וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את הפועל ירושלים 78:89

הצהובים כבר הוליכו ב-28 הפרש בארנה, הקבוצה של קטש הצליחה למזער נזקים אך רצף הניצחונות נעצר על תשעה. ווילבקין הצטיין עם 18 נקודות, אואנס קלע 15 למפסידה

ONE

המחזור ה-21 בליגת העל הגיע הערב (ראשון) לסיומו עם הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי, בו גברה מכבי תל אביב 78:89 על הפועל ירושלים בארנה. הצהובים השיגו ניצחון שני העונה על היריבה המרה, ובכך נקטע לו רצף הניצחונות של הירושלמים על תשעה.

האורחת פתחה בסערה, כשג'וני אובריאנט וסקוטי ווילבקין הוליכו אותה ליתרון שהגיע עד 18 ברבע הראשון, ו-28 בשני. כשנדמה היה שאנחנו בדרך להשפלה היסטורית התעוררה ירושלים וחזרה לחיים ברבע השלישי, בו הורידה את ההפרש ל-6 נקודות בלבד, אך לא יותר - לא כשווילבקין נראה כמו ווילבקין הישן והטוב.

עם כל הכבוד למשחק הערב, שסייע למכבי תל אביב להגדיל את הפער מהפועל ירושלים, לשתי הקבוצות משימות חשובות יותר בהמשך השבוע: הירושלמים ינסו להשלים את המשימה מול נפטונאס ולהעפיל לרבע גמר ליגת האלופות, יאניס ספרופולוס ושחקניו יקוו להמשיך במומנטום הנהדר בבית מול אנאדולו אפס ולעשות צעד נוסף אל עבר ההצלבה ביורוליג.

שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל, ג'ון דיברתולומאו. קובי אליהו
ועכשיו, לדבר האמיתי. מכבי תל אביב חוגגת בארנה/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש אואנס 15 ו-7 ריבאונדים, ג'ייקובן בראון 15 (5 מ-15 מהשדה), ג'יימס פלדין 13, יוגב אוחיון 12, תמיר בלאט 8 ו-7 אסיסטים, דשון באטלר 5, טיישון תומאס 4, בר טימור 2, ליאור אליהו 2, אלכס צ'וברביץ' 2.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 18 (5 מ-7 ל-3) ו-5 אסיסטים, ג'וני אובריאנט 13, טאריק בלאק 12 ו-6 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 10 ו-7 ריבאונדים, ג'רמי פארגו 10, ג'ייק כהן 9 ו-6 ריבאונדים, יובל זוסמן 8, מייקל רול 4, אלכס טיוס 3, דיאנדרה קיין 2. דני אבדיה ודורי סהר (20 שניות כל אחד) שותפו ולא קלעו.

עוד באותו נושא

אוהדי הפועל ירושלים שרו נגד שמעון מזרחי, אייל חומסקי כרז: "בושה!"

לכתבה המלאה
תמיר בלאט שחקן הפועל ירושלים מאוכזב. קובי אליהו
ערב מתסכל. בלאט/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע 1:

הפועל ירושלים פתחה עם תמיר בלאט, יוגב אוחיון, דשון באטלר, טיישון תומאס וג'וש אואנס, בעוד מכבי תל אביב העלתה את סקוטי ווילבקין, מייקל רול, יובל זוסמן, ג'וני אובריאנט ואלכס טיוס. אובריאנט פתח מצוין, קלע 11 נקודות תוך חמש דקות וקבע 7:17 מהיר. עודד קטש לקח פסק זמן אבל זה לא ממש עזר לו, כשהצהובים השלימו ריצת 0:13 וברחו ל-7:25. קיין קלע על הבאזר, ובסיום הרבע הראשון הראה לוח התוצאות על 14:29 למכבי תל אביב, שקלעה באחוזים נהדרים ל-2 (80%) ול-3 (66%).

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס. קובי אליהו
פתיחה מוחצת לצהובים. טיוס מטביע באין מפריע/קובי אליהו

רבע 2:

המגמה נמשכה גם ברבע השני, כשג'ייק כהן וטאריק בלאק המחליפים נתנו את הטון וכשג'רמי פארגו הצטרף לחגיגה, נקבע יתרון שיא של 21:49 מוחץ. האדומים עצרו את המפולת, אבל עם הירידה לחדרי ההלבשה עמד היתרון של מכבי תל אביב על 32:54. אובריאנט הוביל את רשימת הקלעים עם 11 נקודות, ווילבקין הוסיף 10 ובלאק 9. ג'ייקובן בראון הוליך את הירושלמים עם 8 נקודות.

שחקן הפועל ירושלים ג'ייקובן בראון מול שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. קובי אליהו
האדום היחיד שתפקד במחצית הראשונה. בראון/קובי אליהו

רבע 3:

ירושלים גילתה סימני חיים, שלשה של אוחיון צימקה ל-58:42. ווילבקין ענה עם שלשה משלו אבל האדומים המשיכו את הרבע השלישי המוצלח שלהם כשבראון ואואנס השלימו ריצת 4:20 שצימקה ל-62:55 בלבד. פלדין התעורר והוריד ל-63:57 ובתוםו הרבע השלישי אותו ניצחה ירושלים 11:25 עמד היתרון הצהוב על 57:65.

שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס עולה להטבעה מול שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס. קובי אליהו
תומאס עולה לדאנק מול טיוס/קובי אליהו

רבע 4:

שלשה של ג'ייק כהן השיבה את האורחת ל-57:68, בלאט צימק ל-75:67 אבל פלדין איבד ומנגד זוסמן צלף שלשה וקבע 67:78. ווילבקין הוסיף אחת משלו שהפכה את זה ל-73:83, שתי דקות לסיום, ומשם ירושלים כבר לא חזרה. זה נגמר ב-78:89 למכבי תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. קובי אליהו
שוב הקלאסיקו צהוב. ווילבקין/קובי אליהו
שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. קובי אליהו
אליהו/קובי אליהו
שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. קובי אליהו
פארגו/קובי אליהו
אוהדי הפועל ירושלים נגד המנכ"ל גיא הראל. קובי אליהו
אוהדי הפועל ירושלים נגד גיא הראל/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully