וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונג מין סון: "אבא שלי היה מאמן קשוח, אולי אפילו מפחיד"

כוכב טוטנהאם סיפר על אביו כמאמן בילדותו: "הייתי מקפיץ את הכדור במשך ארבע שעות עד שהייתי רואה את הרצפה כאדומה", על חייו: "אתחתן רק אחרי הפרישה"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות אחרי ה-1:3 של מנצ'סטר יונייטד מול פריס סן ז'רמן

אחד הכוכבים הגדולים בעונה של טוטנהאם הוא ללא ספק יונג מין סון. הקוריאני בן ה-26 התראיין היום (שישי) ל"גרדיאן" ודיבר על הילדות שלו והמטרות שלו עם טוטנהאם. סון הוא בנו של כדורגלן העבר וונג ז'ונג סון, שהחל לאמן אותו.

"הוא היה מאמן את אחי ואותי במשך ארבע שעות", סיפר סון, "את שנינו. אחרי שלוש שעות הייתי רואה כבר שלושה כדורים. הרצפה הייתה נראית לי אדומה. הייתי כל כך עייף והייתי כל כך עצבני. היינו צריכים להקפיץ את הכדור במשך ארבע שעות בלי להפיל אותו. זה קשה, לא? לא הייתי מפיל את הכדור אפילו פעם אחת במשך ארבע שעות כילד בן עשר".

סון אמר: "ברגע שלמדתי ללכת, כבר ידעתי לבעוט בכדור. כשהייתי בן 10 או 12, אבא שלי הגיע לאמן את קבוצת בית הספר שלי, משהו כמו 15 או 20 שחקנים. התכנית הייתה שלא ניתן לכדור ליפול במשך 40 דקות. כשמישהו היה מפיל את הכדור, אבא שלי לא היה אומר כלום, אבל כשזה קרה לי, הוא גרם לכולם להתחיל מההתחלה. כולם הבינו כי הייתי הבן שלו, אבל זה היה קשה. אבל כשאתה חושב על זה עכשיו, זו הייתה הדרך הנכונה. אבא שלי היה מאמן קשוח, אפילו מפחיד. הוא תמיד חשב על מה אני צריך. הוא עשה הכול בשבילי ובלעדיו כנראה לא הייתי מגיע למקום שבו אני נמצא". הקוריאני המשיך ואמר: "כשחקן, אתה צריך עזרה. זה גם חשוב לפגוש מאמן מצוין ואז גם צריך מזל. הכול התחבר בשבילי".

יונג מין סון שחקן טוטנהאם. רויטרס
יונג מין סון/רויטרס

סון השתתף העונה באליפות אסיה עד גיל 23 עם נבחרת קוריאה כחריג גיל ולאחר מכן גם באליפות אסיה לבוגרים. "נובמבר הייתה תקופה מסובכת בשבילי. טיילתי ונסעתי הרבה. לא הרגשתי נהדר. היו לי כל כך הרבה דברים בראש. זה היה קצת קשה. התאמנתי קשה בטוטנהאם ולא נחתי הרבה. לשמחתי פגשתי בטוטנהאם מאמן מצוין שעזר לי להשתפר בצורה משמעותית".

סון דיבר על הגישה החיובית שלו לכדורגל: "כשהייתי צעיר, אבא שלי אמר לי שאם אני רץ לעבר כיבוש והיריב נפל כי הוא פצוע, אני צריך להוציא את הכדור ולבדוק מה קרה ליריב. אם אתה כדורגלן טוב, אבל לא יודע לכבד אחרים אתה כלום. הוא עדיין אומר לי את זה. לפעמים זה קשה, אבל אנחנו בני אדם לפני שאנחנו כדורגלנים. אנחנו צריכים לכבד אחד את השני, במגרש ומחוצה לו".

סון מתגורר עם הוריו בלונדון ועדיין לא התחתן. "אבא שלי אומר את זה ואני מסכים", אמר הקוריאני, "כשאתה מתחתן, אז הדבר הכי חשוב לך הוא המשפחה, האישה והילדים ורק אז הכדורגל. אני רוצה לוודא שכל עוד אני משחק ברמה הכי גבוהה, הכדורגל יכול להיות מספר אחת. אתה לא יודע כמה זמן תוכל לשחק ברמה הכי גבוהה. כשאתה פורש או כשאתה בן 33 או 34, אתה עדיין יכול לחיות חיי משפחה ארוכים. אני יודע שהרבה מאמנים מעדיפים שהשחקנים יתחתנו ויתיישבו, אבל אני לא הטיפוס ששותה או עושה דברים כאלה".

מאמן טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו. רויטרס
"עזר לי להשתפר משמעותית". פוצ'טינו/רויטרס

"אני רק רוצה לוודא שאני עושה את כולם מאושרים בכך שאני משחק ברמה הגבוהה ביותר", המשיך סון, "למשל, כשאני משחק עם טוטנהאם בוומבלי, כמה דגלי קוריאה אתם רואים שם? אני רוצה לשחק כמה שיותר ברמה גבוהה כדי להחזיר להם על זה. זה חשוב לי מאוד. האם אני מרגיש כמו שגריר עבור המדינה שלי? כמובן, אני חייב להיות. עוד דוגמה: כשאנחנו משחקים ב-15:00 זה אמצע הלילה בקוריאה. כשאנחנו משחקים ב-20:00 בליגת האלופות זה 5:00 בבוקר בקוריאה ועדיין כולם רואים את זה בטלוויזיה. אני חייב להחזיר להם, יש לי הרבה אחריות".

סון דיבר על הבדלי המנטאליות בין אירופה לאסיה והודה: "יש גישות שונות בין אירופה ואסיה ואנשים בטח תוהים למה אני גר עם ההורים שלי. אבל מי עוזר לי לשחק כדורגל? הם. הם ויתרו על החיים שלהם והגיעו לכאן כדי לעזור לי. אני חייב להחזיר להם על זה. אני כל כך אסיר תודה כלפיהם ואסיר תודה על כל הזדמנות לעשות את מה שאני עושה. אני יודע שלהיות מקצוען זה הרבה יותר מכישרון. זה כמו שהגיבור והמודל שלי לחיקוי כריסטיאנו רונאלדו עובד יותר מאשר הכישרון שלו. אני רוצה הרבה שחקנים עם גישה שונה גם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully