שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. GettyImages
לומד מהטוב ביותר. שאראס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully