וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העונה הראשונה של לברון ג'יימס בלייקרס הפכה לאסון": ההספד וההסברים

ההפסד לקליפרס חיסל סופית את סיכויי הלייקרס להגיע לפלייאוף, אינגרם וקוזמה הצטרפו לרשימת הפצועים. לברון מתרץ, הפרשנים קוטלים, בקליפרס עוקצים, אבל מה קורה לו בהגנה?

לברון ג'יימס לוס אנג'לס לייקרס. AP
לא יכול לבד. לברון ג'יימס/AP

כשלברון ג'יימס הצטרף ללייקרס בקיץ, היא הפכה מיד למועמדת לגיטימית לאליפות. אולם, היום כשנותרו 18 משחקים לסיום העונה הסדירה, גם הפלייאוף הוא כרגע בגדר חלום רחוק ומשימה כמעט בלתי אפשרית. לברון וחבריו נחלו הלילה הפסד שלישי רצוף, הפעם 113:105 מול הקליפרס שנאבקת מולם על המקום השמיני במערב והם רחוקים כבר 5.5 משחקים מהמקום שמוליך לפלייאוף. לברון ג'יימס קלע 27 נקודות ורייג'ון רונדו ניסה לעזור לו עם טריפל דאבל מרשים, אבל זה לא הספיק.

אם לא די בהפסד הזה, אז במהלך אימון הזריקות ברנדון אינגרם חש כאבים בכתפו הימנית ולא שיחק. קייל קוזמה נפצע גם הוא במהלך הרבע הרביעי ונטש את הפרקט כשנותרו שש דקות לסיום ואלו מצטרפים במסדר הפצועים ללאנס סטיבנסון, לונזו בול וטייסון צ'נדלר. אוהדי הלייקרס, שכנראה מבינים שהגורל של קבוצתם נחרץ, איבדו סבלנות והחלו לשרוק בוז לקבוצה כשנותרה דקה לסיום.

לברון ג'יימס לוס אנג'לס לייקרס. AP
יהיה כנראה מחוץ לפלייאוף. לברון ג'יימס/AP

לברון ג'יימס דיבר על הרוטציה הקצרה ואמר אחרי המשחק: "היתה להם יותר אנרגיה בסיום. היינו עם בערך שישה שחקנים. יש לנו הרבה פציעות וזה גובה מאיתנו מחיר. מבחינה הגנתית היינו די טובים, אבל לא מספיק טובים בהתקפה. אני מנסה לשמור על הגוף שלי ולעזור לקבוצה כמה שאני יכול. היו שחקנים שהתעלו כמו ג'וש (הארט), אבל אין לנו עומק בגלל הפצועים".

על התחושה האישית שלו: "אני עייף כמו אחרי כל משחק. ניסיתי לתת לגוף שלי להתאושש אחרי המשחקים מול מילווקי ופיניקס. צריך להתכונן למשחק ביום רביעי. הקבוצה הכי טובה בליגה מגיעה לאולם שלנו (דנבר) וצריך להיות מוכנים מבחינה מנטלית ופיזית".

על הסיכויים להגיע לפלייאוף: "נמשיך להילחם עד הסוף ונראה מה יקרה. אנחנו מדברים על זה, אך צריך להשתפר כקבוצה. בסוף נעשה את החשבון. יש הרבה דברים חיוביים וגם דברים שליליים שצריך לתקן במשחק שלנו. כמקצוענים, אנחנו צריכים להיות הכי טובים שאנחנו יכולים בכל ערב בלי קשר לנסיבות".

עוד באותו נושא

הפלייאוף הוא כמו חלום רחוק: הלייקרס ולברון הפסידו גם לקליפרס

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
אין על מה להסתכל. לברון/GettyImages

רמונה שלבורן מ-ESPN טענה הבוקר ש"העונה הראשונה של לברון בלוס אנג'לס הפכה לאסון", ופירטה את הנסיבות הקשות. אחת מהן הייתה הפציעה של לברון, שהחמיץ 18 משחקים, והדעיכה בהגנה של הלייקרס, כולל עם לברון. הלילה, אגב, ברשתות החברתיות שוב שיתפו קטע מהמשחק שבו לברון נראה חולמני בהגנה ופאסיבי, וקוזמה ממש דוחף אותו על מנת שישמור על השחקן שלו.

על פי שלבורן, "הלייקרס היו במאזן 12:6 ב-18 המשחקים שלברון החמיץ. מאז שהוא חזר, הם לא נראים טוב יותר, וכעת הם עם 9 הפסדים מ-12 המשחקים האחרונים. ג'יימס עדיין מנסה לחזור לכושר מהפציעה הכי רצינית בקריירה שלו, דבר שמורגש בעיקר בצד ההגנתי. עד חג המולד הלייקרס ספגו 104.5 נקודות כג'יימס על המגרש. מאז חג המולד, הממוצע ירד ל-111.9 נקודות עם ג'יימס על המגרש.

"על אף שהכישלון לא רשום רק על אדם אחד, לברון, מג'יק ג'ונסון והג'נרל מנג'ר רוב פלינקה יידרשו לענות על הרבה שאלות. המאמן לוק וולטון עלול לאבד את משרתו. רוב הסגל לא יחזור לעונה הבאה גם ככה, כי הם היו חתומים על חוזים לעונה אחת כדי לפנות מקום בקיץ לכוכב נוסף, אבל שינויי הסגל יהיו גם בגלל האכזבה מהעונה.

"אולי ההחלטה של לברון להגיע לקבוצה בלוס אנג'לס היא לא הייתה מקצועית נטו. אבל הכדורסל הוא עדיין הבסיס שלו, וכישלון לא יושב עליו טוב".

כעת גם עולה השאלה: האם הלייקרס ויתרו על העונה רשמית, וייתנו מעכשיו ללברון לנוח בצד - גם כדי לשמור על הגוף שלו, וגם כדי "לשפר עמדה" במאבק על הלוטרי? "אלא אם אני פצוע, אני לא יושב במשחקים", הבהיר לברון. כשנשאל מה המטרות שלו עכשיו, ענה: "עבורי באופן אישי, אני יכול לדבר רק בשם עצמי, זה להמשיך להיות מקצוען , להיות הכי גדול שאתה יכול".

פטריק בברלי מהקליפרס אמר בסיום שקבוצתו פשוט נחושה יותר: "רצינו את זה יותר. כולם כבר הספידו אותנו. בסדר. אין בעיה. אנחנו רואים את התמונה הגדולה יותר". בברלי הגיע למשחק עם מוטיבציה מיוחדת, כדי להוכיח מי הקבוצה הכי טובה בלוס אנג'לס. "במדיה דיי (היום הפתוח לתקשורת) היו פה אולי שבעה עיתונאים. אמרתי לשחקנים לידי, תסתכלו סביב, יש פה שבעה אנשים... תראו כמה יהיו פה בסוף השנה. הרבה אנשים לא האמינו בי, ובנו". כמו כן, הייתה לו מוטיבציה מיוחדת לנצח את לברון. "שיחקתי במיאמי, עם לברון, במחנה ב-2010", אמר בברלי, "הם שחררו אותי. נבחרתי בדראפט על ידי הלייקרס, הם העבירו אותי למיאמי. לברון הגיע לשם, הם חתכו אותי. אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. אז כן, זו טפיחה על השכם עבורי".

לברון ג'יימס מול פטריק בברלי, לוס אנג'לס לייקרס מול לוס אנג'לס קליפרס. GettyImages
מוטיבציה מיוחדת. בברלי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully