וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה 92:98 את מכבי תל אביב לאחר הארכה

הקבוצה של עודד קטש הכניעה סוף סוף את האלופה אחרי שני הפסדים ומנעה סוויפ עונתי. סטודמאייר להט עם 22, פלדין (23) ותומאס (18) כיכבו בהארכה. ווילבקין (22) ודיברתולומאו (21) בלטו מנגד

ONE

משחקי המחזור ה-25 בליגת העל ננעלו הערב (שני) כשבמוקד עומד הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי בין שתי המודחות הטריות מאירופה ובו הפועל ירושלים ניצחה לראשונה את מכבי תל אביב 92:98 אחרי הארכה. הפועל אילת הביסה את עירוני נהריה 68:90.

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. לירון מולדובן
חגג ניצחון ראשון על מכבי בהופעתו הראשונה מולה בליגה. אמארה סטודמאייר/לירון מולדובן

הפועל ירושלים - מכבי תל אביב 92:98

אחרי שהובסה מולה בשני המפגשים הקודמים העונה, הפועל ירושלים התייצבה למשחק הזה בהרכב חסר במיוחד ללא שני שחקני מפתח כמו ג'ייקובן בראון וליאור אליהו. אולם, היא הציגה לראווה את אמארה סטודמאייר שחגג ניצחון ראשון במשחק הראשון מול מכבי תל אביב העונה. ירושלים הצליחה לאבד יתרון של 72:80 בדקות הסיום עם ריצת 0:8 של האורחת שכפתה שוויון 80 והארכה, שבה טיישון תומאס וג'יימס פלדין לקחו פיקוד וסידרו ניצחון עם 18 נקודות בהארכה לאדומים.

סטודמאייר סיים את המשחק הזה עם 22 נקודות, למרות ששיחק דקות ארוכות עם ארבע עבירות. ג'יימס פלדין הוביל עם 23 ושלשת קלאץ' גדולה בהארכה וטיישון תומאס הוסיף 18 ו-10 ריבאונדים, כולל משחק תכליתי שלו בהארכה שבה הוא היה דומיננטי מאוד. מנגד, שני הרכזים של מכבי תל אביב בלטו מעל כולם. סקוטי ווילבקין סיים עם 22 והיה זה שסידר את ההארכה, אבל החטיא בדקות הסיום שלה. ג'ון דיברתולומאו הוסיף 21 וג'וני אובריאנט תרם 15. ירושלים יכולה להיות מעודדת מהניצחון הזה שהושג בסגל חסר וקיבלה עדות לכך שסטודמאייר הוא תוספת כח משמעותית מאוד עבורה. מכבי תחכה למפגש הבא מול ירושלים, אולי בגמר הפיינל פור?

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 23 (6 מ-20 מהשדה), אמארה סטודמאייר 22 ו-7 ריבאונדים, טיישון תומאס 18, 10 ריבאונדים ו-4 חסימות, דשון באטלר 11, יוגב אוחיון 9, תמיר בלאט 7, ג'וש אואנס 4, בר טימור 2, אלכס צ'וברביץ' 2.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 22 (9 מ-23 מהשדה, 3 מ-10 ל-3) ו-6 אסיסטים, ג'ון דיברתולומאו 21, ג'וני אובריאנט 15 ו-12 ריבאונדים, יובל זוסמן 8, ג'רמי פארגו 7, מייקל רול 7, טאריק בלאק 6, אלכס טיוס 4, אנג'לו קלויארו 2. ג'ייק כהן (11 דקות) ודני אבדיה (4 דקות) שותפו ולא קלעו.

עוד באותו נושא

הפועל תל אביב: דשון סטיבנס יחתום, גם אלאדה אמינו יישאר

לכתבה המלאה
דשון באטלר שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
חתם בנשיקה. באטלר/לירון מולדובן

מהלך המשחק

האורחת פתחה את המשחק הזה עם מטווח שלשות של ווילבקין ואובריאנט שהעלו את מכבי ליתרון מהיר של 11:16. דיברתולומאו וטיוס חגגו גם בצבע והעניקו למכבי יתרון גדול מאוד של 11:23 כשאנחנו פחות משמונה דקות בתוך המשחק. מכבי שלטה לחלוטין בריבאונד ושלשה עם הבאזר של פלדין הורידה אותה להפסקת הרבע בפיגור של 18:27.

המומנטום הירושלמי נמשך גם ברבע השני כשפלדין וסטודמאייר השלימו ריצת 0:11 שהחזירה את המארחת לפיגור של נקודה בלבד. אבל מכבי לא נבהלה ושלפה את ג'רמי פארגו שצלף שלשה מדאון טאון. ווילבקין וזוסמן השלימו ריצה נגדית שקבעה שוב יתרון גדול של 27:36 לאלופה. משחק החתול והעכבר נמשך כשיוגב אוחיון צלף שלשה נדירה ואלכס צ'וברוביץ' קלע מחצי מרחק והחזיר את ירושלים למשחק, כשנקודות של טימור ובלאט מהקו קבעו שוויון 42. סקוטי ווילבקין קלע אחת מהקו וקבע: 42:43 למכבי בהפסקה.

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו. לירון מולדובן
רק כמעט. ג'ון דיברתולומאו/לירון מולדובן

מכבי תל אביב פתחה טוב יותר את הרבע השני, אבל אחרי שתי דקות הגיע רגע המפנה כשאמארה קלע וסחט עבירה רביעית מאלכס טיוס שירד למנוחה ארוכה. ווילבקין לקח את המשחק עליו והעלה את מאזנו ל-17 נקודות כשאנחנו עוד לא באמצע הרבע השלישי. אבל לירושלים היה את פלדין שהתעורר אחרי בצורת ארוכה והעלה את ירושלים ליתרון ראשון: 51:52 עם שלוש זריקות עונשין מדוייקות. המשחק הצמוד נמשך, כשמכבי הצליחה ליטול שוב את ההובלה בזכות שלשה של דיברתולומאו ששברה בצורת ארוכה מחוץ לקשת. אובריאנט סחט עבירה שבע שניות לסיום הרבע אבל החטיא פעמיים מהקו וסטודמאייר קלע מהעונשין מנגד וקבע: שוויון 61 בסוף הרבע.

הרבע הרביעי נפתח בסימן הפועל ירושלים כשמהלך של סל ועבירה של פלדין קבע 65:70 לזכותה. מכבי הגיבה עם ארבע נקודות רצופות של ג'וני אובריאנט שמזערו את הפיגור הכחול לנקודה בלבד. אמארה חזר לשחק למרות ארבע עבירותיו וקלע מיד בצבע, אבל שלשה חשובה מאוד של מייקל רול צימקה ל-75:73 כשנותרו 3:39 דקות לסיום. אמארה פשוט להט והיה ה-איש של ירושלים בדקות ההכרעה. הוא השתלט על כדור אבוד, קלע על טיוס שביצע עליו עבירה חמישית וקבע יתרון של 72:80 לירושלים, קצת פחות משתי דקות לסיום המשחק. גמור? לא ולא? ווילבקין ודיברתולומאו קלעו שלשות, פלדין החטיא ו-ווילבקין חדר לסל והשלים ריצת 0:8 מהירה. שוויון 80 כשנותרו 27 שניות לסיום. קטש הזעיק פסק זמן אבל ירושלים איבדה כדור ובסיום: שוויון 80. הולכים להארכה.

שחקן הפועל ירושלים ג'יימס פלדין. לירון מולדובן
כיכב במאני טיים. פלדין/לירון מולדובן

ירושלים המשיכה ללכת פנימה בהארכה על שני האסים שלה אמארה סטודמאייר וטיישון תומאס שקבע 84:87 מהקו. הדומיננטיות של תומאס נמשכה, אבל אובריאנט צלף שלשה שקבעה שוויון 89. פלדין הגיב עם שלשה נגדית מהפינה כדי להחזיר את היתרון לירושלים. תומאס שוב חדר לצבע והשתלט על ההארכה, אבל דיברתולומאו צלף שלשה חשובה מאוד מהפינה וצימק שוב ל-93:92. פלדין הגיב עם שלשה משלו כשנותרו 41 שניות לסיום ודיברתולומאו החטיא הפעם בצד השני. הכדור של ירושלים עם 24 שניות לסיום המותחן. דשון באטלר סחט עבירה וקבע מהקו: 92:98 להפועל ירושלים.

שחקני מכבי תל אביב, סקוטי ווילבקין, מאוכזבים. לירון מולדובן
אכזבה גדולה אצל האורחת/לירון מולדובן

הפועל אילת - עירוני נהריה 69:90

אחרי הניצחון המרשים מול הפועל חולון, אילת השיגה הערב ניצחון שלישי ברציפות והמשיכה בטיפוס שלה במרומי הטבלה. אילת, שכל העונה מציגה דומיננטיות מוחלטת במשחקי הבית שלה, שלטה במשחק הזה מהפתיחה ופתחה פער דו ספרתי כבר בתחילת הרבע השני. אלייז'ה בריאנט הנהדר הוביל אותה עם 20 נקודות ו-6 ריבאונדים. פי ג'יי טוקוטו שלט בצבע עם 15 ו-15 ריבאונדים. פרדריק בורדיון ועידן זלמנסון תרמו 14 ואבי בן שימול ניווט כרגיל את הספינה עם 5 נקודות אומנם אבל 9 אסיסטים ורק שני איבודים.

נהריה, שמסובכת חזק בתחתית, קיבלה 17 נקודות מאנתוני בארבר השחקן החדש ישן שלה, אבל נתקעה עם 5 מ-18 מחוץ לקשת לעומת 11 מ-22 מרשים של יריבתה. מייק הנרי הוסיף 11 וטרי אלן נעצר על 5 בלבד.

שחקני הפועל אילת. דני מרון
ממשיכים לנצח. שחקני אילת/דני מרון

צפו בתקציר

ONE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully