וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש השפלות, אולם ביתי אחד: למה גולדן סטייט מתפרקת שוב ושוב באורקל?

האלופה שוב "נרדמה" לעיני הקהל הביתי, ספגה את הפסד הבית הגדול ביותר שלה מאז 2007, ועוררה תהיות לקראת הפלייאוף. דוראנט מסביר ש"זה לא מוזר בכלל", דריימונד מודה שקשה למצוא אנרגיות, וגם: הערב המרגש של נוביצקי, והבלגן התורן של קיירי

עריכה: מתן חדד

אחרי רצף של משחקים טובים, נראה היה שגולדן סטייט מגיעה לישורת האחרונה של העונה הסדירה מפוקסת וחדה. הלילה (בין שבת לראשון) התברר שהיא עדיין רחוקה מלהיות שם, אחרי שספגה את אחד ההפסדים המביכים ביותר שלה בשנים האחרונות, 126:91 לדאלאס בבית.

מדובר בתבוסה הביתית הכי גדולה של גולדן סטייט בעידן סטיב קר, למעשה הגדולה ביותר מאז 2007, אבל בהתחשב ביכולת של הווריירס באורקל ארינה העונה, זו לא בהכרח הפתעה כל כך גדולה. רק לפני שבועיים האלופה הובסה בידי בוסטון בבית ב-33 הפרש, ובאופן כללי היא פיתחה העונה נטייה משונה להתפרק מול הקהל הביתי. בסך הכל, היא עומדת העונה על שישה הפסדי בית בהפרש של 20 נקודות ומעלה - וכל זה כשמדובר בעונה האחרונה שהקבוצה תשחק באולם המיושן, לפני שתעבור לאכסניה חדישה ומפוארת בסן פרנסיסקו. "האורקל היה פעם כלי נשק עבור הווריירס, אבל הוא כבר לא. לגולדן סטייט כבר אין שום יתרון ביתיות, הם נרדמים כמעט בכל משחק שהם מארחים, וזה מדאיג אותם מאוד לקראת הפלייאוף", נכתב ב"אתלטיק".

מה שבכל זאת מפתיע זה שההתפרקות הגיעה מול קבוצה שאיבדה עניין בעונה הנוכחית, שנמצאת במאזן 20:3 במשחקי חוץ מול קבוצות מהמערב העונה, עם הפרש כולל של 206- במשחקים הללו.

למרות זאת, קווין דוראנט משוכנע שההפסד הזה "לא מוזר בכלל".

"כולם בחדר ההלבשה שלנו חטפו תבוסות ביתיות בעבר. ברור שזו חוויה קצת שונה בהתחשב בכמות הניצחונות שלנו בשנים האחרונות, אבל אנחנו עדיין ב-NBA, ליגה שבה כל שחקן היה שותף למשחקים איומים", הסביר KD. "יש ימים רעים, ויש ימים נהדרים. החדשות היותר טובות? מחר אנחנו משחקים שוב, ואפשר לשכוח מזה מהר".

עוד בנושא

גולדן סטייט הושפלה ואיבדה את הפסגה, טריי יאנג ניצח את פילדלפיה
אף פעם לא מאוחר: מה חובבי ה-NBA יכולים ללמוד מדיאנג'לו ראסל

קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס, מאוכזב. AP
הוא לא מופתע. דוראנט/AP
אנדרה איגודלה, גולדן סטייט ווריירס. AP
קשה למצוא אנרגיות. איגודלה/AP
מאמן גולדן סטייט ווריירס סטיב קר. AP
מודאג מההגנה. סטיב קר/AP

כאמור, המספרים מראים שמדובר באחד ההפסדים הכי קשים של הווריירס בשנים האחרונות. מלבד העובדה שמדובר בהפסד הביתי הכי גרוע בעידן סטיב קר, זו היתה גם תצוגה התקפית חלשה מאוד. הווריירס קלעו רק ארבע שלשות מ-30 ניסיונות, 13.3 אחוזים בלבד, האחוז השני הכי נמוך של הקבוצה תחת סטיב קר.

"כשאתה מדייק ב-13 אחוזים מחוץ לקשת, זה אף פעם לא דבר טוב. ובלי קשר, גם ההגנה שלנו לא תפקדה כראוי", הודה קליי תומפסון, וגם סטיב קר, למרות האחוזים המחרידים מחוץ לקשת, הדגיש בעיקר את הבעיות בצד ההגנתי.

"לא תקשרנו בהגנה והתחלנו את המשחק איטיים מדי. דאלאס תמיד קבוצה שקשה לשמור, הם מוציאים לפועל היטב וקלעו 12 שלשות במחצית הראשונה ו-21 במשחק כולו", ניתח המאמן. "אני חושב שהיה הרבה חוסר תקשורת הערב. צריך לשים את המשחק הזה מאחורינו, לא הרבה יותר מזה".

דריימונד גרין הודה שהקבוצה הגיעה למשחק עם אנרגיות נמוכות מלכתחילה, ואמר ש"במשחקים כאלה, מול יריבות ברמה הזאת, קשה לך להתעורר. אתה צריך למצוא אנרגיות ממקור אחר, לא מהתחרותיות של היריבה. והלילה לא עשינו את זה", אמר.

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. AP
התרגש מהמחוות. נוביצקי/AP

בגולדן סטייט מסבירים: למה כולם אוהבים לאהוב את נוביצקי?

בצד השני, מנקודת המבט של דאלאס המשחק היה מרגש למדי. דירק נוביצקי, במה שהיתה בכל מקרה הופעתו האחרונה באורקל ארינה (עדיין לא ברור אם יפרוש, אבל גם אם ימשיך לשחק המשחק הבא מול גולדן סטייט יהיה באולם החדש), קבע שיא עונתי עם 21 נקודות וזכה ליחס מיוחד, כולל סטנדינג אוביישן מהקהל במהלך הרבע השני וטקס מיוחד בהשתתפות חברו לקבוצה לשעבר סטיב נאש, כיום יועץ בגולדן סטייט.

לנוביצקי יש חתיכת היסטוריה באורקל ארינה, ובכלל מול גולדן סטייט. הוא קלע באולם הזה את הסל הראשון הקריירה, וב-2007 הווריירס הנחילו לו ולדאלאס את אחת ההפתעות הגדולות בתולדות הפלייאוף, כשהדיחו אותם עם 4:2 בסיבוב הראשון למרות יחסי הכוחות הברורים (המאבס דורגו 1, הווריירס 8). אחרי המשחק השישי, נוביצקי המתוסכל נטל פח אשפה והטיח אותו בעוצמה על הקיר בדרך לחדר ההלבשה. החור שנפער בקיר כתוצאה מכך שרד עד עצם היום הזה, ולאורך השנים הוא מוסגר ואף זכה לכינוי "The Hole In the Wall" (החור בקיר). כמו כן, התברר שהווריירס מתכוונים "לקחת" איתם את החור המפורסם ולשכפל אותו גם באולם החדש בסן פרנסיסקו, כאות הוקרה.

"זה חמוץ-מתוק", תיאר נוביצקי את התחושות אחרי המשחק, ואת יחסו לחור בקיר. "מצד אחד, נהדר שיש זיכרון שלי באולם של קבוצה אחרת. מצד שני, הזיכרון הזה מתוק עבורם ולא ממש עבורי. לא נותר לי אלא 'לחבק' את זה. זה חלק מהקריירה שלי, חלק מההתפתחות שלי כשחקן. ללא ההפסדים הללו, גם בפלייאוף 2006 ואחר כך גם בפלייאוף 2007, לא הייתי הופך להיות אותו שחקן שהייתי ב-2011 כשזכינו באליפות. זה הי חלק מהמסע שלי. חלק אכזרי אמנם, אבל כזה שרק עזר לי לגדול".

גם גולדן סטייט היללה את נוביצקי בסיום, ודוראנט אמר: "האם הוא כבר פרש? זה מרגיש כאילו כולם מנסים לדחוף אותו מחוץ לליגה. נחכה להודעה הרשמית שלו, אבל בכל מקרה הוא נראה נהדר. והלילה הוא גם שיחק ממש טוב".

סטיב קר הוסיף: "דירק הוא מהשחקנים שכולם אוהבים. תחפש בכל הליגה, ולא תמצא אחד שלא את דירק. לא רק בגלל שהוא כדורסלן עצום, אבל גם בגלל שיש לו חוש הומור פנטסטי, כי הוא אוהב את המשחק כל כך. קשה שלא להתאהב בו".

קיירי אירווינג, בוסטון סלטיקס, מאוכזב. AP
הפעם הוא נגד בראד סטיבנס. קיירי אירווינג/AP

קיירי אירווינג שוב עושה בלגאן

עוד קבוצה בכירה שספגה הלילה מהלומה כואבת היא בוסטון, שאיבדה יתרון של 18 נקודות ברבע האחרון מול שארלוט והפסידה 124:117. זה היה ההפסד השלישי ברציפות של הסלטיקס, שאיפשרה להורנטס לסיים את המשחק בריצת 5:30. מי שהשתלט על המשחק היה קמבה ווקר, שצלף 18 מתוך 36 הנקודות שלו ברבע האחרון. קיירי אירווינג, שניסה להצר את צעדיו, ביקר בסיום במידה כזו או אחרת דווקא את מאמנו בראד סטיבנס.

"היינו צריכים להביא עזרה עליו במאני טיים. היינו צריכים להביא עליו שמירה כפולה קצת יותר, כמו שכל הקבוצות בליגה עושות. אבל לא עשינו את זה. הוא מאמלל אותנו בכל פעם שאנחנו משחקים נגדו, אז זה לא מפתיע".

אירווינג הוסיף ש"המשחק הזה כבר היה גמור ברבע האחרון, אבל הורדנו את הרגל מהגז, והם חזרו מהר מדי". סטיבנס הגיב לאחר מכן ואמר: "ברור שכשאתה מאבד יתרון של 18 נקודות ברבע האחרון, זה אומר שהרבה דברים השתבשו. עשינו כל מה שכתוב בספר - 'איך לאבד משחק עם יתרון 18'.

NBA, טבלה. מערכת וואלה! NEWS
NBA, טבלה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully