וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנכנס אדר: מיליטאו חולם להפוך לבלם הטוב בעולם בריאל מדריד

23.3.2019 / 14:30

הוא הוגדר על ידי חבריו בפורטו כ"מפלצת ברוטאלית" על המגרש, אבל כ"אדם מתוק וביישן" שמסרב להתראיין ובקושי מדבר מחוצה לו. היכרות עם אדר מיליטאו בן ה-21, שנרכש תמורת 50 מיליון יורו ע"י ריאל מדריד ("יהיה מהגדולים בהיסטוריה"), וזכה לתואר 'הבלם המודרני המושלם'

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: זינדין זידאן מוצג בריאל מדריד

אלופת אירופה, ריאל מדריד, נמצאת בעיצומה של אחת מהעונות הקשות שלה בשנים האחרונות. אחרי שנים של הצלחות, היא נאלצה להשלים עם העובדה שלא תזכה באף תואר כבר בחודש מרץ אחרי שהודחה בבושת פנים על ידי אייאקס בליגת האלופות. הבלאנקוס הלחוצים הזניקו לעמדת המאמן את זינדין זידאן, שהתפטר רק בקיץ האחרון, וחזר על מנת לבנות משהו חדש לחלוטין בבירת ספרד. ההחתמה הראשונה של הצרפתי לעונה הבאה הייתה אדר מיליטאו, בלם ברזילאי די אנונימי מפורטו.

מיליטאו (21) לא השלים אפילו עונה מלאה אחת בקבוצה אירופית, וכבר נמכר תמורת 50 מיליון יורו לאחת מענקיות היבשת. אז מדוע ריאל מדריד החליטה לשלם כל כך הרבה על שחקן אנונימי, ומדוע הוא מכונה בפורטוגל 'הבלם המושלם לכדורגל המודרני'?

עוד בנושא:

ויניסיוס: "לעולם לא אלבש את החולצה של ברצלונה. חולם על כדור הזהב"
טיבו קורטואה סירב לעבור למנצ'סטר יונייטד בתמורה לדויד דה חאה
הרכש הראשון של זידאן: אדר מיליטאו חתם בריאל מדריד עד 2025

עוד באותו נושא

הרכש הראשון של זידאן: אדר מיליטאו חתם בריאל מדריד עד 2025

לכתבה המלאה
שחקן סאו פאולו אדר מיליטאו. GettyImages
37 הופעות הספיקו כדי להרשים את אנשי פורטו. אדר מיליטאו במדי סאו פאולו/GettyImages

אדר גבריאל מיליטאו, יליד ינואר 1998, לבש את המדים של סאו פאולו, הקבוצה אותה אהד מילדות, כבר מגיל 12. הכישרון שלו בלט בגילאי הילדים והנוער, והשחקן ומשפחתו היו בטוחים שמחלקת הנוער שדאגה לספק לעולם הכדורגל שמות כמו קאפו, קאקה, אוסקר, קאסמירו ולואיס פביאנו תצליח להפוך גם את מיליטאו לכוכב. הזמן של הבלם בקבוצה הבוגרת לא היה ארוך במיוחד: הוא עלה לבוגרים כבר בגיל 17, אחרי שכיכב בנבחרות הנוער של הסלסאו, ובין 2017 ל-2018 ערך 37 הופעות בכל המסגרות. עמדתו הטבעית היא בלם, אבל הוא הספיק לשחק גם כמגן ימני וכקשר אחורי ולהוכיח שמדובר בשחקן ורסטילי. לכל אנשי המועדון היה ברור בשלב מוקדם מאוד שיהיה קשה להשאיר את השחקן בברזיל.

מי שקפצה על המציאה הייתה פורטו, שהחליטה לשלם עליו 4 מיליון יורו. הבלם הצעיר הגיע לפורטוגל כהשקעה עתידית, מסוג השחקנים שפורטו רוצה להשביח ולמכור לאחת מהקבוצות הגדולות באירופה בסכום גבוה. בקבוצה היו מוכנים לקבל קשיי התאקלמות לכדורגל האירופי, אבל מיליטאו הפתיע את כולם והתאקלם מיד. יחד עם בן ארצו פליפה, השניים בנו לדרקונים מרכז הגנה חזק ואמין כבר בתחילת העונה. מיליטאו הרשים בעיקר בליגת האלופות, במסגרתה גם כבש שער חשוב נגד שאלקה בשלב הבתים והיה חלק חשוב מהגעתה של פורטו לרבע הגמר. עוצמתו הפיזית והמהירות המרשימה גם הובילה לזימון בכורה לנבחרת ברזיל, במדיה ערך בכורה בחודש ספטמבר נגד אל סלבדור.

שחקן פורטו אדר מיליטאו. GettyImages
המשחקים כמגן ימני גרמו לאריות היבשת לשים עליו עין. אדר מיליטאו נגד שאלקה/GettyImages

"בהתחלה הוא הלחיץ את אוהדי פורטו מאוד", סיפר העיתונאי הפורטוגלי אדגר ולנטה. "התחילה העונה, והמאמן העלה ילד ברזילאי בן 20 שאף אחד לא באמת מכיר. למיליטאו יש יכולת טכנית מעולה, והוא אוהב לעשות דריבלים בהגנה שהוא תחת לחץ. זה הלחיץ את האוהדים בהתחלה, אבל אחרי 10-15 משחקים שהוא עשה את זה, האוהדים הבינו שהוא לא מאבד את הכדור במצבים האלה והפחד הפך להנאה. הוא גם בקושי מקבל כרטיסים, ואנחנו מדברים על זה הרבה בפורטוגל. הסיבה לכך היא שהוא קורא את המהלכים כל כך טוב, והוא יודע בדיוק מה הולך לקרות. הוא לא מופתע ולא צריך לקבל כרטיס על עבירה. רואים במשחק שלו בגרות וחוכמה שלא רואים אצל שחקנים בגיל שלו".

בינואר האחרון, פפה הוותיק חזר למועדון אחרי יותר מעשור. הגעתו של פפה גרמה למיליטאו לנוע לעמדת המגן הימני, עמדה בה לא היה ברור כיצד יסתדר בשל גודלו. למרבה ההפתעה, הוא הוכיח יכולת התקפית לא רעה בכלל ובעיקר משחק רגל מרשים גם עם רגל שמאל החלשה. דווקא המשחקים כמגן ימני גרמו לאריות של אירופה להרגיש שמדובר בשחקן ששווה להילחם עליו. ולנטה הסביר: "אם ניקח את סרחיו ראמוס למשל, ונציב אותו כמגן ימני, הוא לא ישחק באותה רמה שהוא משחק כבלם, וזה טבעי. אבל כולנו נראה שמדובר בשחקן ברמה גבוהה, שמבין את המשחק. זה בדיוק מה שכולם ראו כשמיליטאו עבר לשחק כמגן ימני. זה לא משנה איפה יציבו אותו, הוא פשוט שחקן שאי אפשר לוותר עליו".

שחקן פורטו אדר מיליטאו חוגג. GettyImages
"מפלצת" על המגרש, ביישן מחוצה לו. אדר מיליטאו חוגג עם חבריו לפורטו/GettyImages

כולם רצו לראיין את מיליטאו. אנשי תקשורת ועיתונאים ניסו בכל כוחם, אבל לשווא. אפילו אנשי מחלקת המדיה של פורטו, שרצו בסך הכל לעשות איתו מספר סרטונים משעשעים, נתקלו בסירוב. בעמוד האינסטגרם שלו מיליטאו בעיקר מעלה תמונות לפני ואחרי משחקים, כשמדי פעם הוא מפתיע עם סלפי לא מעניין במיוחד מול המראה. ל"מארקה" התמזל המזל, ואחד מכתבי העיתון הספרדי הצליח לתפוס את הבלם לשיחה קצרה לפני אימון של פורטו: "אני ביישן מאוד", אמר מיליטאו, שהצטנע והמשיך: "אני לא אוהב לדבר, מצטער. יש אנשים שעובדים בפורטו שמעולם לא שמעו את הקול שלי. קשה לי עם ראיונות ומצלמות, אנשי המדיה של פורטו תמיד מבקשים ממני לעשות דברים אבל אני מסרב. אני מעדיף לשחק כדורגל, זה מה שאני אוהב. אני רוצה להודות מכאן לכל האוהדים על התמיכה בי".

אחרי שהבלאנקוס הודיעו רשמית על ההחתמה, גופי התקשורת בספרד נכנסו לטירוף במטרה להכיר את מיליטאו טוב יותר. "זה היה משעשע", סיפר העיתונאי הפורטוגלי ולנטה. "בספרד כמו בספרד, הם חיפשו קודם כל את הצהוב. הם הופתעו לשמוע שפשוט אי אפשר למצוא ראיונות איתו, הבחור לא מדבר". בספרד שינו טקטיקה, והחליטו לעזוב את האישיות בצד ולחזור ליכולת על הדשא. אחד משחקני פורטו, אשר ביקש להישאר בעילום שם, אמר ל"אס" הספרדי: "הוא בן אדם מתוק, ביישן מאוד, אבל על המגרש? ברוטאלי, פשוט מפלצת. מהאימון הראשון הרגשנו שהוא ברמה אחרת. אצל שחקנים באמת גדולים אפשר להרגיש את זה כבר כשהם צעירים. הוא יהיה אחד מהבלמים הגדולים בהיסטוריה של ריאל מדריד. הוא יכול לשחק גם כמגן בצורה טובה. הוא לא מפחד לעזור להתקפה והוא דינמי מאוד".

שחקני נבחרת ברזיל קאסמירו, אדר מיליטאו. AP
ג'וני קלאפט הנחית את שניהם במדריד. אדר מיליטאו עם קאסמירו באימון נבחרת ברזיל/AP

העיתונאי הספרדי חוסה לואיס סאנצ'ס, שבחן את ההעברה מקרוב, סיפר שהבחירה של מיליטאו במדריד הייתה מיידית. פורטו קיבלה גם הצעות ממנצ'סטר יונייטד (שהשחקן אף הוצע לה בקיץ, אבל ז'וזה מוריניו חשב שלא יקבל אישור עבודה), אתלטיקו מדריד, ליברפול, צ'לסי וכן, גם מהיריבה הגדולה ברצלונה. סאנצ'ס אף הוסיף שברצלונה אפילו הגישה לפורטו הצעה גבוהה יותר על מיליטאו מספר ימים לפני שהעסקה נסגרה, אבל השחקן וסוכנו ג'וליאנו ברטולוצ'י סירבו מבלי בכלל לבחון אותה. לכל מי שהיה מעורב בעסקה היה ברור שמיליטאו רוצה להגיע רק לריאל מדריד, והסיבה לכך היא המעקב הצמוד שהבלאנקוס ניהלו אחריו מאז היה נער בן 16.

ריאל עקבה אחרי מיליטאו עוד מימיו במחלקת הנוער של סאו פאולו. מי שהתלהב ממנו בשלב מאוד מוקדם היה ג'וני קלאפט, ראש מערך הסקאוטינג הבינלאומי בבלאנקוס, שמתעסק בעיקר בשוק הברזילאי. קלאפט, אחראי ישיר להגעתם של שחקנים כמו קאסמירו, ויניסיוס ורודריגו שייצטרף בקיץ, הורה לצוות הסקואטינג של ריאל לעקוב אחרי הבלם עוד משנת 2015, אז שיחק בנבחרת ברזיל עד גיל 17. לקלאפט היה חשוב להראות למיליטאו שהבלאנקוס עוקבים אחריו, והשניים אף שוחחו מספר פעמים. מטרת העל הייתה לגרום לברזילאי להרגיש מוערך בבירת ספרד, וכשיגיע הרגע לבחור, להצטרף ללבן ריאל מדריד. לשמחתו הרבה של קלאפט, זה בדיוק מה שקרה.

שחקן פורטו אדר מיליטאו חוגג. AP
בקרוב בברנבאו. אדר מיליטאו חוגג בסטייל נגד שאלקה בליגת האלופות/AP

בפורטוגל מגדירים את מיליטאו כ'בלם שלם' ואף כ'בלם מושלם' לכדורגל המודרני. האנליסט הפורטוגלי המוערך, טיאגו אסטביו, התראיין לתקשורת הספרדית וניסה לתאר את סגנון המשחק של הברזילאי: "הוא שחקן שלם מאוד. בדרך כלל מסתכלים על בלמים צעירים ורואים בעיקר פוטנציאל, אבל מיליטאו הוא שחקן שיכול להשתלב כבר עכשיו בכל קבוצה גדולה בעולם ולשחק בהרכב שלה. יש לו כוח פיזי מטורף, אני לא זוכר שחקנים כל כך חזקים בשנים האחרונות. הוא מנצח בכל קרב אווירי, הוא מהיר ובעיקר חכם. יש לו גם יכולת לבנות את המשחק מאחור עם יכולת מסירה מרשימה. לדעתי הוא הבלם המושלם לכדורגל המודרני - יש לו את כל מה שצריך להיות לבלם הקלאסי, והוא גם יודע לצאת קדימה ולהניע כדור. כדי לסכם הכל בקצרה, אני רק אגיד שהוא שווה כל יורו שמדריד שילמה עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully