וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של דמעות: על עתידו של יוסי בניון בבית"ר ירושלים

12.4.2019 / 6:49

יוסי בניון שמח להתמנות למנהל המקצועי של בית"ר, אך עדיין לא מעכל את הפרישה מהמשחק בסיום העונה. בקרוב הוא יתחיל לעבוד וירצה להפוך את בית וגן לשטח הרבה יותר סטרילי ופחות רכילותי. וחוגג? הוא יצטרך סבלנות בכדי להגשים חלומות

עריכת וידאו: מתן חדד

עיקרי הדברים

- הפרישה נכפתה על יוסי בניון

- הצוות המקצועי שייבנה בבית"ר בקיץ

- אינברום צפוי לעזוב, שטקוס לא יגיע

- קבוצה אטרקטיבית? משה חוגג יצטרך לחכות

seperator

1.

יוסי בניון עבר אתמול (חמישי) יום של סערת רגשות. מצד אחד מינויו למנהל מקצועי יחד עם הפרישה הצפויה יצר באז של יום חג עבור השחקן - בתקשורת, ברשתות וברמת אלפי ההודעות והקומפלימנטים להם זכה, כולל ההגדרה כשחקן הישראלי הכי גדול שהיה כאן. יחד עם זאת, בניון התלבט תקופה ארוכה בנוגע לפרישה. אם הייתה לו את הבחירה הוא היה רוצה לשחק עוד שנה ואז לעבור לצד הניהול המקצועי. רצה, אבל לא היה מי שייתן לו את זה.

משה חוגג קיבל החלטה כבר מזמן שלא משנה אם בניון ישולב בנוער או בבוגרים, הוא חייב לפרוש בתום העונה ולעבור לצד הניהול המקצועי, דרישה חד משמעית. בניון? האהבה והתשוקה למשחק לא נתנו לו שקט, הוא כל הזמן התלבט, באיזשהו שלב היה נראה שאפילו היה רוצה שכל המגעים הללו יתפוצצו רק בכדי להמשיך לשחק, עדיין לא היה שלם על ההחלטה. בשבוע האחרון נפל הפור, במיוחד לאחר מספר שיחות ופגישות עם אלי אוחנה והבנה ברורה כי אך אחד לא יתערב להם בצד המקצועי. בניון יקבל תקציב, יתייעץ אם אוחנה אך המילה האחרונה והאחריות המקצועית הם קודם כל שלו, לטוב ולרע. הפרישה? אנחנו עוד נראה הרבה דמעות במשחקים שנותרו לבניון עד לסיום העונה, בדיוק כמו אלה שראיתם לאחר המשחק נגד הפועל תל אביב במושבה, הוא פשוט נקרע מכך שזה אוטוטו נגמר.

משה חוגג אמר אתמול כי "בניון יודע למה אני מצפה, כדורגל טכני עם הרבה שערים". כאן אולי שווה לבעלים לעצור ולהיות מעט יותר סבלני. בית"ר תיבנה מחדש בשנה הבאה, קבוצה שנבנית מחדש לומדת לפני הכל לעמוד נכון ולהפוך לכזאת שקשה לשחק נגדה, רק לאחר מכן אפשר להלביש דברים נוספים. לא משנה מי ייאמן, המשפטים האלה על "כדורגל טכני עם הרבה שערים" יצטרכו להמתין מעט. לגיטימי ואולי נכון לדרוש את זה כדרך אך לא בשלב המיידי. בשלב הראשון של מה שיורכב בבית וגן בקיץ, המטרה תהיה לייצר קבוצה שלא יהיה פשוט לשחק נגדה וחבורה של שחקנים שאפשר לסמוך עליהם שייתנו הכל על המגרש, בעיקר ברמה הטקטית.

הדברים האלה לוקחים זמן ויצריכו סבלנות עד שהדברים יתחברו. ברגע שזה יקרה אפשר יהיה להתחיל לכוון אל כל החלומות של חוגג. חשוב לציין גם את ההחלטה המושכלת, הנכונה ונטולת האגו של חוגג, שהבין אחרי עונה אחת בלבד היכן טעה והחליט להעביר את קבלת ההחלטות לידי אנשי מקצוע.

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
אם זה היה תלוי בו הוא היה משחק עוד עונה. יוסי בניון/דני מרון

2.

מה בניון יביא איתו לבית"ר? למרות שבמשחקים הוא לא יהיה על הקוים, ביום יום הוא יהיה צמוד לקבוצה, באימונים ובאיזור חדר ההלבשה. לבניון יש עוד מספר שבועות להעביר עם שחקנים, צוות מקצועי ועובדי מועדון, וזה לא פשוט היות ונתח מסויים מהעובדים הללו יסיים את תפקידו בסיום העונה. לאחר שיבחר מאמן, צוות מקצועי ויושלם סגל השחקנים, בניון ירצה לעשות את בית וגן מקום הרבה יותר שקט ופחות רכילותי. זה גם ישפיע על רמת הכח אדם שיבחר להשאיר במועדון. מעבר לכך, בניון ואוחנה רוצים להפוך את בית וגן להרבה יותר סטרילי ממה שהוא היום.

עוד באותו נושא

יש סיכוי שהפעם זה יהיה שונה: על המינוי של יוסי בניון למנהל מקצועי

לכתבה המלאה
משה חוגג, אלי אוחנה בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
איך יעבוד השילוב עם חוגג ואוחנה?/יוסי ציפקיס

3.

ברמת השחקנים בית"ר תעבור מיני מהפכה. כמעט בכל אגף במגרש יש החלטה לשנות או התלבטויות. כרגע הכיוון הוא שאיתמר ניצן יישאר השוער וארנסט שטקוס לא יגיע. יש רצון לסגור את הקצוות עם שי קונסטנטין ולצרף אותו לעונה הבאה, לצרף מגן שמאלי זר ואולי גם בלם זר. ההחלטה בנוגע לבלם זר תשפיע גם על הישארותו של טל כחילה. בקישור הכוונה היא לצרף קשר אחורי מוביל כשגם דוד קלטינס יחזור להתמודד עם מקום בהרכב בתפקידו המקורי. דן איינבינדר וגדי קינדה חתומים וימשיכו כמובן והכיוון הוא שגם אופיר קריאף יישאר במועדון. יעקב בריהון יקבל מהמשחק הקרוב דקות משחק רבות במטרה לבחון האם יוכל להיות שחקן משמעותי בעונה הבאה בכנפיים, ויחד עם לירן רוטמן להתמודד על מקום בהרכב מול פרדי פלומן ועידן ורד. אור אינברום מסיים חוזה וצפוי לעזוב.

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
יקבל משחק פרישה כמו שמגיע לו. יוסי בניון/קובי אליהו

4.

לפני שייגש למשימה, בניון ובית"ר עדיין לא הבטיחו את הישארותם בליגה. במידה שיעשו זאת באחד משני המשחקים הקרובים, מתוכנן משחק הבית נגד מ.ס אשדוד מחזור לסיום כמשחק בו ייפרד בפעם האחרונה מהדשא כשחקן פעיל. משחק פרישה רשמי ומסודר שיכלול שחקנים מחו"ל זה משהו שיתחילו לעבוד עליו והוא עשוי לצאת לפועל רק בעונה הבאה.

5.

לרגל הודעת הפרישה של יוסי בניון השיק המועדון חולצת פרישה מעוצבת ומיוחדת עם צללית של בניון וחתימה אישית שלו במהדורה מוגבלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully