וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפירצה בחוקת פיב"א שתאפשר לאמארה סטודמאייר לשחק בנבחרת ישראל

13.3.2019 / 12:09

הסנטר שקיבל אזרחות לא יורשה ללבוש כחול-לבן משום ששיחק כבר בנבחרת ארה"ב. אלא שאיגוד הכדורסל יוכל להגיש בקשה חריגה בשל "תרומתו לפיתוח הכדורסל במדינה"

ONE

"שחקן שהופיע בתחרות רשמית של פיב"א לאחר שמלאו לו 17 שנים, לא יורשה לשחק בנבחרת של מדינה אחרת. עם זאת, בנסיבות מיוחדות רשאי המזכ"ל לאפשר לשחקן מסוים להופיע בנבחרת שאינו מורשה לשחק בה - אם יש בכך עניין לפיתוח הכדורסל באותה מדינה".

(הספר השלישי לחוקי פיב"א; פרק 1: כשירות וסטטוס לאומי של שחקנים; סעיף 23; עמודים 9-8).

עם קבלת ההודעה על הענקת האזרחות הישראלית לאמארה סטודמאייר, אמש (שלישי) על ידי שר הפנים אריה דרעי, עלתה השאלה בנוגע לאפשרות שהסנטר האגדי יוכל להצטרף גם לנבחרת ישראל. כבר לפני שנתיים וחצי, כשהוצג לראשונה בהפועל ירושלים, הכריז סטודמאייר כי "אם אקבל אזרחות, אשחק בנבחרת ישראל. אני בטוח בזה". אלא שהמציאות מורכבת יותר.

סטודמאייר עונה לסעיף 23 בחוקי פיב"א, ועל פניו אינו רשאי להופיע בנבחרת ישראל: הוא כבר שיחק במדי ארה"ב וזכה עימה באולימפיאדת הארד באולימפיאדת אתונה ב-2004, ומאוחר יותר זכה איתה בזהב באליפות אמריקה ב-2007.

אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
בקרוב בנבחרת? אמארה סטודמאייר/קובי אליהו

אם באיגוד הכדורסל יחליטו לנסות ולרשום אותו, הם יוכלו להגיש בקשת החרגה לפיב"א ולהסתמך על המשפט בסעיף הנוגע לתרומתו של סטודמאייר לפיתוח הכדורסל בישראל, שהיה חלק מהנימוק של השר דרעי להחלטתו להעניק לשחקן את האזרחות.

תהליך שכזה לא החל, ולוחות הזמנים הצפויים לנבחרת מנמיכים את הסיכוי לכך: המשחק הבינלאומי הקרוב ייערך רק בעונה הבאה, בפתיחת מוקדמות אליפות אירופה בנובמבר, והיורובאסקט עצמו יתקיים ב-2021, כשסטודמאייר יהיה כבר בן 38 ועשרה חודשים. כך או כך, עוד לפני הגשת הבקשה לפיב"א, יצטרך האיגוד לקבל את הסכמת התאחדות הכדורסל של ארה"ב.

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה כי לא נעשתה כל פנייה לפיב"א בנדון.

הערב ב-17:00, עוד לפני שיופיע עם ירושלים בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד נפטונאס קלאיפדה, יקבל סטודמאייר בטקס רשמי את תעודת הזהות הכחולה מידיו של שר הפנים. במועדון מקווים למהר ולהשלים את הליך רישומו כשחקן מקומי באיגוד, כך שיוכל לעמוד לרשות המאמן עודד קטש כבר במשחק הליגה בשבת נגד הפועל חולון.

עוד באותו נושא

אמארה סטודמאייר יקבל תעודת זהות ישראלית: "רוצה לקשור את גורלו עם ישראל"

לכתבה המלאה
פיב"א אזרוח. אתר רשמי
הסעיף בפיב"א שהאיגוד יכול לנצל/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully