וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: אוהד לויטה סיכם לשנתיים נוספות

6.3.2019 / 19:48

התקופה הטובה של השוער סידרה לו חוזה חדש. המעורבות של ברקת הולכת ופוחתת, אבל איבוד ההכנסות יכריח אותה "להביא מהבית" סכום גדול

תגובות: הפועל באר שבע - הפועל חיפה/צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: ברק בכר אחרי הניצחון של באר שבע על הפועל חיפה

עיקרי הדברים

- התקופה הטובה סידרה חוזה חדש: אוהד לויטה סיכם לשנתיים נוספות בבירת הנגב.

- ירידת המעורבות של אלונה ברקת בניהול הפועל באר שבע כבר מורגשת.

- תקציב הקבוצה העונה: 78 מליון שקל - הגבוה בכל תקופת ברקת.

- ברקת תצטרך להביא מהבית את הסכום הגבוה ביותר בכל שנותיה בקבוצה.

- שיחות נערכו עם טאפוקו כדי לחזק אותו: "לא נפלנו עם רכישתו".

- ויטור ואוחנה חוזרים לסגל מול סכנין ביום ראשון.

seperator

אוהד לויטה סיכם הערב (רביעי) בשורות הפועל באר שבע לשנתיים נוספות. התקופה הטובה של השוער, שפילס את דרכו להרכב הראשון של ברק בכר על חשבון אריאל הרוש ולא יצא ממנו, לא נעלמה מעיני ראשי המועדון שהחליטו להאריך עימו את ההתקשרות. לפני כשלושה שבועות פרסמנו בוואלה! ספורט על המשא ומתן שפתחה באר שבע עם לויטה. "יש לנו שני שוערים מהטובים בכדורגל הישראלי ונרצה שזה ימשיך כך גם בעונה הבאה", אמרו אז במועדון. "אין שוער ראשון ושוער שני. תהיה תחרות אמיתית ומי שיהיה טוב יותר, ישחק".

לויטה בן ה-33 החל את הקריירה שלו בהפועל כפר סבא כשב-2004 עלה מהנוער ושיחק חמש עונות בקבוצה הבוגרת לפני שעבר לוואלווייק ההולנדית, בה שיחק שתי עונות, אבל ירד איתה ליגה. ב-2011 עבר להפועל באר שבע בה רשם 30 הופעות בקבוצה כשעוד הייתה בתחתית ליגת העל. אחרי עונה עבר לאומוניה ניקוסיה הקפריסאית, שם פתח כשוער הבכיר אבל בעיות כלכליות אילצו את הקבוצה להוריד אותו אל הספסל. ב-2013 חזר לישראל וחתם במכבי נתניה לאחר שזו ירדה לליגה הלאומית. הוא היה שותף לעלייה שלה בחזרה לליגה הבכירה וב-3 בספטמבר הושאל למכבי חיפה אחרי שמכבי נתניה החתימה את אריאל הרוש ומעמדו התערער. לבירת הנגב הגיע בספטמבר האחרון.

עוד באותו נושא

ג'ון אוגו שלח רמז עבה לגבי עתידו בהפועל באר שבע: "בטוח שאתגעגע לכולם"

לכתבה המלאה
שחקני הפועל באר שבע, ג'ון אוגו, אוהד לויטה, חאתם עבד אלחמיד, חנן ממן. יוסי ציפקיס
במועדון מרוצים. לויטה עם החברים/יוסי ציפקיס

כשנותר כמעט חודש ליום הבחירות, המעורבות של אלונה ברקת בהפועל באר שבע כבר פחתה בצורה משמעותית. קמפיין השטח של מפלגת "הימין החדש" לו שותפה בעלי הפועל באר שבע והעובדה שהיא עסוקה בגיוס תומכים לקראת יום הבוחר, לא מאפשר לה כמעט להגיע למתקן האימונים של הקבוצה בימי חול. יחד עם זאת, ברקת ממשיכה להגיע למשחקי הקבוצה, כפי שעשתה שלשום נגד הפועל חיפה.

הליך העברת זכויות הניהול של המועדון לידיו של אסי רחמים נמצא בעיצומו וברקת הבהירה פעם נוספת בימים האחרונים כי היא תמשיך להעמיד תקציב גבוה וראוי להפועל באר שבע גם בעונה הבאה ותעמוד בכל התחייבויותיה.

תקציב הפועל באר שבע העונה היה הגבוה ביותר מאז שברקת לקחה על עצמה את המועדון. מדובר בסכום של 78 מיליון שקל, שאמנם קטן בעקבות המכירה של דיא סבע לגוואנגז'ו, אך עדיין נותר הגבוה ביותר בכל השנים של בעלת השליטה במועדון. כך למשל, שכר השחקנים של הפועל באר שבע העונה עמד על סכום של 40 מיליון שקל שהוא כאמור הגבוה ביותר בכל השנים של הבעלים. בבאר שבע האמינו שיגיעו העונה לפחות לשלב הבתים של הליגה האירופית ומכיוון שנכשלו במפעל היבשתי, "איבדו" 25 מיליון שקל.

התקציב הגבוה ביותר בכל השנים של ברקת, לצד היעדר הכנסה מאירופה, יביא לכך שהעונה תצטרך הבעלים להביא מהבית את הסכום הגבוה ביותר על מנת לאזן בין ההוצאות להכנסות. מכירת סבע הגיעה בזמן הכי נכון מבחינת האלופה, שהצליחה לצמצם את הגרעון מהעונה הזו בזכות המעבר של השחקן לסין.

מסע"ת של הימין החדש - הצטרפותה של אלונה ברקת למפלגה, בית העיתונאים, תל אביב  7 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
משקיעה את מרצה בבחירות. אלונה ברקת במרכז/ראובן קסטרו

גם אם בבאר שבע ירצו לצמצם את התקציב לקראת העונה הבאה, הם עדיין יצטרכו להתמודד עם העובדה שכמעט כל השחקנים חתומים לעוד עונה. למעט ג'ון אוגו ומתן אוחיון שמסיימים ולא ימשיכו, ואוהד לויטה שמנהל בימים אלה מו"מ על חוזה חדש, כל סגל השחקנים חתום לפחות לעוד עונה.

קווין טאפוקו שנרכש בינואר מהפועל חדרה, נדחק לספסל מאז שהגיע להפועל באר שבע והמאמן ברק בכר מעדיף את אוגו למרות שהניגרי כאמור יסיים את דרכו במועדון בתום חמש שנים. בבאר שבע בטוחים כי לא נפלו עם הצרפתי ואמרו: "בעונה הבאה קווין יראה למה קנינו אותו, אולי אפילו עוד העונה. אנחנו לא מצטערים לרגע שרכשנו אותו. הוא מבין שכרגע ג'ון רץ בקבוצה שעשתה שלושה ניצחונות רצופים והתחברה סוף סוף, אבל יודע משיחות שנערכו איתו, שהוא בתכניות של הקבוצה חזק מאוד בעונה הבאה ואולי אפילו כבר בפלייאוף הזה".

ביום ראשון תתארח הפועל באר שבע אצל נועלת הטבלה, בני סכנין, והיא תנסה לרשום ניצחון רביעי ברציפות ולהתקרב למקום השני. מדובר ביעד החדש שהוצב לקבוצה אחרי השגת הכרטיס לפלייאוף העליון. "יהיה הבדל עצום בהכנות לעונה הבאה אם נלך לאירופה, לבין מצב בו הקבוצה תסיים בלי כרטיס למוקדמות הליגה האירופית", הסבירו במועדון לשחקנים.

מיכאל אוחנה ומיגל ויטור אמורים להתלבש ולשבת על הספסל במשחק מול בני סכנין. חן עזרא ימשיך להיעדר בגלל השבר בידו. המאמן בכר יצטרך להחליט אם הוא מחזיר להרכב את לואי טהא שלא שיחק במשחק האחרון בגלל צבירת כרטיסים צהובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully