וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה זכתה באליפות ישראל בכדורעף נשים בפעם השנייה ברציפות

הקבוצה של יורי לוקטיב הניפה את הצלחת בפעם השלישית בתולדותיה, אחרי שניצחה מול הקהל הביתי 1:3 את הפועל כפר סבא, והשלימה 0:3 בסדרת הגמר. 21 נקודות ליוליה אנדרושקו, 19 ללוגאן טום

שחקניות מכבי חיפה כדורעף חוגגות זכייה באליפות. איגוד הכדורעף, אתר רשמי
הגביע נשאר בחיפה/אתר רשמי, איגוד הכדורעף

מכבי חיפה זכתה הערב (שישי) באליפות המדינה בפעם השנייה ברציפות והשלישית בתולדותיה, אחרי שניצחה באולם רמת אלון 1:3 (25:19, 19:25, 18:25, 18:25) את הפועל כפר סבא, בדיוק כפי שעשתה בשני המשחקים הקודמים, שנגמרו גם הם בתוצאה זו, והשלימה 0:3 בסדרת גמר הפלייאוף כולה. הקבוצה מהכרמל, שהשיגה את שתי האליפויות הקודמות שלה עם ניצחונות בגמר הפלייאוף על עירוני קריית אתא, הפסידה בשני גמרי פלייאוף להפועל כפ"ס בחמש השנים האחרונות, אך הנתון ההיסטורי הזה לא עמד בדרכה להנפה נוספת של הצלחת.

את חיפה הובילה יוליה אנדרושקו, שסיימה את המשחק עם 21 נקודות (3 קיל בלוקס, 4 אייסים), לצדה של לוגאן טום שהוסיפה 19 (2 קיל בלוקס ו-2 אייסים). פולינה מליק תרמה 12 נקודות, 8 לנסטיה קרדוניס (2 קיל בלוקס ו-2 אייסים). בכפ"ס סיימה קטרינה יובאנוביץ' עם 16 נקודות במשחק התקפי מוצלח, קרלה קסטיליאונה 14 (5 אייסים), פלורנסיה אגירה 9, אניה וליקי 8.

שחקניות מכבי חיפה כדורעף חוגגות זכייה באליפות. איגוד הכדורעף, אתר רשמי
שחקניות מכבי חיפה חוגגות/אתר רשמי, איגוד הכדורעף

מחזיקת הגביע כפר סבא עלתה אגרסיבית למערכה הראשונה, אותה פתחה ביתרון 1:7. הקבוצה של חן הימלפרב המשיכה לשמור על היתרון למרות שחיפה איימה לנגוס בו שוב ושוב עם נקודות של לוגאן טום ושל יוליה אנדרושקו. על כפ"ס ניצחה במערכה, שנגמרה ב-19:25 לאורחות, קרלה קסטיליאונה, שסיימה אותה עם 7. במערכה השנייה לקחה חיפה את העניינים לידיים, ולמרות התנגדות עיקשת של כפ"ס, שצמצמה את ההפרש עד לכדי מצב של שוויון (14:14), הצליחה לנצח בסופו של דבר 19:25 גם כן, בין השאר הודות למערכה מוצלחת של תמר שטיין (7 נקודות, 4 אייסים במשחק כולו), שהחליפה את סאטסוקי אוסוקין.

המערכה השלישית נפתחה עם קיל בלוק של קסטיליאונה, אך לאחר מכן החזירו אנדרושקו והקפטנית נסטיה קרדוניס את היתרון לחיפה. המקומיות טיפסו עד 4:10, פער שממנו כפ"ס התקשתה לחזור למרות שהתקרבה. במצב של 9:12 לחיפה זכו הירוקות בארבע הנקודות הבאות, ועלו ל-9:16. כפ"ס איימה לחזור, אבל אנדרושקו הבלארוסית, שרשמה עד למשחק 21.4 נקודות למשחק בממוצע בפלייאוף, לקחה על כתפייה את המשימה, ובעזרת שלוש נקודות רצופות עזרה לחיפה להבטיח את הניצחון במערכה, שנגמרה ב-18:25. המערכה האחרונה הייתה צמודה מאוד, וברוב שלביה לא הובילה אף קבוצה בהפרש של יותר משתי נקודות. אך במצב של 18:18 רצה חיפה קדימה ולקחה את כל שבע הנקודות הבאות בדרך לזכייה באליפות.

עוד באותו נושא

מנהלת ליגת כדורסל הנשים: משרד הספורט לא עמד בהתחייבויות

לכתבה המלאה
שחקניות מכבי חיפה כדורעף חוגגות זכייה באליפות. איגוד הכדורעף, אתר רשמי
חגיגות בחיפה/אתר רשמי, איגוד הכדורעף

הכוכבת הגדולה של מכבי חיפה, לוגאן טום, אמרה בסיום המשחק: "כל ניצחון הוא מתוק. עובדים קשה בכל העונה וזה מרגיש טוב לנצח ולזכות באליפות. מכבי חיפה היא כמו משפחה בשבילי, ואני עושה מה שאפשר כדי לעזור לקבוצה. לגבי העונה הבאה, אני בדרך כלל לא יודעת בשלב הזה איפה אהיה".

מאמן הפועל כפ"ס חן הימלפרב אמר: "הפסדנו תואר, ברכות לחיפה שהיו טובות מאיתנו בשלבים הסופיים של העונה. בעונה כולה עשינו דברים טובים באירופה ובגביע המדינה, בו זכינו. אני גאה בשחקניות שלי, ומודה להן על עונה נפלאה שבה מאוד נהניתי לעבוד עם הקבוצה. בגמר נלחמנו ולא איבדנו את זה כל כך מהר, אבל חיפה הציגה משחק קשוח וניצחה אותנו. יש להם שחקנית עם שתי מדליות אולימפיות על הצוואר, לוגאן טום, שעושה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה, פעולות שחורות שעושות את ההבדל. צריך ללמוד ממנה איך עושים דברים".

את חיפה, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון עם מאזן של 2:21, הדריך במשך רוב העונה גיא שמאי, שהוחלף בסוף חודש מרץ על ידי יורי לוקטיב - אותו המאמן שזכה עם חיפה באליפות בעונה שעברה. נקודת ציון נוספת בעונה של חיפה היא הצטרפותה המחודשת של טום האמריקאית, כמעט בת 38, שזכתה גם היא באליפות עם הירוקות בשנה שעברה והגיעה בחודש דצמבר לחזק את הקבוצה. גם כפר סבא, מצדה, סוגרת עונה מוצלחת למדי, עם זכייה בגביע ועונה סדירה שהסתיימה במקום השני עם מאזן של 3:20. בחצי הגמר ניצחה בסדרה 0:3 את מכבי רעננה.

ביום שלישי (18:00) באולם נעמן יתקיים המשחק השלישי בסדרת גמר הפלייאוף לגמרים, ובו תארח הפועל מטה אשר עכו, לה יתרון של 0:2 בסדרה, את הפועל כפר סבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully