וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון מאז ניקולה וויצ'יץ' ב-2006/07: ניק קלאתיס קבע טריפל דאבל ביורוליג

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב רשם את ההישג פעמיים. כוכב פאו הצטרף עם 11 נק', 11 ריב' ו-18 אס' ואמר: "יותר חשוב שניצחנו ועלינו לפלייאוף"

ניק קלאתיס שחקן פנאתינייקוס. GettyImages
אחרי כל כך הרבה פעמים של כמעט, הצליח לעשות את זה. ניק קלאתיס/GettyImages

ניקולה וויצ'יץ' היה השחקן היחיד שהצליח לרשום טריפל דאבל ביורוליג מאז הקמת המפעל. הערב (חמישי) הצטרף אליו גם ניק קלאתיס. כוכבה של פנאתינייקוס לקח את הריבאונד העשירי שלו שש דקות לסיום המשחק הביתי מול בודצ'נוסט וזכה לתשואות מהקהל ומחבריו לקבוצה. קלאתיס סיים עם 11 נקודות, 11 ריבאונדים ו-18 אסיסטים, והעלה את קבוצתו לשלב הפלייאוף עם ניצחון 67:87.

וויצ'יץ' עשה את זה פעמיים, ובשני המקרים זה קרה במדי מכבי תל אביב. הטריפל דאבל הראשון הגיע ב-3 בנובמבר 2005 מול ארקה גדיניה הפולנית עם 11 נקודות, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, וקצת יותר משנה לאחר מכן, ב-30 בנובמבר 2006, הוא שחזר את ההישג עם 27, 10 ו-10 מול אולימפיה לובליאנה.

קלאתיס הנרגש אמר אחרי המשחק: "אני מרגיש טוב, זה כבוד להיות לצידו של ניקולה, שהיה אגדה והשיג דברים נהדרים. אני יודע שהייתי קרוב בשנים האחרונות. זה מרגיש טוב להשיג טריפל-דאבל, אבל מרגיש הרבה יותר טוב לנצח במשחק ולעלות לפלייאוף אחרי כל מה שעברנו בעונה הקשה הזו וסגרנו אותה עם שבעה ניצחונות בשמונה משחקים. זה הכי חשוב ואני חושב שאנחנו משחקים את הכדורסל הכי טוב שלנו עכשיו. אנחנו מאמינים כקבוצה, אנחנו יודעים שיש לנו שחקנים ותיקים. ידענו שנוכל להיות במצב הזה כי ידענו שנשתפר. אני לא יודע כמה אנשים האמינו בחוץ, אבל אני יודע שבחדר ההלבשה אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה כשאנחנו משחקים את הכדורסל הטוב שלנו. אנחנו חייבים לריאל מדריד משהו אחרי העונה שעברה, אבל זה יהיה קשה מאוד לשתי הקבוצות. אנחנו משוכנעים שאנחנו יכולים לנצח אותם אצלם".

שחקן מכבי תל אביב לשעבר ניקולה וויצ'יץ'. AP
עכשיו ההישג כבר לא שייך לו בלעדית. ניקולה וויצ'יץ'/AP

מנהלה המקצועי של מכבי תל אביב אמר לאתר היורוליג בתחילת העונה: "לפני הטריפל דאבל הראשון שלי, לא ידעתי שאף אחד לא עשה את זה. זו הייתה הפתעה נעימה עבורי. כמובן ששיחקתי בקבוצה שעזרה לי מאוד להשיג את זה. בפעם הראשונה, גיליתי את זה רק אחרי המשחק. בפעם השנייה, המאמן שלי נבן ספאחיה הוציא אותי מהמשחק ומישהו שעקב אחרי הסטטיסטיקה אמר לו לתת לי לשחק כי חסר לי רק ריבאונד אחד. לי לא היה מושג. מי סופר ריבאונדים ואסיסטים תוך כדי משחק?".

קלאתיס התקרב לטריפל דאבל ארבע פעמים בעונה שעברה, כולל 11, 6 ו-16 מול ריאל מדריד ברבע הגמר. הוא נשק להישג הזה עוד פעמיים העונה: לפני שבועיים מול מילאנו עם 27 נקודות, 14 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, וגם מול אנאדולו אפס במחזור ה-21 חסרו רק לו שני כדורים חוזרים. הפעם זה הצליח.

18 האסיסטים של קלאתיס גם הציבו אותו כשני בהיסטוריה בקטגוריה זו, כשהשיא שייך לסטפן יוביץ' שרשם 20 אסיסטים במשחק אחד ב-2015 במדי הכוכב האדום, מול קבוצתו הנוכחית באיירן מינכן.

עוד באותו נושא

פנאתינייקוס עלתה לפלייאוף עם הצגה של קלאתיס, באסקוניה עלתה למרות ההפסד

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully