וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני קרבחאל: "איבדנו הכול בשבוע אחד". נאצ'ו: "בסוף, כל המלכים נופלים"

ריאל מדריד בהלם לאחר ההדחה המשפילה מליגת האלופות ("עונה מזעזעת") ונותרה ללא סיכוי לתואר, במצב בו לא הייתה מאז 2006. המספרים המדהימים, התגובות והדמעות

רויטרס

בווידאו: התגובות לאחר הקלאסיקו

ליגת האלופות נפרדה הערב (שלישי) מהקבוצה ששלטה במפעל בשנים האחרונות, כשריאל מדריד הודחה בבושת פנים כבר בשמינית הגמר, עם הפסד סנסציוני 4:1 לאייאקס בסנטיאגו ברנבאו. הבלאנקוס, שעלו לרבע הגמר בשמונה השנים הקודמות והניפו את הגביע בשלוש השנים האחרונות, התרסקו לעיני אוהדיהם ואחרי שני ההפסדים במשחקי הקלאסיקו בגביע ובליגה, נבעטו גם מליגת האלופות ואיבדו כל סיכוי לתואר חשוב העונה. דושאן טאדיץ' כיכב עם שני בישולים ושער מרהיב, אותו גם ה-VAR לא עצר. מרקו אסנסיו צימק ועוד נתן תקווה בדקה ה-70, אבל רק לשתי דקות, אז לאסה שונה ענה עם כדור חופשי מופלא ושלח את האוהדים לשלוף את המטפחות הלבנות.

ואיך אפשר לשכוח את הצהוב המכוון של סרחיו ראמוס, שבחר להיעדר מהמשחק הזה בהנחה שקבוצתו תעלה אחרי ה-1:2 באמסטרדם, נענש על ידי אופ"א וקיבל את העונש האמיתי משחקני אייאקס המלהיבים שהזכירו ימים גדולים של המועדון עם רבע גמר ראשון מאז 2003.

עוד בנושא:
אייאקס הלהיבה עם 1:4 מדהים בברנבאו על ריאל מדריד ועלתה לרבע הגמר
התקשורת הספרדית קוטלת: "השבוע הכי גרוע בהיסטוריה של ריאל מדריד, כישלון המאה"
גם טוטנהאם עלתה לרבע הגמר עם 0:1 בגרמניה על דורטמונד ו-0:4 בסיכום

שחקני ריאל מדריד, טוני קרוס, קארים בנזמה. רויטרס
התרסקות טוטאלית. טוני קרוס עם קארים בנזמה/רויטרס

המספרים

* ריאל מדריד נפרדה מהתואר האירופי אחרי 1,012 ימים רצופים בהם החזיקה בו.

* ריאל נותרה בלי גביע, בלי אירופה ובלי סיכוי לזכות בליגה - מצב שלא הייתה בו בחודש מרץ מאז עונת 2005/06, עם וונדרליי לושמבורגו ומחליפו חואן רמון לופס קארו.

* לראשונה מאז 2004 (ימי קרלוס קיירוש) שריאל מדריד מפסידה ארבעה משחקי בית רצופים בכל המסגרות (ג'ירונה, פעמיים ברצלונה ואייאקס).

* סנטיאגו סולארי הוא המאמן עם אחוז הפסדי הבית הגבוה ביותר של ריאל ב-30 השנים האחרונות: שישה הפסדים ב-14 משחקי בית שהם 43 אחוזים.

* ריאל הפסידה כבר שבעה משחקים העונה בברנבאו בכל המסגרות. גם זה לא קרה לה כבר יותר מ-30 שנה.

* ריאל הפסידה העונה שש פעמים בהפרש של שלושה שערים או יותר, בדיוק כמו בכל תשע העונות הקודמות גם יחד!

* לראשונה בתולדותיה, ריאל מדריד הודחה מליגת האלופות/גביע האלופות אחרי שניצחה את המשחק הראשון בחוץ.

* ריאל מדריד הפסידה בכל ארבעת המשחקים האחרונים מהם סרחיו ראמוס נעדר בליגת האלופות. מה שקרה פעמיים העונה מול צסק"א מוסקבה, חזר גם הערב.

* ריאל מדריד מעולם לא ספגה שני שערים עד הדקה ה-18 במשחק ביתי בליגת האלופות. שוב, עד הערב.

* דושאן טאדיץ' הפך לשחקן השני שכובש לפחות שישה שערים עבור אייאקס בליגת האלופות, אחרי יארי ליטמאנן הפיני שעשה את זה ב-1994/95 ו-1995/96.

* אייאקס כבשה רביעייה ראשונה במשחק נוקאאוט בליגת האלופות מאז אפריל 1995, אז הביסה 2:5 את באיירן מינכן.

* אייאקס היא האורחת השלישית שכובשת רביעייה בברנבאו, אחרי באיירן ב-2000 (2:4) ושאלקה ב-2015 (3:4).

* אסנסיו קטע רצף של תשעה שערים שריאל ספגה בברנבאו ללא מענה. סך הכול, המאזן בארבעת המשחקים האחרונים הוא 10:1.

מאמן ריאל מדריד, סנטיאגו סולארי. GettyImages
חתום על כישלון מהדהד. סנטיאגו סולארי/GettyImages

התגובות

סנטיאגו סולארי מאמן הבלאנקוס יצא מהאצטדיון בליווי משטרתי שהגן עליו מפני הקהל הזועם. לאחר המשחק הוא אמר: "זה היה שבוע קשה מאוד עבור האוהדים שלנו שתמכו בנו ברגעים הקשים, עשינו ככל שביכולתנו אבל לא היינו מספיק טובים. זה רגע מאוד עצוב. איבדנו את התואר אחרי שלוש שנים שהקבוצה זכתה בו וזה מאוד קשה".

המאמן נשאל האם הוא היה משנה חלק מההחלטות שלו וענה: "זו שאלתה בלתי אפשרית. המאמן מקבל החלטות לפני שהמשחק מתחיל. באופן כללי, אני יודע שזו עונה קשה ומסובכת. יש לנו הרבה שחקנים צעירים. אנחנו יודעים את זה. אנחנו עצובים ופגועים. אני לא מתכוון לוותר. יש לנו מחוייבות לקבוצה הזו. אנחנו מקצוענים ונמשיך להתאמן כרגיל".

המגן דני קרבחאל אמר בסיום: "ברור שהעונה הזו נגמרה, אנחנו עוברים עונה מזעזעת. נמשיך להילחם בליגה, עוד יש לנו על מה לשחק ואנחנו חייבים להיות מקצוענים. בשבוע אחד הכול הלך. כל המשחקים היו בבית והערב אין לנו שום תירוץ. הם היו טובים יותר וראויים להמשיך הלאה. לא קל לקום משני הפסדים לברצלונה, אבל הגענו במטרה לנצח. שתי טעויות הציבו אותנו בפיגור 2:0, והשער השלישי הרג אותנו".

הבלם נאצ'ו: "בסוף, כל המלכים נופלים. אנחנו לא יכולים לזכות בליגת האלופות כל הזמן. עכשיו נצטרך להתעשת ולהיות גברים".

חבר ההנהלה אמיליו בוטראגניו: "ערב קשה ובלתי צפוי. אני מברך את אייאקס על משחק נהדר, ומצטער עבור האוהדים שלנו. הכול הלך נגדנו הערב, הם כבשו בשני המצבים הראשונים. שערים נהדרים, דרך אגב. ואז היו שתי קורות שלנו. זה לא נורמלי. התחלנו טוב לאחר ההפסקה, ופתאום זה 3:0, ואז כל האווירה באצטדיון השתנתה. זה הספורט, כולנו יודעים מה השחקנים האלה נתנו לנו בשנים האחרונות. הם רצו, אבל לא היו מסוגלים הפעם. הפסדנו בדרך כואבת מאוד, איבדנו את ליגת האלופות. היו לנו שלושה משחקים שבעזרתם יכולנו להיאבק על שלושת התארים, וקרה ההפך הגמור. זה התסריט הגרוע מכל. אנחנו לא רגילים להפסיד, נצטרך לגלות בגרות ולהתמודד עם זה".

פרט לתבוסה על כר הדשא, ריאל נאלצה להתמודד גם עם שלוש פציעות מתסכלות. שתי דקות אחרי שלוקאס ואסקס נטש בגלל פציעה והתקשה להסתיר את הדמעות כשפינה את מקומו לטובת גארת' בייל (שנפצע בעצמו לקראת הסיום), יצא ויניסיוס למאוץ אחר הכדור בצד שמאל וסיים את ההתקפה עם בעיטה לא מספיק טובה לרשת החיצונית, במהלכה גם נפצע בברכו. הברזילאי הצעיר ניסה לחזור לשחק, אבל לא הצליח, נזקק לטיפול ופרץ בבכי.

הפציעה הזו עלולה לעכב את הופעת הבכורה של הכישרון בן ה-18 במדי נבחרת ברזיל, אליה זומן השבוע לראשונה על ידי המאמן טיטה לקראת משחקי הידידות מול פורטוגל וצ'כיה, ונראה שזו הסיבה להתפרצות הרגשות הדרמטית.

שחקן ריאל מדריד ויניסיוס בוכה. רויטרס
תמונות כואבות. ויניסיוס/רויטרס
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס בוכה. רויטרס
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס בוכה/רויטרס
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס בוכה. GettyImages
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס בוכה/GettyImages
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס ממרר בבכי עם מאמנו סנטיאגו סולארי. רויטרס
שחקן ריאל מדריד ויניסיוס ממרר בבכי עם מאמנו סנטיאגו סולארי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully