וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת כדורסל הנשים: משרד הספורט לא עמד בהתחייבויות

המנהלת טוענת שלא קיבלה כספים למרות שהעונה הסתיימה השבוע: "רואים בכך קיפוח ספורט הנשים"

אליצור רמלה שי דורון עם אלי רבי. אתר רשמי
הצלחת כבר הונפה, אבל הכסף לא הגיע. אליצור רמלה אחרי הזכייה באליפות/אתר רשמי

מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים הודיעה היום (רביעי) שמשרד הספורט טרם עמד בהתחייבותו הכספית כלפי מנהלת הליגה, למרות שעונת המשחקים 2018/19 כבר הסתיימה השבוע.

כל זאת חרף העובדה שבהתאם להתחייבות המדינה במסגרת עתירה קודמת בנושא, נחתם חוזה מחייב להסכם שיווק חמש שנתי מתחדש בין המנהלת ל'אתנה'. כזכור, במסגרת העתירה של המנהלת בראשות רו"ח איריס שטרק לבג"ץ (יולי 2016), הצהירו המדינה ומשרד התרבות והספורט כי יקצו מידי שנה, במשך 5 שנים, סכום של יותר מ-900,000 שקלים למנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, שיועבר בתחילת העונה באמצעות הסכם שיווק מתחדש משך חמש שנים של המנהלת עם 'אתנה' ומתקציבי המועצה לספורט נשים. בנוסף לכספי תמיכות של יותר מ-450,000 שקלים בשנה לכל קבוצה בליגת העל.

בשתי העונות הראשונות משרד התרבות והספורט עמד בהתחייבויות, אולם בעונת המשחקים הנוכחית 2018/2019 עיכב המשרד את החתימה על ההסכם השנתי המתחדש של 'אתנה' ומנהלת הליגה, וגם לאחר שזה נחתם לאחרונה, טרם הועבר הכסף, ואף לגמרי לא ברור מתי יועבר.
נדגיש כי במהלך כל עונת המשחקים הנוכחית, עונת 2018-19, קיימה מנהלת ליגת אתנה ווינר את כל התחייבויותיה בהתאם להסכם השנתי המתחדש עד האחרונה שבהן. ההתחייבויות כוללות, בין היתר, הענקת הזכויות בשם הליגה, פרסום במגרשים, פעילויות בקהילה ופרסום במהלך שידורי הליגה בטלוויזיה כמו גם הפקת אירוע גמר הפליאוף שהתקיים ביום שני האחרון. ההתחייבויות הללו גוררות עלויות בפני עצמן, ומנהלת הליגה הוציאה מאות אלפי שקלים בכדי לעמוד בהתחייבויותיה. כך שמשרד הספורט ו'אתנה' זכו לשיווק בפועל, מבלי לשלם את התחייבויותיה ובניגוד להסכם שנחתם עמן.

מהמנהלת נמסר: "מנהלת הליגה קובלת על התנהלות זו של משרד התרבות והספורט בליגת העל לנשים בכדורסל. חברי דירקטריון המנהלת המורכבת מראשי הקבוצות רואים בכך קיפוח ספורט הנשים, פגיעה חמורה באמון הציבור ואי כיבוד החלטת בית המשפט. אם לא יתקבל מידע על מועד העברת התקציב והעברתו בפועל, ישקול הדירקטריון בראשות היו"ר רו"ח איריס שטרק לפנות לבג"צ פעם נוספת, על מנת שהקבוצות יוכלו לסגור את חובותיהן לעונה שהסתיימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully