וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת הלאומית: רייכרט וזגורי בהרכב היורדים של העשור האחרון

ההספק החולני של רייכרט (4 ירידות ב-6 עונות?), הרזומה הנדיר של זגורי (4 ירידות, 2 הופעות צ'מפיונס מול יובנטוס), המקרה המוזר של משפחת צעירי (אח יורד פעמיים, אח עולה פעמיים - עם אותן הקבוצות). לקראת מאבקי התחתית, אורן יוסיפוביץ מציג: הרכב המומחים לנשירה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

בווידאו: הגרלת חצי גמר הגביע

בן רייכרט הפך לסמל המשחק בין מ.ס. אשדוד למכבי תל אביב - קודם עם המספרת שניסתה ליירט את "בראשית" ואז עם הפאול-גול המטומטם על איתי שכטר בדקה ה-93. נכון, כבר היה 0:1 לצהובים באותו שלב, ורק אובר-חוכם יטען ששילוב של מספרת טובה יותר ושכל בריא יותר היו משנים את התוצאה לטובת החבורה של פרו-בוחבוט. ועדיין, רייכרט תפס בעוז את משבצת מצטיין המשחק, רק הפוך. כמו ה-MVP בגרסתו הטהורה ביותר, שאם תוציאו אותו מקבוצה מסוימת, היא תשיג תוצאות פחות טובות, משמעותית, נראה שכך רייכרט - ההפך מ-MVP - תכניסו אותו לקבוצה מסוימת והיא תשיג תוצאות פחות טובות, משמעותית.

זה לא מקרי. כמו שיש תכונות שמרכיבות את הווינר הנצחי, יש כנראה גם תכונות אחרות, הפוכות. שכן אין דרך אחרת להסביר את מאזנו של רייכרט. יש בו פוטנציאל כדורגל, כך סברו ג'ורדי קרויף ששילם כמיליון שקל ואמיר כבירי, ש'שילם' עבורו כמיליון יורו. אבל יש משהו, כנראה גדול יותר, גרביטציה של שליליות, עוגן לא מטפורי ששולח אותו ואת ספינותיו למצולות.

אין פה כניסה ספציפית ברייכרט - זה לא רק הוא. הוא לא לבד. כמו מייקל ג'ורדן, יש מסביבו קבוצה שעוזרת לו להגדיר את מורשתו, ואלוהים יודע, הקשר יודע לבחור את קבוצותיו בפינצטה. וביחד, הוא והן כמעט תמיד מגיעים למטרה. כמו אליפות, רק ההפך. והעונה, הוא בדרך לקחת את אשדוד לעבר השקיעה, ליטרלי, ואם וכאשר - זו תהיה השקיעה הרביעית שלו. היום הוא חוגג 25 - מזל טוב - צעיר מדי מכדי להוביל טקסט כזה. נבחרת כזו.

אז בהצגת הרכב זה, נבחרת היורדים של העשור האחרון בליגת העל - ותודה למאסטר-ארכיון יוסי מדינה ("Babagol") ולשני יועצים מקצועיים נוספים - אנחנו בעצם לוקחים עלינו את האתגר לנסות ולברך את המקוללים והמקללים, שחקנים שרובם מוכשרים אבל מה לעשות, מישהו בסוף חייב לרדת והם לרוב מתנדבים.

נהלים:
- רק שחקנים פעילים
- ירידות מליגה בכירה בלבד
- מערך 3-5-2
- מאז 2009/10, עונת הרחבת הליגה

ראוי לציון: מהראן ראדי בדרך לרשום הישג מרשים - "ברצלונה-נגד-פ.ס.ז'" של ליגת העל - שש אליפויות וירידה, ברציפות. לא היה כדבר הזה?

ספסל: עופר ורטה, 2 ירידות (אשדוד 2015, הפועל ת"א 2017); אביחי ידין, 2 ירידות (כפר סבא 2008, הפועל ת"א 2017); עוז ראלי, 2 ירידות (בני יהודה 2014, אשקלון 2018); עומרי אלטמן, 2 ירידות (הפועל פ"ת 2015, הפועל ת"א 2017); שחר הירש, 2 ירידות (הפועל פ"ת 2015, הפועל ת"א 2017); בן בן יאיר, 3 ירידות (רמת גן 2013, רמת השרון 2014, הפועל פ"ת 2015); איתי אלקסלסי, 2 ירידות (רעננה 2010, ראשל"צ 2012); גל בראל, 2 ירידות (רמת השרון 2014, אשדוד 2015).

יעלו ויבואו - 11 היורדים

נבחרת היורדים של העשור. עיבוד תמונה
נבחרת היורדים של העשור/עיבוד תמונה

דלה איינוגבה: 2 ירידות ליגה

שוער הפועל איכסל, שמפלרטטת עם הקו האדום בלאומית, ירד עם בני יהודה (2013/14) וגם בעונה שעברה עם הפועל אשקלון. בעונות אלו הציג כמה הצלות נהדרות אבל ייזכר בעיקר בגלל ספיגות אומללות. בני יהודה חטפה 45 שערים בעונת הירידה ועם אשקלון נעצר המאזן על 51.

מירקו אורמוש: 2 ירידות ליגה

לא מעט שחקנים שירדו פעמיים יכולים להשתבץ בעמדה זו, אבל הקרואטי נהנה משיריון לשחקן שדה זר. עם שני שערים ירד במדי הפועל פתח תקוה (2014-15) וביחד עם איינוגבה ואשקלון, גם בעונה שעברה.

עמית ביטון: 2* ירידות ליגה

לא היה קל למצוא בלמים טבעיים עם הרבה ירידות, אבל ביטון הצעיר מחזיק בהישג די נדיר: את ירידותיו השלים עוד לפני שמלאו לו 22. נכון, להגנתו ייאמר שנמלט מעכו באמצע העונה, אבל להתקפתו ייאמר שבזמן שעזב, מחזור 17, עכו כבר הספיקה לספוג 37 שערים (הכי הרבה בליגה, ובהפרש) ומוקמה בתחתית הטבלה. על כן, אנו חורצים לו ירידה. העונה המשיך בדילוגיו, כשעזב בחודש שעבר את אשדוד - אחת הפייבוריטיות הגדולות לירידה - ונמלט לבני יהודה.

עוד באותו נושא

הפועל באר שבע סימנה מטרות חדשות, אוהד לויטה ימשיך לקבל קרדיט על חשבון הרוש

לכתבה המלאה
שחקן בני סכנין ישראל זגורי מול שחקן מכבי חיפה רז מאיר. אדריאן הרבשטיין
מליגת האלופות לליגה השנייה. זגורי/אדריאן הרבשטיין

חסן אבו זייד: 3* ירידות ליגה

עוד נציג שג'ורדי חפץ ביקרו. לפני שהחל בשרשרת הנפילות הקבוצתיות הספיק לזכות באליפות עם מכבי תל אביב (2012/13), אבל מאז: חצי ירידה עם רמת השרון (2014 - עזב את העונה באמצע כשהיא מתחת לקו האדום, ולכן הכוכבית), ירידה עם הפועל פתח תקוה (2015) וירידה עם הפועל תל אביב (2017). כיום משחק בבני לוד - ובעת כתיבת שורות אלו מתחת לקו האדום בלאומית.

סהר בנבנישתי: 3 ירידות ליגה

קשר קטמון רשם הישג מאוד נדיר כשירד שלוש פעמים ברציפות: בינואר 2016 הצטרף למכבי נתניה בדרך ללאומית, בינואר 2017 חזר הביתה להפועל תל אביב וירד עמה ובעונה שעברה עשה את זה עם אשקלון. פלאש ירידות.

ישראל זגורי: 3* ירידות ליגה

רייכרט לא לבד - גם זגורי עומד בפני סכנת ירידה רביעית. ויודעים מה, המדקדקים ידביקו לו אפילו ארבע כבר עכשיו. הילד המוכשר, שלפני עשור הספיק לשחק פעמיים נגד יובנטוס בצ'מפיונס ליג במדי מכבי חיפה (1:0 קאמורנסי ברמת גן; 1:0 קייליני באולימפיקו), חתם במכבי נתניה ב-2016, נפצע לאחר כחודש וגמר את העונה. הקבוצה ירדה, אבל קשה להדביק לו ירידה שלמה על כך. בהפועל תל אביב שוחרר באמצע העונה בגלל הקשיים הכלכליים, ועל כן נתחשב בשתי הירידות האלו כאחת. הנחת צ'מפיונס, או אולי אפילו הנחת "לקחת גביע" עם הפועל רמת גן ב-2013. זגורי גם כבש את הפנדל המכריע בגמר מול קרית שמונה - וכן, ירד ליגה בסיום אותה עונה. בעונה שעברה נזל גם עם אשקלון. העונה, במדי סכנין, הוא יכול להשלים סריה - ארבע או חמש, אתם תחליטו. אבל לזגורי יש רגעי זוהר בקריירה, ועל כן סרט הקפטן הלך לשחקן אחר.

בן רייכרט, רזומה. עיבוד תמונה
נותן עבודה. רייכרט/עיבוד תמונה

בן רייכרט: 3 ירידות ליגה

בלט לטובה ולרעה ברמת השרון בעונתו המלאה הראשונה במקצוענים - וירד. נרכש על ידי מכבי תל אביב, לא הצליח להרשים, היגר לאהובתו הפועל, דעך, ירד ב-2017, חתם על אחד החוזים המופרכים בתולדות החוזים - ארבע עונות ואפס משחקים בזולטה וארחם אך חזר מיד להוריד את האור בהפועל עכו בעונה שעברה. ההישגים של רייכרט מדהימים גם בגלל הפוטנציאל ותג המחיר, וגם בגלל ההספק. אם יירד העונה עם אשדוד, זו תהיה נשירה רביעית שלו בשש עונות של כדורגל. אל-קפיטן-דל-מטה.

גיא דיין: 3 ירידות ליגה (4, אבל נהנה מהתיישנות)

הערב תשחק קבוצתו של דיין, הפועל נצרת עילית מפסגת הלאומית, בקרב העמקים מול עפולה. אבל דיין הוא וטרן ליגת על שבחגורתו ארבע ירידות - עם כפר סבא ב-2008, עם אחי נצרת שנתיים לאחר מכן, עם הפועל פתח תקוה ב-2015 ועם עכו בעונה שלאחר מכן. למזלו אנחנו עוסקים היום רק בירידות מאז 2009/10, כך שרזומה הנשירה של דיין לאייטם זה נעצר על שלוש.

לירוי צעירי: 2 ירידות ליגה

טקסט זה מוצא את צעירי ביום טוב. הוא פצוע ולא שותף במדי קרית שמונה, אבל החבר'ה ניצחו את בני יהודה והתרחקו שמונה נקודות מהמקום שמוריד ליגה. צעירי כבר ראה את המקום הזה פעמיים - עם בני יהודה (2014) והפועל פתח תקוה (2015). יש כמה קשרים עם שתי ירידות שיכולים היו להתמקם כאן, אבל הסיפור של לירוי מנצח. כי אחיו הצעיר של צעירי, בן צעירי, עלה פעמיים ברציפות. עם… הפועל פתח תקוה ובני יהודה - שתי הקבוצות שירדו עם הביג-ברו. גינס, שלום.

טל איילה: 3 ירידות ליגה

לאחר מאבק עיקש על מקום בעמדה מול בן בן יאיר - גם לו שלוש ירידות רצופות - איילה ניצח מפאת כישוריו. וזאת למרות שאת נתניה היורדת עזב באמצע העונה (2016). כפר סבא (2017) ואשקלון (2018, בעונה טובה מאוד ופצועה מאוד של איילה) השלימו את הסריה.

דודו ביטון: 4 ירידות ליגה

כמו ישראל זגורי, גם הוא הספיק לעשות לא מעט בצד השני של הסקלה כשעבר בין שש קבוצות אירופיות, כבש 11 שערים בחצי עונה בקרקוב ואף זכה באליפות קפריסין עם אפואל ניקוסיה. אבל טעם הירידה לא זר לו, לא באירופה ולא בישראל: רעננה (2010), שארלרואה הבלגית (2011), הפועל תל אביב (2017) והפועל עכו (2018) נשרו עמו לליגות המשנה. אולי תדבק בו עוד ירידה, אבל נמלט מאשדוד על הבאזר, לעבר חופי הפועל חיפה.

מאמן הפועל רעננה מנחם קורצקי. קובי אליהו
העונה הזו מצליחה להשכיח את המאזן. קורצקי/קובי אליהו

מאמן: מנחם קורצקי, 3 ירידות ליגה

האנדרטייקר הרשמי של ליגת העל, מנחם קורצקי, כמעט וקבר לעצמו את הקריירה עם בחירות נוראיות לאחר הסחרור שקיבל מאלי טביב. בפברואר 2015 הגיע להפועל פתח תקוה וירד עמה בסוף העונה; בינואר 2016, כשהוא ראשון בלאומית, היגר לנתניה האחרונה והיורדת (עזב בסוף מרץ, אבל זה גם שלו); בינואר 2017 הגיע להפועל תל אביב וכיבה איתה את האור. כך רשם שלוש ירידות רצופות בשלוש עונות - שנת אימון נטו. באוקטובר שעבר הגיע לרעננה המוכה והחבולה, אבל הפעם הוכיח שבחר נכון. כי שם, ברעננה, יש לו את החיבור. עם סגל חלש ודל, ובאיצטדיון הנורא ביותר במזרח התיכון וצפונה ממנו, הניצחון אתמול על חדרה יצר חיץ של שבע נקודות בינה לבין המקום ה-13, ואם קורצקי יינצל עונה שנייה ברציפות, זה יופי של טוויסט לרזומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully