וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה פנתה לרגב וארדן: "סייעו לתמאש לחזור לפעילות מלאה"

15.4.2019 / 19:23

בית המשפט דחה את בקשת הבלם לחזור לאימונים ומשחקים. בהפועל חיפה זועמים: "לא קיימת מסוכנות והוא שיתף פעולה עם החוקרים". מהמשטרה נמסר: "דוחים את הטענות שאין להן אחיזה במציאות"

גבריאל תמאש בדיון לאחר מעצרו/צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

הפועל חיפה פנתה לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, ולשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בבקשה לפעול להקלה בתנאי מעצר הבית של הבלם הרומני גבריאל תמאש. בית המשפט דחה היום את בקשתו של תמאש לצאת לאימונים ומשחקים תחת פיקוח.

בבקשה של הפועל חיפה נכתב: "השחקן גבריאל תמאש, בלם קבוצת הפועל חיפה ושחקן נבחרת רומניה, נתפס בתאריך 26-במרץ על ידי משטרת התנועה בכביש החוף כאשר על פי המשטרה נהג במהירות מופרזת כשכמות אלכוהול מעל המותר בדמו. מאז חלפו 19 ימים!!!! והשחקן נמצא במעצר (שישה ימים במעצר ושבועיים במעצר בית מלא) זאת על אף שלא קיימת כל מסוכנות-מסר את גרסתו למשטרה, רישיונו נפסל, והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ כאשר שישה מפקחים 24/7 סביבו. שתי בקשות שלנו לשחררו (כולל אחת בה דנו היום) ממעצר בית או לחילופין לצאת לאימונים ומשחקים נדחו מסיבות שונות ומשונות. נזכיר כי הוא עובד זר בארץ והסיבה להימצאותi בארץ היא עבודתו ככדורגלן מקצוען. נבקשך להתערב בפרשה זו על מנת להביא לשחרורו המיידי של השחקן לאימונים ומשחקים".

עוד בנושא:

יואב כץ יערוך שיחה מכרעת עם סילבס, אלישע לוי ויובל נעים בהמתנה
מאור בוזגלו על הכוונת של הפועל חיפה, יגיע בעונה הבאה?

גבריאל תמאש. יותם רונן
אכיפה בררנית והתנהלות אי שוויונית. תמאש/יותם רונן

עוד לפני הפנייה לשרים אמרו עורכי דינו של השחקן עו"ד תומר נגולה ועו"ד איתן סטולר: "התנהלות מערכת אכיפת החוק בעניינו של גבריאל תמאש מדיפה ריח חריף של אכיפה בררנית והתנהלות אי שוויונית בעליל. המשטרה ממשיכה לבקש כותרות על גבו של תמאש רק בשל היותו מפורסם ואילו לא היה מפורסם התיק בעניינו היה מסתיים בדיון אחד או שניים. לעניין המעצר, עצוב לנו להיווכח שבית המשפט מתקשה לשחרר את תמאש לאימונים ומשחקים ולתת לו לבצע את עבודתו, קרי לשחק כדורגל מקצועני שזו הרי הסיבה האחת והיחידה לשהייתו בארץ.

"מוזר שבית המשפט החליט להותיר את תמאש במעצר בית חרף כל תנאי הפיקוח שהוצעו. במקרה של כדורגלן מוכר אחר, יצחק אספה, שעניינו חמור עשרות מונים מהמקרה של תמאש, כאשר שם המסוכנות התממשה וחיי אדם קופחו, בית המשפט התיר לו לחזור להתאמן ולשחק לאחר זמן קצר, ואילו במקרה זה שהמסוכנות הייתה רק בגדר פוטנציאל, בית המשפט עדיין עומד על החלטתו ובכך מחזק את עמדתה המפלה של המשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות שאין להן כל אחיזה במציאות. העובדות הן שהנאשם נתפס נוהג במהירות 205 קמ"ש בהשפעת אלכוהול בכמות פי 3 מהמותר בחוק (773 מ"ג), תוך סיכון חייהן של שתי נשים נוספות שנכחו עמו ברכב ויתר משתמשי הדרך. דבריו של בית המשפט בהקשר זה מדברים בעד עצמם: 'באשר למסוכנות זו, הרי שאני מסכים לחלוטין עם עמדת העוררת ועם הפסיקה שהוצגה מטעמה לפיה נהיגה במהירות 200 קמ"ש הינה נהיגה מסוכנת ביותר, שיש בה משום קלות ראש ומשום סיכון משמעותי לשלומם של הנוסעים ברכב ולכל מי שעושה שימוש בדרך. באותה עת היה המשיב שיכור, ובגופו ריכוז משמעותי של אלכוהול העולה במידה ניכרת על זו המותרת בחוק. השילוב בין שני נתונים אלה מצביע על רמת מסוכנות גבוהה, אפילו גבוהה ביותר. לכך יש להוסיף עובדה נוספת..תלוי ועומד נגד המשיב כתב אישום נוסף בגין שכרות.

"בניגוד לנטען, משטרת ישראל פועלת ללא משוא פנים ומבצעת אכיפה שוויונית, זאת ללא קשר למוצאו או משלח ידו של הנהג, וההחלטה בעניינו התקבלה ע"י התביעה נוכח שיקולים מקצועיים ועניינים כבכל מקרה דומה ובפרט נוכח עברו וחומרת מעשיו, הא ותו לא. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בקטל בכבישים, תפעל לאכוף בנחישות עבירות תנועה מסכנות חיים ולמצות את הדין עם אלו שבמעשיהם יהוו סכנה של ממש לחייהם ולחיי כלל משתמשי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully