וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלופ "באקסטזה", מאנה "עשה צחוק מנוייר", לבנדובסקי נגד קובאץ'

מאמן ליברפול עקץ אחרי ה-1:3 באליאנץ ארנה: "מקווה ששימחתי את אוהדי דורטמונד". בממלכה משבחים את ואן דייק ומאנה וחוגגים: "אנגליה 3, גרמניה 0". ועל מה ביקר חלוץ באיירן המושמץ את המאמן?

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: פפ גווארדיולה מגיב אחרי ה-0:7 של מנצ'סטר סיטי

ליברפול טיילה הערב (רביעי) בקלות לרבע גמר ליגת האלופות עם 1:3 מול באיירן מינכן באליאנץ ארנה. צמד של סאדיו מאנה (26 ו-84) ושער נוסף של וירג'יל ואן דייק (69) סידרו לקבוצה של יורגן קלופ עלייה לרבע הגמר והותירו את באיירן מינכן החלשה להחריד בחוץ. ג'ואל מאטיפ כבש שער עצמי (39) שאיזן ואיכשהו הפיח רוח חיים במארחת, אבל גם זה לא בדיוק הכניס אותה למשחק והיא לא ממש הגיעה לעוד מצב עד לסיום המשחק.

עוד בנושא:

ליברפול ניצחה 1:3 את באיירן מינכן ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות
הכתובת הייתה על הקיר: כבר באוגוסט היה ברור שהעונה הזו של הגרמניות לא תיגמר טוב

ואן דייק, פירמינו, ליברפול. רויטרס
כמה אושר. ואן דייק/רויטרס

המספרים

* זו הפעם הראשונה מאז 2011 שבאיירן מינכן לא עולה אפילו לרבע גמר ליגת האלופות.

* לראשונה זה 13 שנה, אף קבוצה גרמנית לא הגיעה לרבע הגמר של ליגת האלופות (2005/6).

* באיירן מינכן בעטה פעמיים למסגרת ב-180 הדקות של ההתמודדות.

* ארבע קבוצות אנגליות יהיו ברבע גמר ליגת האלופות, בפעם הראשונה מאז 2008/9.

* וירג'יל ואן דייק הוא שחקן ליברפול הראשון שכובש ומבשל באותו משחק חוץ בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות מאז קרייג בלאמי בקאמפ נואו, וזה קרה בפברואר 2007.

* וירג'יל ואן דייק כבש שלושה שערים בארבעת המשחקים האחרונים שלו בכל המסגרות במדי ליברפול. זה יותר מהכמות שהבלם ההולנדי כבש ב-55 ההופעות שלו לפני כן במדים האדומים.

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
שבעה משחקי נוקאאוט ברציפות שהוא לא מוצא את הרשת. לבנדובסקי/רויטרס

מי שהיה חלש במיוחד בבאיירן מינכן היה רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני רשם משחק נוקאאוט שביעי ברציפות בליגת האלופות מבלי לכבוש ואפילו לא היה קרוב לכך כשגם ממעט הכדורים שהוא קיבל הוא לא ייצר שום דבר. שחקן נוסף שהיה רע מאוד וספג ביקורת הוא חאמס רודריגס.

בסיום לבנדובסקי הפנה אצבע מאשימה דווקא כלפי ניקו קובאץ'. "עלינו למשחק במערף הגנתי מדי", תקף החלוץ במפתיע. "שיחקנו יותר מדי מאחור, לא לקחנו סיכונים, וזה נכון לשני המשחקים. לא ניסינו לדחוף את הכדור קדימה כדי לייצר מצבים".

לטענת לבנדובסקי, היכולת החלשה שלו נבעה מכך ש"היו לי הרבה קרבות היום, וזה היה מאוד קשה כי הייתי לבד בהתקפה. אם אתה צריך להתמודד לבד מול שניים או שלושה שחקני הגנה, זה קשה מאוד".

ב"סקיי גרמניה" קיבל חאמס את הציון 5 מתוך 6 (כש-1 הוא הכי גבוה) ונכתב עליו: "הקולומביאני לא דחף את המשחק קדימה והיה כל הזמן במחצית המגרש שלו. לא הצליח לספק בכלל מסירות ולא למצוא את לבנדובסקי בחוד". על לבנדובסקי, שגם קיבל 5, נכתב: "במחצית הראשונה הוא כל הזמן הגיע למחצית המגרש של באיירן. הוא הגיע להזדמנות אחת בדקה ה-30 ולא עשה ממנה כלום ואחר כך לא עשה שום דבר".

מאמן המפסידה ניקו קובאץ' אמר: "אני מברך את יורגן קלופ וליברפול, הם היו בלי שום ספק יותר טובים בשכלול שני המשחקים. ניסינו לשלוח את המגנים שלנו קדימה ולהזין את לבנדובסקי, אבל ליברפול הייתה מאורגנת מאוד והקשתה עלינו". המאמן הקרואטי נשאל על ההיעדרות של יוזואה קימיש ואמר: "זה לא תירוץ. אנחנו צריכים לדבר על השחקנים שכן שיחקו, הם נתנו הכול אבל זה לא היה מספיק".

נשיא באיירן מינכן אולי הנס אמר: "ליברפול הייתה טובה יותר והגיע לה לעלות ולנצח". המנהל המקצועי של באיירן מינכן חסן סליהאמידז'יץ' הוסיף: "כמובן שנעשה משהו בחלון ההעברות בקיץ, אבל עדיין יש לנו שחקנים טובים ומנוסים שהיו יכול לשחק טוב יותר הערב".

יורגן קלופ מאמן ליברפול. רויטרס
כמה שהוא מאושר. קלופ/רויטרס

וירג'יל ואן דייק, שכבש ובישל, אמר בסיום: "זה ערב נהדר, ידענו שיהיה קשה כי באיירן קבוצה נהדרת עם שחקנים פנטסטים. היינו חסרי מזל בשער השוויון שספגנו, אבל הצלחנו לעשות את העבודה ועלינו לרבע הגמר. זה חשוב שכבשתי וזה מרגיש מדהים לכבוש. אנחנו נתכונן טוב גם לרבע הגמר ונוודא שכולם מוכנים".

ג'יימס מילנר הוסיף: "זו הייתה תוצאה טובה. לא שיחקנו הכי טוב שלנו, אבל הכי חשוב זה שהתגוננו טוב והשגנו שלוש נקודות (הטעות במקור). הבחור הזה, ואן דייק, כבש שער נוסף. אם להיות כן, הוא צריך לכבוש יותר לאור הגובה שלו". מילנר התייחס לכך שיש ארבע קבוצות אנגליות ברבע הגמר: "זה טוב לכדורגל האנגלי. זה מה שאנחנו רוצים. אין לנו מושג את מי נקבל בשלב הבא, אבל יש לנו תחושות טובות מהעונה שעברה אז אנחנו מקווים שנוכל להמשיך עם זה קדימה ככל הניתן".

מאמן ליברפול יורגן קלופ: "במשחק כזה אתה לא יכול לנוח אף פעם. זה הגיע לנו. זה כל כך קשה לשחק כאן בחוץ נגד באיירן מינכן. זה ניצחון גדול. אני כל כך גאה בשחקנים. ג'ורדן הנדרסון סובב את הקרסול, אני מקווה שזה לא יותר מדי רציני. השער הראשון, ארצה לצפות בו שוב איזה 1,000 פעמים. מבחינה הגנתית היינו כל כך טובים. לא הגנו כמו שאנחנו בדרך כלל מתגוננים במשחקי חוץ בליגת האלופות, אבל היום עשינו את זה. וירג'יל ואן דייק נותן לנו סדר במצבים הנייחים והוא מסוכן. הוא איום רציני. במשחק כזה תמיד יהיו טעויות, אבל אתה צריך להישאר במשחק ולשלוט ברגעים שאתה יכול. יכולנו אפילו לכבוש שער נוסף מהמצב שהיה למוחמד סלאח בסיום".

קלופ נשאל האם הוא מאושר יותר בשל היריבות שלו עם באיירן מהימים שאימן את בורוסיה דורטמונד ואמר: "לא רציתי רק לנצח, רציתי לנצח עם ליברפול. אני משוכנע שיש הרבה אוהדי דורטמונד ששמחים ואם אני יכול לעזור להם, זה גם נהדר".

באנגליה כתבו שקלופ "נראה באקסטזה" אחרי הניצחון, ציינו כיצד עקץ את באיירן כשאמר ש"אני שמח שיכולתי לעזור לאוהדי לדורטמונד", והיללו את ניהול המשחק שלו. גם סאדיו מאנה, שמצוי בכושר מצוין, סחט שבחים רבים. "מאנה עשה צחוק ממנואל נוייר", כתב פרשן "דיילי מייל" כריס סאטון, בעוד מייאל אואן ציין בשידור הטלוויזיה של "סקיי" ש"הוא פשוט מבריק לאחרונה". גם וירג'יל ואן דייק הצטיין, והפרשן מרטין קיאון ציין ש"ואן דייק הציג יכולת קרובה לשלמות. זה הניצחון הכי משמח של קלופ בליברפול".

כמובן שבאנגליה גם חגגו את ההישג המרשים של ארבע קבוצות פרמיירליג ברבע הגמר. "אנגליה 3, גרמניה 0", קראה הכותרת ב"דיילי מייל", עם קריצה למאזן של הקבוצות האנגליות נגד היריבות הגרמניות בשלב הנוקאאוט בצ'מפיונס.

"רוברט לבנדובסקי יעבור בקיץ ללונדון? אולי לקריסטל פאלאס? אולי הוא ינחת דווקא בברצלונה? באספניול?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully