וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגין עתמאן: "אני אמשיך להגיד את האמת, גם אם ישנאו אותי בגלל זה"

האיש שמעולם לא ניצח ביד אליהו (10:0) מגיע כדי לנפץ עוד מחסום. על הסולחה עם אוברדוביץ', הקאמבק המפתיע לצמרת, הטרייד על תאודוסיץ' והחלום שנשאר: "כבר 16 שנים לא הייתי בפיינל פור, וחלף יותר מדי זמן. אני רוצה לזכות ביורוליג". מאמן אנאדולו אפס בראיון

ONE

בווידאו: תקציר הניצחון של מכבי תל אביב על הפועל ירושלים

הדבר הראשון שארגין עתמאן עשה אתמול (רביעי), לאחר שנחת עם אנאדולו אפס בישראל, היה להניח את חפציו בחדרו בבית המלון ולרדת לחוף הים. "הדבר שאני הכי אוהב לעשות בתל אביב זה לשחות, וברגע שראיתי את מזג האוויר השמשי שהיה כאן, הייתי חייב לקפוץ למים", הוא מספר בראיון לוואלה! ספורט.

יש עוד דבר שהמאמן הטורקי הוותיק בוודאי ישמח לעשות בעיר הזו: למשל, לנצח את מכבי תל אביב. את המחסום הזה לא הצליח לשבור מעולם, אף שביקר ביד אליהו עשר פעמים ב-21 השנים האחרונות. הערב ב-21:05 הוא יקבל הזדמנות נוספת לשכתב את ההיסטוריה. "באמת לא ניצחתי בתל אביב? לא שמתי לב לזה...", נדהם עתמאן. "אני משתדל לשכוח מדברים כאלה. האווירה בהיכל מאוד ביתית, וגם אם אני יודע שהיא לא לטובתי, אני אוהב לאמן ברעש הזה. יש כאלה שזה מפריע להם".

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - אנאדולו אפס (21:05, ספורט 5)
ווילבקין אחרי הניצחון בירושלים: "מצחיק שפקפקו שאנחנו מס' 1 בישראל"

אינפו עתמאן. עיבוד תמונה
אינפו עתמאן/עיבוד תמונה

אנאדולו אפס היא הפתעת העונה ביורוליג עד כה. אשתקד דורגה במקום האחרון עם מאזן מביש של 23:7, ושמה נודע כ"בית קברות למאמנים". ולימיר פראסוביץ', דושאן איבקוביץ', אוקטאי מחמוטי ודיוויד בלאט פוטרו ממנה, ונדמה היה שמדובר במועדון שפשוט אי אפשר להצליח בו; בהיעדר גב של מועדון כדורגל חזק, גם לא היו לה אוהדים והיא השתרכה בתחתית טבלת מושכות הקהל.

כל זה השתנה, כאמור, בחודשים האחרונים. עוד לפני המשחק הרשמי הראשון הפתיע עתמאן והכריז כי "אנחנו נזכה העונה בגביע אירופה", וככל שנוקפים השבועות ונערמים הניצחונות - קשה יותר ויותר לבטל את דבריו. אפס מדורגת כרגע במקום הרביעי, וריאל מדריד היא היחידה ביורוליג שהצליחה לגבור עליה פעמיים; היא כבר הכניעה שלוש פעמים את היריבה המושבעת פנרבחצ'ה במסגרות השונות; ובשבוע שעבר שברה את שיא המועדון באירופה - כשלא פחות מ-14,161 צופים הגיעו למשחקה מול ברצלונה. לפני פחות מארבעה חודשים, כשאירחה את מכבי תל אביב, הטריחו עצמם רק 3,853 אוהדים לסינאן ארדם דום.

ההפתעה רק הולכת וגדלה כשרואים דווקא את עתמאן על הקווים באיסטנבול. הוא אמנם המאמן הראשון שהצעיד את אפס לפיינל פור, אבל זה קרה ב-2000; בגיל 53 הוא חוזר לקדמת הבמה, אחרי שחזר אשתקד לקדנציה שלישית במועדון מהדלת האחורית, כמחליפו של פראסוביץ' באמצע העונה.

- מה גרם לך להכריז מראש שאתם עומדים לזכות ביורוליג?

"אני מאמין בקבוצה שיש לנו ובכימיה שיצרנו. במשחק הראשון של העונה, עוד לפני פתיחת היורוליג, ניצחנו את פנרבחצ'ה בגביע הנשיא בטורקיה, וזה נתן לי ביטחון. לפעמים אנחנו משחקים בצורה מושלמת, כמו בשבוע שעבר נגד ברצלונה, ולפעמים אנחנו משחקים גרוע. אני אוהב את מה שאנחנו עושים".

- אתה יכול להבין למה כולם, חוץ ממך, מופתעים מההצלחה של אפס?

"בעונה שעברה אפס הייתה במקום האחרון ביורוליג, והעונה אנחנו נלחמים על הפיינל פור, אז זה די פשוט. אני לא יכול להגיד שאנחנו משחקים את הכדורסל הכי טוב באירופה, כי אנחנו מדורגים רק במקום הרביעי".

- מה השתנה בקבוצה? מה יש בה שכל כך חסר לה בשנים קודמות?

"תקציב שכר השחקנים שלנו עלה ביותר מ-30 אחוזים, משבעה מיליון וחצי דולר לעשרה מיליון דולר. ישבתי בקיץ עם ההנהלה ועם נשיא המועדון, והחלטנו לבנות קבוצה שונה, שתסתמך על שחקנים מנוסים עם אופי חיובי, ופחות על צעירים. הבאנו כאלה שאולי לא הייתה להם עונה גדולה אשתקד, כמו אדריאן מוארמה וטיבור פלייס, או כמו ואסיליה מיציץ' שהיה רק שחקן מחליף בז'לגיריס קובנה. אנחנו משחקים כמו קבוצה אמיתית, אף אחד לא משחק בשביל עצמו".

ארגין עתמאן מאמן אנאדולו אפס. ניב אהרונסון
"אני לא מתכוון להשתנות". ארגין עתמאן/ניב אהרונסון

- עכשיו כולם מדברים על שיין לארקין, שקלע בשבוע שעבר 37 נקודות מול ברצלונה. הבאתם אותו ככוכב, והוא הלך והסתמן כפלופ והפך לרכז השלישי. בחודש האחרון הוא הקפיץ את הממוצעים שלו מ-7.3 נקודות ל-20.2, מ-2.6 אסיסטים לחמישה וממדד 8.2 ל-25.7.

"היו לי לא מעט שיחות עם שיין. הוא היה מבולבל, כי הגיעו אליו הצעות מה-NBA במהלך העונה, אבל כשהבין שהוא נשאר איתנו - הוא הגיע למסקנה שאם יסיים את העונה בצורה טובה, ייפתחו בפניו אפשרויות אטרקטיביות יותר לחזור לארה"ב בעונה הבאה".

- כבר הייתם מוכנים לשחרר אותו ולהנחית במקומו את מילוש תאודוסיץ'.

"זה נכון, אבל לא הגענו למצב שנפרדנו מלארקין וגם לא הגשנו הצעה למילוש. הם מיוצגים על ידי אותו סוכן, והוא פנה אלינו והציע לנו טרייד. שיין רצה מאוד לעזוב ל-NBA והרגיש שהוא לא מקבל מספיק קרדיט, וכשנאמר לנו שמילוש רוצה לבוא, הסכמנו למהלך. בסופו של דבר זה לא קרה. לדעתי, הקליפרס התחרטו. אני לא אוהב לבצע יותר מדי שינויים במהלך העונה, ומעדיף לסיים את העונה עם הסגל שהתחיל אותה".

שמו של עתמאן נקשר בלא מעט שערוריות לאורך השנים. הוא פוטר מקבוצה אחת בגלל מכות עם בת זוגו במסעדה, תקף שחקן בחדר ההלבשה וספג איומי רצח מאוהדי אחת היריבות. אשתקד נקלע לסכסוך מתוקשר עם מאמן פנרבחצ'ה, ז'ליקו אוברדוביץ', שאף סירב ללחוץ את ידו בתום הדרבים ביניהם, ורק לאחרונה תקף באופן חזיתי את שופטי היורוליג, את פיב"א ואת התאחדות הכדורסל הטורקית.

- אתה ידוע כאחד שאומר מה שהוא חושב, וחושב מה שהוא אומר. אתה משלם על כך מחיר?

"לא. זה אני, ואני לא מתכוון להשתנות. אני אומר את האמת. יכול להיות שיש כאלה ששונאים אותי בגלל זה. מי שחשובים בעיניי אלה האנשים ברחוב, ו-90 אחוזים מהם אוהבים אותי. בטורקיה יש כמה עיתונאים חוליגנים, שרוצים למצוא חן בעיני הקוראים שלהם וכותבים דברים רעים. למאמן מקומי קשה יותר להתמודד עם הדברים שכותבים נגדו. אבל אני מרגיש שמחוץ לטורקיה אני מקבל הרבה כבוד מהאוהדים ומהתקשורת, וזה חשוב לי".

שחקן באסקוניה שיין לארקין. ברני ארדוב
"הוא היה מבולבל". שיין לארקין/ברני ארדוב

- פגשת את פנרבחצ'ה פעמיים בשבועיים האחרונים, והחלפת לחיצות יד חמות עם אוברדוביץ'.

"שוחחתי איתו ויישרנו בינינו את ההדורים. ז'ליקו הוא אחד המאמנים הטובים בעולם, ואני מכבד אותו מאוד גם כאדם. הוא מבוגר ממני. לפעמים האמוציות משתלטות עליך תוך כדי משחק, ודברים כאלה קורים. חוץ מזה, עכשיו הוא גם הנשיא שלי בארגון המאמנים החדש של היורוליג...".

- אתה צריך להיזהר, הוא עוד עלול לפטר אותך...

"...אז אני לא יכול לדבר נגדו. כולנו בחרנו בו שייצג אותנו, אבל על המגרש אנצח אותו", צוחק עתמאן.

- נפגשתם כדי לעשות סולחה?

"לא, עם לוח הזמנים שיש לנו, אני כמעט לא מצליח לראות את המשפחה שלי, אז את ז'ליקו? אל תשכח שהוא נמצא בכלל בצד האסיאתי של איסטנבול, אז הייתי צריך לחצות יבשת כדי להיפגש איתו".

עתמאן החל את דרכו כמאמן באמצע שנות ה-90. איידין אורס האגדי אימץ אותו כבן טיפוחים, והוא היה עוזרו בצוותא עם מחמוטי. זמן קצר אחר כך הפך לכוכב עולה בכדורסל האירופי, אבל נעצר, ורק כעת הוא זוכה לעדנה מחודשת.

"בגיל 37 הגעתי לפיינל פור השני שלי, והייתי קרוב לגמר", הוא נזכר בדרבי האיטלקי בין מונטפסקי סיינה שלו לבין בנטון טרוויזו של אטורה מסינה ב-2003 בברצלונה. "מאסימו בולרי קלע שלשה קריטית, ומאז לא חזרתי למעמד הזה. חלפו כבר 16 שנים מאז, וזה יותר מדי זמן. זכיתי ביורוקאפ, ביורוצ'אלנג', אבל אני רוצה לזכות ביורוליג. אני מקווה שנצליח לעשות את זה העונה. זה החלום שלי".

- והשנה זה יקרה?

"אני מקווה מאוד. אבל תן לי לנצח קודם את מכבי ולהבטיח את העלייה לשלב הבא".

ארגין עתמאן, מאמן אנדולו אפס. GettyImages
השנה זה סוף סוף יקרה? ארגין עתמאן/GettyImages

מתוך "Open Mike" באפליקציית מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully