וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון הגדול של קובי רפואה: האיש שאחראי למהפך של הפועל תל אביב

17.3.2019 / 8:25

ברגע שהבעלים הסירו את סימני השאלה בנוגע למאמן, האדומים יצאו לדרך חדשה. קלאודמיר הוסיף, בואטנג וקאיו נכנסו לעניינים, אבל רפואה הוא האיש מאחורי הלידה מחדש של הפועל תל אביב

צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: מתן חדד

עיקרי הדברים

- השינוי במעמד של רפואה הוביל לשינוי של הפועל תל אביב

- רפואה: "שיחקנו לא פחות טוב גם כשלא הבקענו ולא ניצחנו"

- עידן כהן: "אחרי ה-0:6 על מכבי פתח תקוה, קיבלנו ביטחון"

seperator

1. לא במקרה קובי רפואה הזכיר אתמול (שבת) את ה-0:0 הביתי של הפועל נגד מ.ס. אשדוד בסיבוב הראשון. אין משחק שאפיין את הקדנציה הראשונה של רפואה העונה יותר מהמשחק הזה. האדומים שלטו במשחק לחלוטין ואיימו על השער יותר מ-30 פעמים, אבל החמיצו פעם אחר פעם במשחק שביציעים דובר בו גם שבועות ארוכים לאחר מכן.

לכל אורך הסיבוב הראשון הפועל תל אביב שיחקה טוב ובכל זאת קושי הצליחה לכבוש. בשלב מסוים למאמן כבר לא היה הרבה מה לומר מעבר ל"נמשיך לעבוד קשה ואני בטוח שזה יגיע. רפואה חזר אז ואמר שהקבוצה צריכה חיזוק, אבל גם בסגל הנוכחי אפשר לעשות יותר ושהבעיה היא מנטלית. אתמול שתי הקבוצות נפגשו שוב והפעם הכדורים נכנסו. לא פעם ולא פעמיים, 1:5 בסיום.

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל תל אביב הביסה 1:5 את מ.ס. אשדוד

לכתבה המלאה
מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. דני מרון
מי יודע איפה הפועל תל אביב הייתה היום, אם רפואה לא היה חוזר?/דני מרון

2. כשרפואה מונה מחדש לאימון הפועל תל אביב, אחד השחקנים שלא זכה ממנו ליותר מדי קרדיט זרק בחדר ההלבשה ש"עכשיו הוא קיבל הרבה כוח, הוא יהיה פה מלך". זהו אולי הרגע הכי חשוב בעונה הזאת של הפועל - רפואה שלט בקבוצה גם בסבב הראשון, אבל אז הספק של ההנהלה בנוגע אליו הורגש היטב. הניסנובים נתנו לכל מנהל, שחקן, או אבא של שחקן שקצת התלוננו, את התחושה שהם איתם ולא עם המאמן. כל הזמן הוא היה "על הגריל", עם אופיר חיים החלו דיבורים יותר מחודש לפני שרפואה פוטר.

רפואה היה מודע לרחשים והרגיש שהם מחלחלים לחדר ההלבשה ופוגעים בסמכות שלו. כשקבוצה משחקת רע וגם לא משיגה תוצאות, עתידו של המאמן בסכנה - זה הכדורגל. אבל בהפועל תל אביב המצב היה שונה ומי שראה את הדברים מבחוץ - כולל רוב האוהדים - חש שרפואה עושה עבודה טובה. לזכותם של האחים ניסנוב ייאמר שהם הודו בטעות ותיקנו אותה. אם הם לא היו מחזירים את המאמן, מי יודע איפה הייתה היום הפועל תל אביב?

מהרגע בו רפואה חזר למועדון, כולם יישרו איתו קו. נכון, ההגעה של קלאודמיר הוסיפה המון, בואטנג וקאיו נכנסו לעניינים ו-ולסקיס מוסיף משהו שלא היה לקבוצה לפני כן, אבל השינוי החיובי הגדול ביותר הוא שמעל המאמן כבר לא מרחף סימן שאלה. בהפועל תל אביב אומרים שמאז שרפואה חזר, הוא הרבה יותר שקט ונינוח באימונים ושזה מקרין על הביטחון של השחקנים, בעיקר הצעירים.

עידן כהן חוגג עם קלאודמיר פריירה שחקני הפועל תל אביב. דני מרון
הביטחון חזר. עידן כהן וקלאודמיר/דני מרון

3. רפואה אמר אתמול בסיום המשחק: "אם הייתי מתעסק ב'אם' ו'אולי', לא הייתי כאן בכלל. אנחנו מתעסקים במה שקורה כרגע ובמה שאנחנו עושים. השגנו שלושה ניצחונות רצופים ואנחנו רוצים להמשיך ככה. שיחקנו לא פחות טוב גם כשלא הבקענו ולא ניצחנו. זה אלמנט של ביטחון והתמודדות עם לחץ ותקשורת. יש לנו הרבה שחקנים צעירים שתוצאות לא טובות פגעו בהם וזה טבעי. אני גאה בהם ובתהליך שהם עברו".

עידן כהן שכבש את השער החמישי אתמול: "עוד לא נשארנו בליגה, נמשיך לנסות לנצח עד סוף העונה. תמיד היה פוטנציאל, אבל כשלא הלך לנו היה חוסר ביטחון. אחרי ה-0:6 נגד מכבי פתח תקוה קיבלנו ביטחון. אני לא יודע אם יכולת כזאת מתחילת העונה הייתה שווה אירופה, אבל היינו יכולים להיות בפלייאוף העליון בוודאות".

על העונה הראשונה שלו בליגת העל: "זו עונה שהתחילה ממש קשה. הייתי בלחץ, מועדון גדול כמו הפועל תל אביב. לאט לאט קיבלתי ביטחון, הצוות נתן לי גב, אני אמשיך לעבוד יותר קשה כדי להשתפר ולהמשיך ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully