וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד לא נרגעים מ"הגול המושלם" של מסי, בארגנטינה שוב משווים, ורק מוריניו טוען: אמבפה שווה יותר

ההצגה מול בטיס ממשיכה לעורר הדים: בקטלוניה מסבירים איך המציא מחדש את חוקי הפיזיקה, במולדת מחדשים את ההשוואה למראדונה, ו"המיוחד" מסביר על רקע המאבק על נעל הזהב: למה הערך של כוכב פ.ס.ז' גדול יותר. וגם: צריך "לבעוט" במסי? מוריניו מכחיש את הדו"ח

עריכת וידאו: מתן חדד

בוידאו: זינדין זידאן מדבר אחרי המינוי למאמן ריאל

הקרב על נעל הזהב מתחמם אחרי ההצגה הגדולה של ליאו מסי שלשום מול בטיס. כוכב ברצלונה, שכבש צמד במשחק המדובר, העלה את מאזנו ל-29 שערים העונה, ופתח פער על המועמד השני הזכייה, קיליאן אמבפה, שאמנם כבש בסוף השבוע, אבל עומד כעת על 26 כיבושים "בלבד".

בליגה הספרדית ובליגה הצרפתית נותרו 10 מחזורים בדיוק עד תום העונה, וכעת נראית הצמרת במאבק על התואר כך:

1. ליאו מסי (29 שערים, 58 נקודות)

2. קיליאן אמבפה (26 שערים, 52 נקודות)

3. פאביו קוואליארלה (21 שערים, 42 נקודות)

4. כריסטיאנו רונאלדו (19 שערים, 38 נקודות)

5. קשישטוף פיונטק (19 שערים, 38 נקודות)

עוד בנושא

מסי בורח לכוכבים: אוהדי בטיס הריעו, מדריד מצדיעה, השיאים שנשברו
הצרה אחרי ההצגה: לואיס סוארס סובל מקרע בקרסול וייעדר כשבועייים
ברצלונה הביסה את ריאל בטיס 1:4, שלושער מופלא לליאונל מסי

קיליאן אמבפה, נבחרת צרפת, עם ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה. GettyImages
המאבק עדיין לא הסתיים. אמבפה ומסי/GettyImages

מסי מחזיק בתואר, כמובן, אחרי שבעונה שעברה 34 כיבושים הספיקו לו כדי לקטוף אותו בפעם החמישית בקריירה. אשתקד הוא עבר את כריסטיאנו רונאלדו במספר הזכיות בנעל הזהב (לפורטוגלי יש ארבע זכיות), והעונה, אחרי שיריבו הגדול עבר ליובנטוס, אין לו מתחרים בליגה הספרדית. מצד שני, אמבפה עדיין בהחלט יכול להדביק את הפער בהתחשב בקצב הכיבושים המסחרר שלו. בחודש אוקטובר כבש כוכב פריס סן ז'רמן רביעייה ב-13 דקות מול ליון, כך שפער שלושת השערים של מסי יכול להיסגר מהר מאוד.

בשבועות האחרונים מסי ורונאלדו שוב מחזקים את מעמדם ככדורגלנים הטובים בעולם, אבל מסתבר שעדיין יש מי שחושב שאמבפה עדיף, או לכל הפחות שווה יותר. ז'וזה מוריניו, למשל.

"כשלוקחים בחשבון את הגיל של אמבפה לעומת הגיל של מסי ורונאלדו, ששניהם חצו את גיל 30...אפילו כשמתחשבים בעובדה שניימאר בן 27. אני חושב שמבחינת שוק, בגלל שהגיל חשוב, אמבפה שווה הכי הרבה מכולם. יותר ממסי, יותר מרונאלדו, יותר מניימאר", אמר "המיוחד" אמש.

כך או כך, פרט למוריניו שחקנים ומאמנים ברחבי הכדורגל העולמי ממשיכים להשתפך על מסי. "מה שמדהים אצלו זה שהוא משתפר מדי יום. ברור שהוא הכדורגלן הגדול אי פעם, אבל את זה הוא הוכיח כבר מזמן", ניתח צ'אבי, חברו לקבוצה לשעבר. "כבר 12 שנה שהוא עושה את ההבדל בכל משחק, וזה פשוט מדהים. הוא מתעלה מדי משחק, ורק אחרי שאתה משחק אתה מבין לא רק כמה הכישרון שלו בלתי נדלה, אלא גם כמה האופי שלו חזק".

ז'וזה מוריניו עם ליאונל מסי 2011. AP
אז מי שווה יותר? מוריניו עם מסי/AP

אפילו חורחה ולדאנו, סמל של ריאל מדריד, הודה אמר ש"בלתי אפשרי לכמת את ההשפעה שלו על המשחק. לעולם לא אגיד שהוא יותר גדול ממראדונה כי אני חושב שקשה להשוות בין שני שחקנים משני דורות שונים...אבל אם מתעקשים, הייתי אומר שמראדונה היה יותר ארטיסט, עם יותר תשוקה, אבל מסי הוא החבילה השלמה".

גם איקר קסיאס, עוד סמל מדרידאי, הילל את מסי אמר ואמר ש"היה לי את המזל להתמודד מול הרבה פעמים, ואני יכול רק להודות לו. הוא הפך אותי לשוער הרבה יותר, כי לפני שנפגשתי מולו לא התמודדתי עם אף שחקן כזה".

בכלל, התצוגות האחרונות של מסי מעוררות מחדש את ההשוואות לדייגו מראדונה, גם בארגנטינה. אחרי ולדאנו, גם מריו קמפס התייחס אמר להשוואה: "אני לא יודע אם מסי יוכל אי פעם להשפיע על הכדורגל הארגנטינאי כמו שדייגו השפיע, כנראה שזה מאבק אבוד מראש, אבל בכל הקשור להשפעה על הכדורגל העולמי, בהחלט ייתכן שמסי גדול יותר. הוא עושה דברים מדהימים ברמה העולמית".

כמובן שגם בתקשורת הקטלאנית ממשיכים לשבח. השער של העיתון הפופולרי "ספורט" הוקדש הבוקר לביצוע המרשים של מסי בשער השני מול בטיס, שזכה לכינוי "הגול המושלם".

"זה ייזכר כאחד השערים הגדולים בתולדות הליגה הספרדית", נכתב, ובהמשך הוסבר מדוע השער נכבש מזווית הנדסית "בלתי אפשרית" ונטען ש"מסי ממציא מחדש את חוקי הפיזיקה".

ליאונל מסי עם דייגו מראדונה בטקס פרסי פיפ"א. רויטרס
גם בארגנטינה מעזים להשוות שוב. מסי ומראדונה/רויטרס
"הגול המושלם" של ליאונל מסי בכותרת העיתון הקטלאני "ספורט". מתוך טוויטר, צילום מסך
"הגול המושלם": בקטלוניה ממשיכים להתלהב מהשער "הבלתי האפשרי"/צילום מסך, מתוך טוויטר

"פאולים!": מוריניו מכחיש את דוח הסקאוטינג על ליאו מסי

דו"ח סקאוטינג של ז'וזה מוריניו מ-2006 הסעיר אתמול (שני) את עולם הכדורגל, אחרי שלכאורה מאמן צ'לסי לשעבר עודד לבעוט בליאונל מסי על מנת לעצור את כוכב ברצלונה. היום מורינו הכחיש את הדברים.

על פי הדיוויחם באירופה, מדובר בדו"ח שמוריניו ואנדרה וילאש בואש לכאורה כתבו על ברצלונה לפני שקבוצתם צ'לסי שיחקה מולם בליגת האלופות. בין השאר נכתב שם על רונאלדיניו וקרלס פויול, אבל החלק הפיקנטי ביותר נוגע למסי, אז רק בן 18.

"לעשות עליו עבירות!", נכתב על מסי, "חשוב לעשות את זה רחוק מהרחבה, ומוקדם ככל האפשר, הוא רק לאחרונה התאושש מפציעה". עוד נכתב על מסי ש"הוא מדהים באחד על אחד". כזכור, ההוראות מולאו ויושמו, כשאסייר דל הורנו נכנס בו והורחק במשחק בין הקבוצות. מוריניו אף ציין בדו"ח שלו על קרלס פויול שהוא "אגרסיבי אבל אמוציונלי", ושהוא "משתגע על השופטים ששורקים נגדו עבירות ומתעצבן מפרובוקציות".

על רונאלדיניו כתב מורניו ש"מסוכן מאוד בין הקווים, רע מאוד מבחינה הגנתית, מרמה באופן קבוע וצולל בקלות". הדו"ח גם מציין הוראות ברורות: "חשוב לשלוט על הלחץ שהם שמים על השופטים והקוונים (חשוב מאוד לייצר לחץ משלנו)". ברצלונה כזכור ניצחה 1:2 בסטמפורד ברידג' ועלתה לגמר שבו ניצחה את ארסנל.

היום מוריניו הכחיש את הדברים. "מצטער לאכזב את אלה שחושבים שאני כתבתי את הדו"ח הזה, אבל אני לא, אלה לא דוחות שלי, ולא אני כתבתי אותם", אמר מוריניו, "הדוח האחרון שכתבתי נמצא אצלי בבית. הייתי אז בברצלונה, וזה היה בעונת 1999/2000. הייתי עוזר וחלקתי עם הקולגות שלי את האחריות לנתח את היריבה עבור המאמן. מאז שהגעתי לבנפיקה ועד עכשיו, הדוחות שלי מעולם לא היו רשמיים, אלא רעיונות שעזרו לי להתכונן למשחקים. דוחות רשמיים תמיד נעשים על ידי אנליסטים, עוזרים ואנשי תוכנה, לא על ידיי". מקורב למוריניו טענו שהוא "זועם" על הפרסומים לפיהם הוא כתב את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully